مدیرکل فنی و حرفه ای بوشهر:
مدیرکل آموزش‌های فنی‌وحرفه‌ای استان بوشهر با اشاره به اهمیت مهارت‌آموزی، این مهم را حلقه مفقوده میان صنعت و دانشگاه دانست و از اجرایی شدن طرح «هر جوان یک مهارت» خبر داد.
کد خبر: ۸۴۶۱۱۶
تاریخ انتشار: ۱۶ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۳:۲۴ 05 May 2020

طرح «هر جوان یک مهارت» در استان بوشهر اجرایی می‌شود 

مدیرکل آموزش‌های فنی‌وحرفه‌ای استان بوشهر با اشاره به اهمیت مهارت‌آموزی، این مهم را حلقه مفقوده میان صنعت و دانشگاه دانست و از اجرایی شدن طرح «هر جوان یک مهارت» خبر داد.

عبدالمجید دراهکی صبح سه‌شنبه در نخستین نشست مجمع ملی مربیان و کارشناسان سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور که به‌صورت ویدئو کنفرانس برگزار شد، اظهار داشت: بر اساس سیاست مهم توسعه مهارت‌آموزی در استان بوشهر، طرح «هر جوان یک مهارت» در این استان در دست اجرا است.

وی آموزش‌های مهارتی را حلقه مفقوده بین صنعت و دانشگاه دانست و خاطرنشان کرد: امروز باید در دانشگاه‌ها به توسعه مهارت‌آموزی به دانشجویان توجهی ویژه شود.

دراهکی با بیان اینکه باید فرهنگ مهارت آموزی در جامعه ترویج شود، اظهار کرد: فرهنگ مهارت‌آموزی باید جایگزین مدرک گرایی شود.

مدیرکل آموزش‌های فنی‌وحرفه‌ای استان بوشهر با تأکید بر لزوم در کنارهم قرار گرفتن ظرفیت‌ها برای هدفمند کردن آموزش‌های مهارتی عنوان کرد: بر این اساس سند توسعه مهارت‌آموزی در استان بوشهر تدوین شده که در اولین شورای مهارت سال جاری به تصویب خواهد رسید.

دراهکی اضافه کرد: بر این اساس تدوین سند توسعه مهارت‌آموزی استان بوشهر در منطقه بر اساس یک بانک اطلاعاتی جامع اتفاق افتاده است.

وی به جایگاه پرسنل آموزش فنی و حرفه ای در توسعه و ترویج مهارت آموزی در جامعه اشاره کرد و افزود: باید به جای اتکا به ثروت نفتی به داشته‌هایمان اتکا کنیم و به منابع انسانی توجه ویژه داشته باشیم.

دراهکی با بیان اینکه خوشبختانه دولت توجه و حمایت ویژه‌ای به موضوع مهارت آموزی دارد، افزود: باید فرهنگ مهارت آموزی در کشور با حمایت همه دستگاه های اجرایی ترویج شود.

مدیر کل آموزش فنی و حرفه ای بوشهر با بیان اینکه اگر در جایی مدرک گرایی باشد دیگر جایی برای مهارت‌اموزی نمی ماند اضافه کرد: همه مسئولین باید تلاش کنند فرهنگ مهارت‌آموزی جایگزین مدرک گرایی شود و اگر چنین شود قطعاً تحولی بزرگ در زمینه اشتغال کشور و به طبع آن در استان ها ایجاد می‌شود و می توانیم امیدوار به رفع بیکاری در سال جهش تولید درکشور باشیم.

دراهکی تأکید کرد: باید با همدلی و همراهی برای نشر و ترویج فرایند مهارت‌آموزی در استان بوشهر تلاش شود تا با تحقق این هدف مهم توسعه اشتغال و کارآفرینی نیز در استان بوشهر محقق شود.

منبع/مهر 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار