نوید دانایی:
به گزارش تابناک سمنان: نوید دانایی رئیس دانشگاه علوم پزشکی سمنان، گفت: با برنامه ریزی‌های صورت گرفته خوشبختانه بیمارستان‌های تحت نظارت این دانشگاه از لحاظ امکانات مقابله با کرونا دچار کمبود نبوده و نیستند.
کد خبر: ۸۴۷۴۳۶
تاریخ انتشار: ۱۹ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۵:۲۶ 08 May 2020

دکتر نوید دانایی | فوق تخصص نوزادان | سمن دکتر | dr.danaie |

رئیس دانشگاه علوم پزشکی سمنان ظهر جمعه در نشست ستاد مقابله با بیماری کرونای استان سمنان که با حضور معاون وزیر بهداشت در سالن مدیریت بحران استانداری برگزار شد، ضمن اشاره به اقدامات صورت گرفته در راستای مقابله هر چه بهتر با کرونا در شهرهای زیر نظر دانشگاه علوم پزشکی سمنان، بیان کرد: با توجه به اقدامات پدافندی انجام‌شده در سطح استان، خوشبختانه تعداد زیادی از لوازم حفاظتی نظیر هفت هزار ماسک N۹۵ در سمنان انبارشده بود.

وی همچنین ادامه داد: این دانشگاه با تشکیل یک تیم فنی و نظارتی، طی یک هفته از تمامی بیمارستان‌های تحت پوشش خود بازدید و امکانات فنی و تجهیزات بیمارستانی این مراکز برای مقابله با کرونا را ارزیابی کرد که این امر یکی از دلایل عدم کمبود مایحتاج بیمارستانی در سمنان شد.

نوید دانایی با بیان اینکه بیش از ۱۰۰ هزار ماسک معمولی و مقدار قابل‌توجهی گان و دیگر امکانات و تجهیزات حفاظتی موردنیاز بیمارستان‌های تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی سمنان دپو شده بود، بیان کرد: خوشبختانه با این تمهیدات، هیچ‌گاه در تأمین تجهیزات موردنیاز دچار کمبود و مشکل جدی نشدیم.

دانایی همچنین گفت: فرآیند اجرایی مستقیم مقابله با کرونا در استان سمنان از روز دوم اسفند با بستری شدن نخستین بیمار کرونایی در بیمارستان کوثر آغاز شد و پس از آن جلسات کمیته دانشگاهی به صورت روزانه برگزار و تمامی هماهنگی‌های لازم با تمام مراکز درمانی سطح استان به انجام رسید.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی سمنان با بیان اینکه کارگروه سلامت، شورای تأمین استان و ستاد مدیریت مقابله با کرونا در سطح استان سمنان پس از همه‌گیری شیوع بیماری در سطح کشور به صورت میانگین هر دو روز یکبار تشکیل و گزارش‌های لازم به مدیران ارشد استان و از طریق ویدئوکنفرانس به فرمانداران و مراجع کشوری اعلام و ارسال می‌شد، بیان کرد: ذیل ستاد استانی مقابله با کرونا در سطح استان کمیته‌های تخصصی تشکیل و مأموریت‌های هر کدام تبیین و ابلاغ شد.

وی با بیان اینکه در راستای فرهنگ سازی و مقابله با ویروس کرونا جلسات آموزشی متعددی برای پرسنل دستگاه‌های اجرایی استان و گروه‌های مرجع برگزار و اطلاعات و آموزش‌های لازم به این افراد ارائه شد، بیان کرد: برای مقابله حداکثری با کرونا هماهنگی کامل میان تمامی دستگاه‌های مختلف دولتی و خصوصی دخیل در امر درمان کرونا نظیر سازمان تأمین اجتماعی، سپاه و بسیج و نیز بخش خصوصی به انجام رسیده است.

دانایی در ادامه گفت: با هدف رفع دل نگرانی‌های مردم و پاسخ به سوالات شهروندان مرکز پاسخگویی و مشاوره در ابتدا با اعلام دو شماره تلفن همراه در استان کار خود را آغاز و در ادامه با حضور نیروهای داوطلب و دانشجویان فعال ضمن هماهنگی با سامانه ۱۹۰ این مرکز کار خود را گسترش داد.

وی در خاتمه افزود: در نخستین هفته شیوع کرونا در کشور، کمیته اپیدمیولوژی دانشگاه تشکیل و گزارش‌های این حوزه را تدوین و به مراکز و مراجع مربوطه ارسال می‌کرد و هم‌اینک نیز در مرحله اقدامات بسیار خوبی را در آینده نگری این بیماری به انجام رسانده است.

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار