مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی مازندران گفت: با اجرای طرح بهسازی مسکن در روستاهای کشور ، ۲۰۰ هزار واحد مسکونی روستاییان مازندران در برابر بلایای طبیعی مقاوم سازی شد.
کد خبر: ۸۴۷۰۴۵
تاریخ انتشار: ۱۸ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۳:۲۵ 07 May 2020

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی مازندران گفت: با اجرای طرح بهسازی مسکن در روستاهای کشور ، ۲۰۰ هزار واحد مسکونی روستاییان مازندران در برابر بلایای طبیعی مقاوم سازی شد.

حسین خانی نوذری روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگارایرنا افزود: حدود ۱۷۰ هزار واحد مسکونی روستاییان این استان در دولت تدبیر و امید با پرداخت تسهیلات ارزان قیمت با سود پنج درصد مقاوم سازی شد.
وی تعداد واحدهای مسکونی غیر مقاوم در روستاها ی استان را طبق پیش بینی سال ۸۶ زمان اجرای طرح بهسازی مسکن روستایی حدود ۳۶۰ هزار واحد اعلام کرد و اضافه کرد: تاکنون حدود ۶۰ درصد از این واحدهای مسکونی با نظارت بنیاد مسکن انقلاب اسلامی و مساعدت تسهیلاتی بانک های عامل مقاوم سازی در آن انجام شده است.
وی اظهارداشت: برآورد می شود که حدود ۱۴۰ هزار واحد مسکونی در روستاهای استان با میانگین عمر بالای ۲۵ سال وجود دارد که نیاز به بهسازی و بازسازی دارد و تسهیلات مورد نیاز نیز در استان برای بهسازی این واحدها وجود دارد.
وی میانگین استاندارد عمر واحدهای مسکونی در ایران را بین ۲۵ تا ۳۰ سال بسته به نوع مصالح ساختمانی کاربردی اعلام کرد و اضافه کرد: طرح بهسازی مسکن روستایی مصوب مجلس شورای اسلامی فرصت مناسبی را برای نوسازی واحدهای فرسوده در روستاها قرار داده است.
تسهیلات ۴۰۰ میلیون ریالی
مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی مازندران گفت : در شرایط فعلی بانک ها براساس مصوبه شورای پول و اعتبار برای ساخت هر واحد مسکونی در روستاهای استان حدود ۴۰۰ میلیون ریال تسهیلات ارزان قیمت با نرخ سود ۵ درصدی پرداخت می کنند.
خانی اظهارداشت : در سال گذشته سهمیه پیش بینی برای بهسازی مسکن روستایی در استان حدود ۱۱ هزار واحد بود که بیش از ۷۰ درصد از سهمیه پیش بینی در سال گذشته جذب شده است.
به گفته وی حدود هفت هزار و ۵۰۰ روستایی برای دریافت تسهیلات ۴۰۰ میلیون ریالی به بانک ها معرفی شدند و تاکنون بانک ها با ۵ هزار و ۳۰۰ متقاضی برای پرداخت تسهیلات قرارداد منعقد کردند که این تسهیلات متناسب با پیشرفت فیزیکی واحدهای مسکونی در اختیار روستاییان قرار داده می شود.
خانی اظهارداشت : برای سال جاری نیز با موافقت بانکها تسهیلات ۴۰۰ میلیون ریالی برای هر واحد مسکونی به روستاییان پرداخت می شود و بنیاد مسکن نیز آماده دریافت تقاضای متقاضیان واجد شرایط برای معرفی به بانکها برای پرداخت این تسهیلات است.
وی از روستاییانی که واحدهای مسکونی با عمر بیش از ۲۵ سال دارند و خانه هایشان در زمره واحدهای فرسوده و تخریبی قرار می گیرد درخواست کرد تا برای بهسازی واحدهای مسکونی خود از محل تسهیلات ارزان قیمت مراجعه کنند.
استان مازندران سه میلیون و ۲۵۸ هزار نفر براساس سرشماری سال ۹۵ جمعیت دارد که ۴۳ درصد از این جمعیت در حدود سه هزار روستا سکونت دارند و حدود ۵۰۰ هزار واحد مسکونی در روستاهای مازندران سرپاست.

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار