کد خبر: ۸۴۶۴۶۸
تاریخ انتشار: ۱۷ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۰۹:۱۴ 06 May 2020
تابناک/زارع با اشاره به اینکه معلمان عهده‌دار تربیت سرمایه‌های انسانی کشور شده‌اند، گفت: این معلمان هستند که باید با نقش‌آفرینی خود دانش آموزانی امیدآفرین و خلاق تربیت کنند.
 

 

به گزارش خبرگزاری شبستان از رشت، «ارسلان زارع» شب گذشته (۱۶ اردیبهشت) پس از مراسم بزرگداشت هفته معلم که با حضور رئیس جمهوری به صورت ویدئو کنفرانس برگزار شد، در جمع خبرنگاران با گرامیداشت یاد و خاطره شهید مطهری به عنوان معلم اسوه و نمونه، اظهار کرد: معتقدم سیره آن معلم فرهیخته، باید به عنوان الگو مد نظر همگان باشد.

 

استاندار گیلان با بیان اینکه همه جامعه به نوعی مدیون معلمان است، افزود: نظام آموزشی ایران اسلامی مبتنی بر تعلیم و تعلم، اعتبار بالایی برای معلمان قائل است و بر این اساس آموزش و پرورش که بزرگترین نهاد اجتماعی کشور و حلقه اتصال با خانواده‌هاست، مورد توجه، اعتماد و احترام آحاد مردم قرار دارد.

 

وی تاکید کرد: آموزش و پرورش بیشترین بار مسئولیت برای تحقق آرمان‌های یک ملت را بر دوش دارد و چشم امید همه کسانی که به آینده کشور، توسعه و پیشرفت ایران عزیز می‌اندیشند، بیش از همه به آموزش و پرورش دوخته شده است.

 

زارع تصریح کرد: نمونه‌های اهتمام معلمان به توسعه و پیشرفت جامعه را در طول سال و همیشه، به شکل‌های مختلف دیده‌ایم ولی آنچه بیشتر از قبل قابل احترام است اینکه معلمان، با وجود تعطیلات اجباری ناشی از شیوع کرونا، نگذاشتند وقفه‌ای در فرآیند آموزش در کشور شکل گیرد و خالق صحنه‌های زیبایی شدند که در تاریخ کشور ماندگار شد و بازتاب‌های جهانی پیدا کرد.

 

استاندار گیلان افزود: معلمان از اعتماد و احترام بالایی در میان عموم مردم برخوردارند و سرمایه اجتماعی ارزشمندی محسوب می‌شوند که عهده‌دار تربیت سرمایه‌های انسانی کشور شده‌اند.

 

وی معلم را مهمترین رکن و قوه محرکه برای تغییرات جامعه دانست و بیان کرد: در مقطع زمانی کنونی همراه با تغییرات سریع جهانی، نیازمند آن هستیم که برای توسعه ایران، از قطار دانایی عقب نمانیم و دانش آموزانی تربیت کنیم که خلاق، پرسشگر، مشارکت‌جو، دارای مهارت زندگی و سواد مجازی باشند.

 

زارع با اشاره به اینکه آموزش و پرورش دو عنصر وابسته به هم هستند، گفت: این معلمان هستند که باید با نقش آفرینی خود دانش آموزانی امیدآفرین و خلاق تربیت کنند.

 

نماینده عالی دولت در گیلان با بیان اینکه تعدادی از دانش آموزان به سبب تعطیلی مدارس، اماکن ورزشی و عدم خروج از منزل دچار کم تحرکی شده‌اند، تاکید کرد: معلمان توجه داشته باشند که دانش آموزان را ملزم به نرمش و تحرک در منزل کنند.

 

وی به پیشینه پرآوازه گیلان در ادبیات فارسی اشاره کرد و گفت: استان گیلان ادیبان بسیاری را در دامان خود پرورش داده، از این رو باید نسبت به مقوله زبان و ادبیات فارسی توجهی جدی داشت.

 

زارع ارتقاء سواد مجازی در دانش آموزان را مورد تاکید قرار داد و افزود: به منظور جلوگیری از آسیب‌های فضای مجازی، باید نسبت به معرفی فضای مجازی در ابعاد مختلف، تهدیدها و فرصت‌های آن همت گمارد.

 

استاندار گیلان تصریح کرد: استان گیلان در اجرای شبکه شاد از استان‌های موفق بوده به گونه ای که ۹۸ درصد مدیران و مدارس به این شبکه پیوسته و بیش از ۲۰ هزار کلاس درس نیز در آن تجمیع شده است.

 

وی اذعان کرد: باید خانواده‌ها نیز به شبکه شاد توجه کنند تا زمینه علاقمندی فرزندان برای مشاهده برنامه‌های این شبکه بیشتر فراهم شود.

 

گفتنی است در پایان این مراسم، از شش معلم برتر استان از جمله معلم وظیفه شناس آستارایی تقدیر شد.

 

پایان پیام/164
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار