یک رسانه آمریکایی در گزارشی مدعی شده است که تهران و واشنگتن مذاکراتی را در ارتباط با مبادله زندانیان دنبال کرده‌اند.
کد خبر: ۸۴۷۴۱۸
تاریخ انتشار: ۱۹ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۴:۵۸ 08 May 2020
پایگاه خبری «نیویورک تایمز» آمریکا در گزارشی مدعی شده است که در میانه تنش‌های واشنگتن و تهران، دو کشور مذاکراتی را دنبال کرده‌اند.

در گزارش نیویورک تایمز ادعا شده مذاکرات فعلی آمریکا و ایران در ارتباط با مبادله برخی زندانیان دو طرف صورت می‌گیرد و در حال حاضر موضوع این گفتگو‌ها مبادله «مایکل وایت» با یک شهروند ایرانی زندانی در آمریکاست.

این روزنامه، ادعا کرده که «ابوالفضل مهرآبادی» معاون دفتر حافظ منافع ایران در سفارت پاکستان در واشنگتن گفته است، مذاکرات بر سر مبادله «مایکل وایت» با یک ایرانی که تا کنون هویتش فاش نشده، جریان دارد.

مایکل وایت دو سال پیش در ایران بازداشت شده است. بی بی سی اعلام کرده وی که با بیماری کرونا مبتلا شده از زندان آزاد شده و در حال حاضر برای مرخضی در سفارت سوئیس در تهران اقامت دارد.

در عین حال نیویورک تایمز به نقل از مهرآبادی تصریح کرده که این مذاکرات هنوز به نتیجه نرسیده است.

با این حال در این گزارش، زمان انجام این گفتگو‌ها با توجه به تنش‌های اخیر میان دو طرف در منطقه غیرمعمول عنوان شده است.

این خبر را همچنین، «جاناتان فرنکز»، سخنگوی خانواده وایت نیز تائید کرده و از وجود این مذاکرات خبر داده، اما جزئیات بیشتری ارائه نداده است.

در این گزارش در عین حال گفته شده که ممکن است مسئله شیوع کرونا یکی از دلایلی باشد که تهران و واشنگتن مذاکره بر سر مبادله زندانیان دو طرف را دنبال می‌کنند.

این گزارش نیویورک تایمز هنوز از سوی منابع رسمی تائید نشده است.
 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار