به قلم مجتبی داراب پور
کد خبر: ۸۴۶۷۰۰
تاریخ انتشار: ۱۷ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۶:۰۱ 06 May 2020

چراغ این دانشکده هر روز کم سو تر و امیدها به ناامیدی تبدیل می شود. دانشکده ای که روزی روزگاری در حال تزریق خبرنگاران مطالبه گر و هنرمندانی خلاق به جامعه ی خسته خوزستان بود، اکنون در حال برچیده شدن است.

سخن از دانشکده خبر اهواز است، دانشکده ای که به حمایت رسانه ای ها نیاز داشت اما مورد بی مهری و بی توجهی قرار گرفت. گویی فراموش کرده ایم پرورش یافته این مکان مقدس هستیم.

دانشکده خبر چشم انتظار من و همکاران من است. آری؛ اکنون نوبت ماست تا با قلم خود از اهمیت وجود این دانشکده در استان بحران ها، دفاع کنیم، تا راه پرورش خبرنگاران و هنرمندان آینده مسدود نشود.

دانشکده ای که بسیاری از خبرنگاران و اهالی رسانه خوزستان را در خود پرورش داده است. عکاسان و خبرنگارانی که می توان به عنوان مخلص‌ترين و نقش‌آفرين‌ترين قشر، بيش از اقشار و صنوف ديگر و افرادی كوشا در جهت ارتقای فرهنگ عمومی، جايگاه فرهنگی و سياسی جامعه، از آنها ياد كرد.

در حال حاضر بسیاری از دانشجویان و فارغ التحصیلان دانشکده‌ خبر اهواز در صدا و سیمای خوزستان، بسیاری از خبرگزاری ها، روابط عمومی های ادارات و ارگان های مختلف دولتی و خصوصی و حتی در سینما و تئاتر مشغول به فعالیت هستند.

حفظ چنین مرکز علمی که بار مالی برای دولت ندارد امری ضروری است. در استان حادثه خیز خوزستان که هر از گاهی مردم خونگرم آن با بلایای طبیعی(سیل، زلزله، ریزگرد، گرما، کرونا و...) مواجه می شوند، تربیت و پرورش متخصصان حوزه هنرهای تصویری، رسانه ای و خبری بر اهمیت موضوع می افزاید.

حال انتظار می رود، اصحاب رسانه، خبرنگاران و اساتید حوزه فرهنگ، ادب، هنر و خبر، مسئولین و مدیران ارشد استان، دست اندرکاران وزارت علوم و تحقیقات و همچنین دانشجویان و فارغ التحصیلان دانشکده خبر اهواز نسبت به این موضوع واکنش نشان داده و از خاموش شدن چراغ راه هنرمندان و خبرنگاران آینده جلوگیری کنند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار