غلامحسین مظفری: یکی از اهداف مهم سازمان منطقه آزاد کیش فراهم نمودن فضاهای آموزشی برای بهره گیری از ظرفیت های دانشگاه های مستقر در جزیره کیش است
کد خبر: ۸۴۷۸۷۵
تاریخ انتشار: ۲۰ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۴:۱۷ 09 May 2020

غلامحسین مظفری رئیس هیئت مدیره و  مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش پنج شنبه ۱۸ اردیبهشت در بازدید از ساختمان دانشگاه صنعتی امیرکبیر واقع در برج صدف از نرخ گذاری زمین جهت واگذاری به دانشگاه های مستقر در جزیره کیش بر اساس ضوابط و چهار چوب های قانونی خبر داد و گفت: حمایت از دانشگاه ها و شرکت های دانش بنیان مستقر در جزیره کیش از اولویت های سازمان منطقه آزاد کیش میباشد که  این مهم در دستور کار این سازمان قرار گرفته است.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش در ادامه بازدید خود در جریان بهره گیری از کنتور هوشمند این دانشگاه که با شبکه نوآور که از جمله شبکه های ارزان قیمت برای هوشمند سازی اینترنت اشیاء استفاده می شود قرار گرفت.

وی با بیان اینکه دانشگاه صنعتی امیرکبیر توانسته است زمان استفاده بهینه و کاهش هزینه های انرژی را با بهره گیری از کنتورهای هوشمند مدیریت کند اظهار داشت: اولویت نخست در مصرف انرژی بهره گیری از ظرفیت های هوشمند سازی است.

غلامحسین مظفری به امضای تفاهمنامه میان سازمان منطقه آزاد کیش و گروه مپنا به منظور احداث نیروگاه به ‌همراه آب شیرین‌کن با ظرفیت ۱۲۰ مگاوات اشاره داشت و افزود: برای تامین کمبود آب و برق در منطقه آزاد کیش که با احداث این نیروگاه تحقق می‌یابد می توانیم طی مذاکره ای با بخش خصوصی موضوع هوشمند سازی را در این نیروگاه عملیاتی کنیم.

سیداحمد معتمدی رئیس دانشگاه صنعتی امیرکبیر شهر هوشمند را مدیریت انرژی، خانه هوشمند و روشنایی شهر هوشمند بر شمرد و عنوان کرد: با کاهش حداقل ۱۵ درصدی هزینه آب و برق در منطقه آزاد کیش می توانیم هزینه مصرف انرژی را مدیریت کنیم و این منطقه بهترین پایلوت برای سرزمین اصلی و کشورهای همجوار است.

مسعود توفیقی در این جلسه با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری در گرامیداشت روز خلیج فارس و توجه ویژه به جزایر کشورمان و لزوم اهمیت و بهره مندی از ظرفیت های این مناطق گفت: مرکز نوآوری کیش با محوریت محصولات فن آوری در حوزه دریا، ساحل،تفریحات دریایی و گردشگری دریایی می تواند فعالیت تخصصی داشته باشد.

در پایان این بازدید با حضور غلامحسین مظفری رئیس هیئت مدیره و مدیرعامل، سید علیرضا علوی رضوی مدیر روابط عمومی و امور بین الملل سازمان منطقه آزاد کیش، داریوش سلیمی مشاور مدیرعامل در مرکز نوآوری کیش، مسعود توفیقی مدیرعامل موسسه علوم و فنون کیش و سیداحمد معتمدی رئیس دانشگاه صنعتی امیرکبیر قرار داد همکاری و استقرار مرکز نوآوری دانشگاه صنعتی امیرکبیر در مرکز نوآوری کیش به امضا رسید.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار