رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان قم فعال‌سازی معادن راکد و کوچک در سال جاری را مورد تأکید قرار داد و گفت: ده مورد سال گذشته احیاء شد، امسال نیز ده معدن راکد و غیرفعال را در دستور کار داریم.
کد خبر: ۸۴۸۱۰۸
تاریخ انتشار: ۲۱ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۰۲:۱۵ 10 May 2020

به گزارش تابناک قم، محمود سیجانی در جلسه شورای معادن در سالن کرامت استانداری، با اشاره به تشکیل شورای معادن استانی در اواخر سال 96 اظهار داشت: در این مدت ده جلسه تشکیل‌شده و امروز یازدهمین جلسه در سطح استان در حال تشکیل است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان قم با اشاره به 80 مصوبه شورای معادن استان از اواخر سال 96 گفت: تاکنون 73 مورد از مصوبات اجرایی شده است.

وی با اشاره به وجود مانع سرمایه‌گذاری در شعاع 120 کیلومتری تهران ابراز کرد: تفویض اختیار شورای معادن استان یکی از مواردی بوده که در سال گذشته انجام و بسیاری از این اختیارات تفویض و از آن زمان، بسیاری از تصمیم‌گیری‌ها توسط شورای معادن استان گرفته می‌شود.

سیجانی ساماندهی طرح شن و ماسه در استان را مورد تأکید قرار داد و افزود: انجام این کار صرفاً از طریق مزایده موردپذیرش قرار گرفت.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان قم تدوین سند توسعه معادن استان را مورداشاره قرار داد و عنوان کرد: به دلیل محدودیت بودجه و اعتبار این کار نهایی نشد که در سال جاری آن را دنبال خواهیم کرد.

وی با اشاره به احیای معادن راکد و غیرفعال در استان گفت: سال گذشته ده معدن غیرفعال با اشتغال 75 نفر احیا شد که مهم‌ترین آن‌ها معدن سولفات سدیم بود که با پیگیری‌های استاندار و تفویض اختیار به شورای معادن استان این کار انجام شد.

سیجانی تسهیل سرمایه‌گذاری در طرح جامع مطالعاتی دریاچه نمک را مورداشاره قرار داد و ابراز کرد: در مطالعه اولیه به عنصر منیزیم رسیده‌اند اما برای بهره‌برداری از این منطقه، معطل انجام مطالعات جامع هستیم که لازم است موضوع بهره‌برداری و انجام طرح جامع مطالعاتی از دریاچه نمک به‌صورت مشترک جلو برود.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان قم در ادامه برنامه استان برای توسعه و تکمیل اکتشافات طلا، مس و آن را مورداشاره قرار داد و گفت: با توجه به مخالفت‌های اداره کل منابع طبیعی استان توجیه ادامه عملیات اکتشاف از بین رفته است.

وی تأکید کرد: در زمینه صنایع معدنی اکتشاف سه عنصر طلا، مس و آهن نیاز استان بوده و برای جهش تولید می‌تواند نقش حیاتی داشته باشد.

سیجانی مطرح کرد: طرح مطالعاتی پتانسیل‌یابی ذخایر شن و ماسه استان، طرح مطالعاتی بستر رودخانه‌های استان و تهیه شیوه‌نامه صدور مجوز برداشت جهت تأمین مصالح طرح‌های عمرانی مواردی بودند که از سال گذشته مانده بود که باید در سال جاری نیز در دستور کار قرار گیرند.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان قم فراوری مواد معدنی در جوار معادن را مورد تأکید قرار داد و گفت: امسال به‌صورت ویژه و پروژه محور انجام این کار را در دستور کار قرار دادیم که فرآوری آهک و منگنز ازجمله این موارد بودند.

وی فعال‌سازی معادن راکد و کوچک در سال جاری را مورد تأکید قرار داد و گفت: ده مورد سال گذشته احیا و امسال نیز ده معدن راکد و غیرفعال را در دستور کارداریم.

منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار