رئیس اداره بهره‌برداری اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان کرمانشاه گفت: امسال برای پیشگیری از شیوع کرونا برداشت گیاهان خودروی بهاری در استان ممنوع است.
کد خبر: ۸۴۶۱۴۰
تاریخ انتشار: ۱۶ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۴:۲۰ 05 May 2020

به گزارش خبرگزاری تابناک کرمانشاه به نقل از ایسنا،وحید عزیزی ، با اشاره به برداشت گیاهان خودروی بهاری به شکل دسته جمعی، گفت: امسال برای جلوگیری از شیوع کرونا هر نوع برداشت دسته جمعی این گیاهان در سطح منابع طبیعی استان ممنوع است.

عزیزی اضافه کرد: برداشت گیاهان خودروی بهاری در عرصه های منابع طبیعی استان به شکل کاملا سنتی و به صورت گروهی و با دست انجام می‌شود که با توجه به احتمال شیوع کرونا امسال هر نوع برداشت این محصولات ممنوع اعلام شده و با متخلفین برخورد خواهد شد.

رئیس اداره بهره‌برداری اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان کرمانشاه ادامه داد: این ممنوعیت برداشت گیاهان خودروی بهاری گیاهانی مثل کنگر، ریواس، پیچک و سایر گونه های گیاهان خودرو در عرصه‌های منابع طبیعی استان را شامل می‌شود.

عزیزی اضافه کرد: برداشت گیاهان خودروی بهاری توسط اشخاص و برای مصرف خانوادگی مشکلی ندارد، هرچند توصیه می شود خانواده‌ها در صورت اقدام به برداشت گیاهان خودروی بهاری حتما رعایت پروتکل‌های بهداشتی و فاصله گذاری اجتماعی را داشته باشند.

عزیزی با بیان اینکه استان کرمانشاه حدود 1.2 میلیون هکتار مرتع دارد، گفت: استان کرمانشاه 140 گونه گیاهی خودرو دارد که بعضی از این گونه ها خوراکی بوده و برخی کاربردهای صنعتی، دارویی و... دارند.

وی ادامه داد: برخی از گیاهان خودروی بهاری تولیدی در استان مثل کنگر به کشور عراق صادر می‌شوند که امسال برداشت و صادرات این نوع گیاهان برای مقابله با شیوع کرونا ممنوع است.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار