بهرام بهروش در گفتگو با تابناک:
رئیس هیات ورزش روستایی و بازی‌های بومی و محلی استان کرمانشاه گفت:به کمک ورزش یاران روستا‌ها تا کنون ۱۰۵ بازی بومی و محلی دراستان شناسایی شده است.
کد خبر: ۸۴۶۰۶۵
تاریخ انتشار: ۱۶ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۱:۰۰ 05 May 2020

بهرام بهروش در گفتگو با خبرنگار تابناک کرمانشاه اظهار کرد:در استان تاکنون ۱۰۵ بازی بومی و محلی را شناسایی و به ثبت رسیده است و بعد از ویروس کرونا در ۳ هزار روستای استان به کمک دو نفر از ورزش یاران هر روستا میتوانیم بازی های بومی و محلی را به ثبت برسانیم . 

وی در ادامه افزود: از دو سال پیش کار تدوین دایره المعارف بازهای بومی و محلی استان آغاز شده است. بازهای بومی محلی یکی از نمادهای فرهنگ، آداب و سنن هر منطقه محسوب می شوند و بیش از ۱۰۵ بازی در استان شناسایی و در این دایره المعارف به ثبت رسیده و در تلاش هستیم با تدوین این دایره المعارف به انتقال میراث استان کرمانشاه به نسل های آینده کمک کنیم وکسانی نسبت به شناسایی و ثبت بازهای بومی و محلی در دایره المعارف به این هیات کمک کنند بازی معرفی شده توسط این افراد در دایره المعارف به اسم آنها ثبت خواهد شد .

بهروش در پایان تصریح کرد: مردم با بسیاری از بازی های بومی محلی و اهمیت فرهنگی بازی های بومی محلی آشنا هستند ولی بخشی از این بازی های بومی استان هستند که با گذشت زمان فراموش شده اند به همین خاطر بهروسای هیات هرشهرستان ها ابلاغ شده تا اقدامات لازم جهت شناسایی و احیا آنها اقدام کنیم.

 
 
 
 
 
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار