با شیوع کرونا مدارس و دانشگاه ها مثل تمامی مراکز دیگر به تعطیلی رفت و برای اولین بار اموزش مجازی به شکل رسمی و همه گیر در کشور شکل گرفت و این در حالی که این نوع آموزش برای بسیاری از خانواده ها گران تمام شد به طوری که خواستار بازگشایی فوری مدارس همچون دیگر مراکز شدند.
کد خبر: ۸۴۶۸۱۹
تاریخ انتشار: ۱۷ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۲۱:۵۱ 06 May 2020

به گزارش خبرنگار تابناک از اصفهان، اگر چه آموزش مجازی به شکل گسترده برای اولین بار به خوبی اجرا شد هر چند نواقصی نیز بدنبال داشت و یکی از مهمترین آن عدم فراهم کردن تمهیدات لازم برای این نحوه آموزشی است.
هر چند بسیاری از خانواده ها قادر به تامین اینترنت برای آموزش مجازی فرزندان خود نیستند و همین مسئله باعث شده به خودی خود کودکان و نوجوانان از تحصیل از راه دور باز مانند.
مژگان اکبری که صاحب سه فرزند است و دو دانش آموز در دوره دبستان. یک دانشجو دارد از این نحوه آموزش گلایه مند شد و گفت : با وجودی که همسرم کارگر است و قادر با تامین حداقل های زندگی نیستیم اما مجبوریم هر ماه ۲۰۰ هزار تومان برای خرید بسته های اینترنت بزاریم تا فرزندانم از آموزش دور نمانند.
سپیده الهامی یکی دیگر از والدینی که مجبور است پا به پای کودک دبستانی اش بنشیند و آموزش مجازی را به فرزند خود تعلیم دهد می گوید:امیدوارم هر چه زودتر مدارس بازگشایی شود زیرا که این نوع تدریس باعث شده بسیاری از دانش آموزان نسبت به رفتن به مدارس بی تفاوت شوند.
محمد کرمی پدر کودکی که ششم دبستان است می گوید من یک راننده ام و باید روزها د. اسنپ کار کنم و سر ساعت خودم را به خانه برسانم تا بتوانم فرزندم از مبایل دروس خود را بگذراند زیرا قادر به خرید مبایل جدا برای فرزندم نیستم.
این در حالی است که مدیر کل آموزش و پرورش استان اصفهان در آخرین نشست خبری خود با اعلام اینکه هیچ یک از خانواده ها را مجبور به خرید گوشی های هوشمند نیستند و آموزش های مجازی از طریق صدا و سیما قابل پخش است.
اعتدادی با وجودی که خبر از فراهم کردن تفاهم نامه ای با وزارت ارتباطاتت برای کاهش حجم اینترنت داده است که نزدیک به ۳ ماه است هزینه های بالای اینترنت امان خانواده محصلین را بریده است و مسولان نوید بازگشایی مدارس را در پایان اردیبهشت می دهند و تصمیم باید در همان ابتدا گرفته میشد.
اگر چه آموزشی که از طریق شبکه شاد به دانش آموزان داده میشود یک امر لازم برای تکمیل آموزش های از راه دور و نداشتن گوشی های هوشمند و لب تاپ و کامپیوتر و تبلت باعث شده سطح کیفی تحصیل در این دسته از دانش آموزان کاسته شود.
عدم تمایل دانش آموزان به این سبک از آموزش و همخوانی نداشتن ان با فرهنگ دانش آموزان یکی از مهمترین معضلات امروز خانواده های دارای محصل است که باید فکر جدی برای بالا بردن انگیزه تحصیل از راه دور و حمایت از خانواده ها صورت گیرد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار