حجت الاسلام احد آزادیخواه با اشاره به اینکه به تازگی با مدیرعامل سازمان تأمین اجتماعی کشور دیدار و گفتگو کردیم، بیان کرد: در این نشست به مشکلات تاکسیداران ملایر به ویژه بیمه و خدمات رسانی آن‌ها به مردم در شرایط کرونا اشاره کرده و بیمه آن‌ها را ضروری خواندیم.
کد خبر: ۸۴۷۰۲۲
تاریخ انتشار: ۱۸ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۲:۰۷ 07 May 2020
نماینده مردم ملایر در مجلس گفت: اختصاص ۴۰ میلیارد ریال اعتبار برای بازسازی قنوات و ۲۰ میلیارد ریال اعتبار برای بازسازی کانال‌های آبرسانی کشاورزی شهرستان ملایر از جمله درخواست‌های ما در دیدار اخیر با وزیر جهادکشاورزی بود که دستورات لازم به معاون آب و خاک صادر شد.

به گزارش ایسنا، حجت الاسلام آزادیخواه با اشاره به تأسیس دو شهرک گلخانه‌ای در ملایر، اظهار کرد: از وزیر جهادکشاورزی درخواست کردیم تسهیلات کم بهره به متقاضیان احداث واحد در این شهرک‌ها تخصیص یابد و نیازمندی‌های توسعه محصولات گلخانه‌ای این شهرستان رفع شود.

وی ادامه داد: در این نشست وزیر جهادکشاورزی نیز دستورات لازم مبنی بر پیگیری و اجرایی شدن این درخواست‌ها را به معاون امور باغبانی وزارت جهاد و مدیر عامل و رئیس هیئت مدیره شرکت شهرک‌های کشاورزی کشور صادر کرد.

آزادیخواه با اشاره به اجرای طرح فراز در سطح باغات انگور این شهرستان طی سه سال از ۱۳۹۸ تا ۱۴۰۰ در سطح ۶۰۰ هکتار، خواستار تخصیص اعتبار لازم از طریق کمک‌های بلاعوض و پرداخت تسهیلات کم بهره به متقاضیان شد.

لزوم استفاده از ظرفیت انگور و منبت برای سرمایه گذاری

دبیر کمیسیون فرهنگی مجلس دهم در ادامه از دیدار خود با رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه کشور و گفتگو درباره مسائل و موضوعات این حوزه خبر داد و بیان کرد: در این نشست با اشاره به ظرفیت‌های بالای وقف در ملایر، آن را بستری مهیا برای سرمایه گذاری به ویژه در حوزه انگور و منبت عنوان کردیم.

وی به فعالیت شرکت‌های دانش بنیان با اشتغالزایی ۵۰ نفر در این شهرستان اشاره کرد و خواستار تقویت این حوزه و لزوم استفاده از ظرفیت‌های شهرستان برای سرمایه گذاری شد و افزود: رئیس سازمان اوقاف در این نشست طی تماس تلفنی با مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان همدان، تأکید کرد که حداکثر مساعدت را در این حوزه داشته باشد.

آزادیخواه ادامه داد: رئیس سازمان اوقاف همچنین به معاون بهره وری اقتصادی خود دستورات لازم در مورد زیرساخت‌های وقفی و امکان ایجاد سرمایه گذاری بیشتر این سازمان در ملایر را صادر کرد که امیدواریم در آینده اتفاقات خوبی در شهرستان رخ دهد.

لزوم مشارکت بخش خصوصی برای مرمت بنا‌های تاریخی

نماینده مردم ملایر در خانه ملت در بخش دیگری با بیان اینکه با وزیر میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری، معاونان و مدیران این وزارتخانه نیز دیدار داشتیم، گفت: وی اقداماتی، چون ثبت برند‌های ملی و جهانی، چون ثبت جهانی منبت ملایر را زمینه بسیار مناسبی برای رونق تولید و اشتغال دانست که ملایر نیز از این ظرفیت بی نظیر بهره‌مند شده است.

وی با بیان اینکه در این نشست از دکتر مونسان درخواست کردیم با توجه به محدودیت دولت در اعتبارات، بخش خصوصی برای مرمت بافت فرسوده و بنا‌های تاریخی مشارکت کند، اظهار کرد: شرایط ارز و دلار موجب رونق صنعت گردشگری و جذب گردشگر شده که امیدواریم بتوانیم هرچه بیشتر صنعت توریسم و گردشگری کشور را تقویت کنیم.

وی در ادامه با اشاره به اینکه به تازگی با مدیرعامل سازمان تأمین اجتماعی کشور دیدار و گفتگو کردیم، بیان کرد: در این نشست به مشکلات تاکسیداران ملایر به ویژه بیمه و خدمات رسانی آن‌ها به مردم در شرایط کرونا اشاره کرده و بیمه آن‌ها را ضروری خواندیم.

آزادیخواه با بیان اینکه دکتر سالاری قول مساعد داد هر تعداد تاکسیدار و لیست مصوبی که شهرداری ملایر تأیید کند، بیمه آن‌ها انجام می‌شود، گفت: تقویت بنیه کیفی، خدماتی و درمانی بیمارستان دکتر غرضی و تقویت درمانگاه، تجهیزات، پزشکان متخصص و فوق تخصص نیز از دیگر اولویت‌های مطرح شده در این نشست بود.

عضو ارشد فراکسیون نمایندگان ولایی مجلس خاطرنشان کرد: با موافقت دکتر سالاری، مقرر شد با رایزنی‌هایی که با وزارت بهداشت و درمان انجام می‌شود، به زودی با ورود تیمی به ملایر، تمامی نیازمندی‌های حوزه بهداشت و درمان به ویژه درمانی بررسی و احصا و سهم سازمان تأمین اجتماعی هرچه بود، اعلام و در موعد مقرر توسط این سازمان، تأمین شود.

وی اولویت مهم دیگر در این نشست را موضوع صدور، تعویض و تمدید دفترچه‌های بیمه و ایجاد نارضایتی برای مردم عنوان کرد و گفت: مدیرعامل سازمان تأمین اجتماعی قول مساعد داد این مشکل به زودی حل شود و شرایط صدور، تعویض و تمدید اعتبار دفترچه با ساماندهی جدید در خردادماه عرضه می‌شود.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار