کد خبر: ۸۴۶۹۷۰
تاریخ انتشار: ۱۸ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۰:۲۰ 07 May 2020
 
 
تابناک/استان گیلان یکصد فرهنگی شهید و حدود 700 شهید دانش آموز تقدیم اسلام و انقلاب کرده است.
 
ایثارگران مصادیق عینی فرهنگ ایثار و شهادت هستند
 
 
به گزارش ایثار گیلان،عبدالله پاکاری در آیین تجلیل از معلمان و اساتید شاهد و ایثارگر استان گیلان که به مناسبت هفته معلم برگزار شد،سالروز شهادت علامه مطهری را فرصتی برای معرفی مقام و منزلت معلمین در جامعه دانست و اظهار کرد: شهید مطهری حیات پربرکت خودش را بر مدار ارزش های الهی و کرامت انسانی قرار داده بود و با وجود گذشت چندین دهه از شهادت ایشان هنوز آثار بیانات و تالیفات این شخصیت ممتاز اسلامی و انقلابی در جامعه جاری و ساری است.
وی،انتخاب سالروز شهادت علامه مطهری به عنوان روز معلم را نشان دهنده عظمت این جایگاه دانست و افزود: نیروی انسانی مهمترین و بهترین و بالاترین سرمایه هر جامعه ای است و معلم نقش مهمی در تولید و پرورش این سرمایه بر عهده دارد.
مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران گیلان،اخلاق،سیره،روش و منش توام با علم و تخصص را لازمه معلمی دانست و تصریح کرد:اگرچه علم و تخصص برای معلم یک اصل است، اما آن ویژگی های شخصیتی است که معلم را به یک انسان برجسته تبدیل می کند لذا معلمی علاوه بر اینکه توانایی است، یک هنر نیز محسوب می شود.
پاکاری، با اشاره به تفاوت شغل معلمی با سایر مشاغل،عنوان کرد:معلمی آمیخته ای از مولفه ای علمی و اخلاقی و رفتاری و عاطفی است.معلمان مانند همه اقشار جامعه با مشکلات متعدد اقتصادی مواجه هستند، اما در کلاس تعلیم و تربیت سعی می کنند اثرات سوء را به دانش آموزان منتقل نکنند لذا معلمی یک مسئولیت سنگین است.
وی با بیان اینکه آموزه های دینی و روایی برای معلم جایگاه ویژه ای قائل است،گفت: معمار کبیر انقلاب از معلمی تعبیر به شغل انبیاء کرده است و مقام معظم رهبری تکریم معلمان را زمینه ساز فرهنگ جامعه می دانند.
مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان گیلان،معلمان و اساتید ایثارگر را تلفیق ایثار و شهادت و تعلیم و تربیت دانست و بیان کرد:ایثارگران مصادیق عینی فرهنگ ایثار و شهادت هستند و معلم ایثارگر اثرگذاری بیشتری در جامعه دارد و می توانند در همه زمینه ها الگو باشند.
پاکاری با بیان اینکه استان گیلان یکصد فرهنگی شهید و حدود 700 شهید دانش آموز تقدیم اسلام و انقلاب کرده است، متذکر شد:شهدا در پرافتخارترین دوران تاریخ این ملت براساس احساس تکلیف به جبهه ها رفتند و برای حفظ ارزش های نظام از هستی خود گذشتند لذا همه ما مدیون شهدا هستیم.
حجت الاسلام والمسلمین زکریا عاطفی،استاد حوزه و دانشگاه نیز،در ادامه با بیان اینکه امام خمینی(ره) معلمی را شغل انبیاء می دانست، خاطرنشان کرد: کار انبیا این بود که انسان ها را از ظلمات به نور هدایت کنند و جهل یک نوع ظلمت و تاریکی است و همه انسان ها به طرف نور حرکت می کنند.
وی با اشاره به تلاش معلمان برای هدایت نسل جوان، گفت: معلم با رفتار و گفتار و زبان و عمل خویش دانش آموزان را تربیت می کند لذا زیربنای همه کارهای بزرگ تعلیم و تربیت است.
این استاد حوزه و دانشگاه،با بیان اینکه هنوز جامعه ما جایگاه معلم را به درستی درک نکرده است،یادآور شد:کار سخت و بزرگ معلمان هدایت نسل جوان از ظلمات به نور است.
جمیل عباسی غریب، معاون فرهنگی و پرورشی اداره کل آموزش و پرورش گیلان نیز، علامه شهید مرتضی مطهری را معلمی بی بدیل دانست و اضافه کرد:شهید مطهری الگوی همه معلمان انقلابی است.
وی با اشاره به شرایط شیوع کرونا و تعطیلی مدارس و دانشگاه ها، عنوان کرد:در این روزهای بحرانی نیز معلمان راستین دست از تعلیم و تربیت بر نداشته و آموزش و پرورش دانش آموزان را تعطیل نکرده اند.
این مقام مسئول،شبکه «شاد» را یک اقدام ماندگار دانست و بیان کرد: بعد از کرونا نیز شبکه شاد به کار خود ادامه خواهد داد و جزئی از برنامه های آموزش و پرورش خواهد بود، زیرا ایران یک کشور پرحادثه است و نیازمند چنین شیوه آموزشی هستیم.
عباسی غریب،فرهنگ ایثار و شهادت را یک فرهنگ زنده دانست و اظهار کرد:فرهنگ ایثار و شهادت یکی از آموزه های دینی و ملی ماست و مدافعان حرم و شهدای عرصه سلامت نشان دادند فرهنگ ایثار و شهادت حذف شدنی نیست.
"انتهای پیام"
 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار