فاطمه رضوان مدنی در گفتگو با تابناک:
مدیر کل بهزیستی استان کرمانشاه از فعالیت ۸۲ کلینیک روانشناسی در استان کرمانشاه خبر داد.
کد خبر: ۸۴۶۹۱۰
تاریخ انتشار: ۱۸ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۰۸:۳۰ 07 May 2020

فاطمه رضوان مدنی در گفتگو با خبرنگار تابناک کرمانشاه گفت: در سطح استان کرمانشاه ۸۲ مرکز مشاوره فعال هستند. که ۵۲ مرکز در سطح شهر کرمانشاه و مابقی در شهرستان های دیگر استان است .

وی با بیان اینکه. این مراکز در قالب مراکز مشاوره عمومی ، اختصاصی و دفتر مشاوره مجوز فعالیت دریافت کرده اند اظهار داشت: مراکز مشاوره تخصصی شامل. مرکز مشاوره ازدواج و خانواده ، تربیتی؛ تحصیلی، اختلالات روانی و صنعتی و سازمانی هستند همچنین دفاتر مشاوره هم به صورت فردی مجوز دریافت کرده اند .

مدیر کل بهزیستی کرمانشاه تصریح کرد: ۹ هزارو ۸۴۰ تماس موفق با صدای مشاوره بهزیستی کرمانشاه در سال گذشته برقرار شده است وبا توجه به ویروس کرونا و دستور العمل کشوری مراکز مشاوره جزو مشاغل پرخطر شناسایی شده است ک عمده فعالیت ها به صورت تلفنی و فضای مجازی است. 

رضوان مدنی خاطر نشان کرد:نیاز به مشاوره و بهره گیری از تجربیات افراد متخصص به عنوان یکی از مهمترین نیاز ها است و این حرفه با وجود سختی های متعدد ارزشمند است و می تواند در یافتن بهتر. مسیر زندگی و انتخاب درست ، یاری رسان باشد.

وی در خصوص بیشترین مراجعات مردم به کلینیک های روانشناسی تحت پوشش بهزیستی، گفت : بیشترین مراجعات مردمی به این کلینیک ها به علت موضوعات متنوعی است و پس از این در مورد مراجعه در زمینه حوزه کودک و نوجوان بوده است

وی با بیان اینکه در شهر کرمانشاه یک مرکز مشاوره دولتی فعال است ، اظهار کرد: افراد غیر مددجوی نیازمند به این مرکز ارجاع داده میشوند و تلاش میکنیم بخش دولتی جوابگوی این افراد باشد اما در غیر این صورت با پرداخت شهریه در مراکز مشاوره خصوصی تحت پوشش بهزیستی، جوابگوی این افراد خواهیم بود که سازمان بهزیستی تا ۵۰ درصد هزینه و تعرفه مشاوره نیازمندان را تامین میکند.

مدیر کل بهزیستی استان کرمانشاه در خصوص ارزیابی و باز آموزی روانشناسان و مشاوران بهزیستی ، تصریح کرد: روزهای باز آموزی و آموزشی در دفتر مشاوره سازمان بهزیستی تدوین می شود که یکی از رسالت های این دفتر. آموزش مداوم روانشناسان و مشاوران است و تلاش میکند روزهای آموزشی را به طور سالانه برگزار کند .

وی در ادامه ابراز داشت: همه ی روانشناسان مکلف هستند در انجمن صنفی مراکز مشاوره در استان فعال باشند زیرا این انجمن توسط صنف مراکز مشاوره در جهت کمک به احقاق حقوق این مراکز تشکیل شده و همه مراکز مشاوره استان کرمانشاه عضو این انجمن هستند .

رضوان مدنی در خصوص تعرفه های مراکز مشاوره بهزیستی گفت: سازمان بهزیستی تعرفه های مشخصی برای مشاوره دارد سالانه این مبالغ ابلاغ می شود همه کلینیک ها و روانشناسان مکلف به رعایت تمام موارد هستند و این سازمان تلاش می کند بهترین خدمات را به مردم ارائه دهد.

مدیر کل بهزیستی استان کرمانشاه با تاکید بر اینکه این سازمان از ایده های نو در این علم استقبال می کند اضافه کرد: خط تلفن رایگان ۱۴۸۰ صدای مشاوره ای در تمام زمینه ها فعال است.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار