رئیس جمهور :
رئیس جمهور گفت:با توجه به شیوع کرونا در کشور مجبور به قرنطینه کردن شدیم که خوشبختانه مردم با فرهنگ کشور با این مسئله به خوبی کنار آمده و با رعایت موارد بهداشتی کامل توانستیم امروز در شرایط خوبی باشیم.
کد خبر: ۸۴۶۳۴۶
تاریخ انتشار: ۱۶ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۸:۲۶ 05 May 2020

به گزارش خبرنگار تابناک کرمانشاه حسن روحانی رئیس جمهور امروز در آیین بزرگداشت مقام معلم که به صورت ویدئو کنفرانس در استانداری کرمانشاه برگزار شد، اظهار کرد: روز بسیار خوبی برای من بود به این دلیل که در این هفته بسیار مبارک معلم فرصتی شد تا نظرات برخی از معلمین و مسئولین را از طریق ویدئو کنفرانس بشنویم و انشاالله حتما موارد شنیده شد و در حد توان و امکان همه موارد را دنبال خواهیم کرد، جای بحث نیست که جایگاه معلم و مقام او بسیار بلند است، اولین معلم مطابق با متون دینی و قرآن خود خداوند بزرگ است و آغاز خلقت بشر با تعلیم پروردگار همراه شد یعنی خداوند معلم شد و حضرت آدم شاگرد آن دبستان شد. بنابراین مقام معلمی در درجه اول از آن خدا و سپس پیامبران عظیم الشأن است.

وی ادامه داد: هر چقدر به زبان از معلم تجلیل کنیم در توان ما نیست از خدمات و کار بزرگ آن ها بتوانیم به نیکی قدردانی کنیم، شاید اگر اینگونه تعبیر کنیم هر چه از اخلاق و تربیت و مهارت و دانش داریم بخش اعظم از معلم و مدرسه است به هر حال اولین مدرسه خانه است و اولین معلم پدر و مادر است و پس از آن مدرسه است، رشد و تعالی هر فردی ریشه اش به کلاس درس باز می گردد.

رئیس جمهور خاطر نشان کرد:فضایی که امروز با توجه به شیوع کرونا به وجود آمده و بخشی از تعلیم در فضای مجازی صورت می گیرد، بدون شک این محیط مدرسه را پر نمی کند و کلمه همکلاسی یا هم درس بودن نکته مهمی ست که در طول زندگی به عنوان خاطره زیبا برای همه ما می ماند، اما حالا فضای مجازی و صدا و سیما تنها می تواند بخشی از آن خلا را پر کند.

روحانی افزود:باید از معلمان بزرگ تاریخ مثل شهید مطهری یاد کنیم که جز شخصیت های استثنایی تاریخ ما بود و جز شاگردان بلند مرتبه امام (ره) بود مرحوم مطهری هم در عمق دانش و اخلاق و هم در غیرت دینی یک شخصیت کم نظیر برای فرهنگ و جامعه ما بود. همین امروز هم کتاب های مطهری پاسخ سوال های دیروز ما را خواهد داد. به هر حال این بسیار زیباست که عنوان روز معلم با شهادت او همراه شده است، به روح همه ی معلمین و دانش آموزانی که در طول انقلاب که به صحنه نبرد آمدند یادشان را گرامی می داریم.

وی در ادامه بیان داشت: در طول قرن ها هیچ حادثه ای تا کنون مبدا برای تحولات نداشتیم از این پس خواهند گفت که در دوران کرونا چه بر سر انسان ها آمد و پسا کرونا چه شد، در این ایام روزگار سختی داشتیم و علاوه بر این بیماری فشار تحریم را هم داشتیم به نظر من ما در اخلاق جوامع و ملت ها این را می توانیم ثبت کنین که شرایط ایران را با سایر کشورها مقایسه کنیم، همه دیدیم برخی کشورها ناچار شدند از ارتش و صلاح برای مهار مردم استفاده کنند ما در کشور نیازی به توپ و تانک نداشتیم به راحتی با مردم حرف زدیم و مردم با فرهنگ به خوبی شنیدند، اگر روند کرونا را بررسی کنیم روزهای اوج این ویروس، روزهای آخر اسفند و دو هفته ابتدای فروردین است، سه هفته اوج گرفت و به مرور کاهش یافت البته برای گذار از این ویروس راه زیادی در پیش داریم، علی القاعده تا زمانی که به طور دقیق یک داروی دقیقی برای درمان این ویروس پیدا نشود و واکسن در اختیار بشر قرار نگیرد شاید هفته ها و ماه ها گرفتار باشیم، مردم ما امتحان خوبی پس دادند.

وی ادامه داد: امروز از نظر کرونا شرایط خوبی داریم که ناشی از تلاش و همکاری مردم است در این روزهای سخت که همچنان ادامه دارد کار بزرگی انجام گرفت، اولین گروهی که بار سنگین را بر دوش گرفتند کادر درمان بودند و افرادی که زندگی را برای مردم راحت کردند شامل تهیه و توزیع ماسک و مواد ضدعفونی کننده، تمامی کارگاه ها، توزیع کنندگان و رانندگان، خلبانان، کادر پروازی، دانش پژوهان و شرکت های دانش بنیان که همگی نقش مهمی داشتند. بخشی از این تلاش ها مرتبط با معلمان ما بود، اگر ارتباط فضای مجازی و معلمان نبود چقدر به بچه ها سخت می گذشت. انصافا معلمان با تمام توان برای آموزش به دانش آموزان تلاش کردند، باید از همه معلمین به خاطر تلاش بسیاری که کردند قدردانی می کنم و امیدواریم که در مناطق سفید ما مدارس با پروتکل های بهداشتی بازگشایی شود. لازم است معلمان خود اعلام کنند که این آزمایش تدریس آتلاسن چه معایب و مزایایی داشت، امیدوارم این سامانه و شبکه شاد مفید باشد این شبکه آغازی است که باید فعال شود و در تابستان تکمیل شود، اگر همه کلاس ها هم برگزار شود ما به این شبکه نیازمندیم.

وی ابراز داشت: ممکن است روزی به این نتیجه برسیم که با کمک این شبکه حضور دو تا سه روز دانش آموز در مدرسه کافیست البته تعیین این موضوع زمان می برد. در آموزش و پرورش آنچه پیش از هر چیز لازم است بحث تربیت و اخلاق است، علم مهم است اما از تعلیم مهمتر اخلاق، تربیت و تزکیه است، اینکه دانش آموز یاد بگیرد چگونه باید تعامل کند.

 وی مساله ی مهم بعدی را کسب مهارت عنوان کرد: در دنیای امروز لازم است همه بچه ها سواد مجازی داشته باشند، همه تلاش ما از اواسط سال 92 که دولت یازدهم فعال شد همیشه دغدغه ما این بود که مشکلات کارگران ورا به طور عموم و معلمان را به طور خصوص مورد توجه قرار دهیم و هر سال تلاش کردیم حقوق معلمان را هر سال افزایش دهیم البته در شرایط تحریم هستیم، مسکن معلمان را هم باید در نظر بگیریم. امیدواریم مشکلات معلمان با تلاش خودشان و ما تمام شود، بر این نکته تاکید کنم در مدرسه یکی از مسائل مهم بحث سلامت دانش آموزان است، بحث ورزش هم باید پیگیری شود، بحث آموزش و سلامت هر دو باید پیگیری شوند، خصوصا در این ایام که با این اپیدمی رو به رو هستند دانش آموزان باید خوب یاد بگیرند که فاصله گذاری اجتماعی و رعایت مسائل بهداشتی چیست.
 
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار