رییس دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه از انجام روزانه حدود ۵۰۰ تست کرونا در استان خبر داد وافزود: تلاش داریم این تعداد را به هزار آزمایش در روز برسانیم.
کد خبر: ۸۴۸۲۶۷
تاریخ انتشار: ۲۱ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۱:۵۰ 10 May 2020

به گزارش خبرگزاری تابناک کرمانشاه به نقل از ایسنا،دکتر محمودرضا مرادی با اشاره به انجام تست کرونا برای بیماران سرپایی و افراد مشکوک در استان گفت: از هشتم فروردین ماه امسال انجام تست CPR کرونا برای بیماران سرپایی کم علامت و افراد مشکوک در دو استان کرمانشاه و زنجان آغاز شد و هر روزه بر تعداد این آزمایشات در استان افزوده می‌شود.

مرادی خاطرنشان کرد: این آزمایش برای افرادی انجام می شود که یا کم علامت بوده و یا با افراد مبتلایان به کرونا در تماس هستند تا بتوانیم از این طریق مبتلایان بی علامت و کم علامت کرونا را در استان شناسایی کنیم.

وی افزود: هدف از شناسایی این افراد، قرنطینه و ایزوله کردن آنهاست تا از این طریق بتوانیم به نحو موثری بیماری را در سطح جامعه کنترل کنیم.

انجام روزانه 500 تست کرونا در استان

رییس دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه گفت: در حال حاضر روزانه 400 تا 500 تست کرونا در استان انجام میشود و تلاش داریم تا این تعداد را به روزانه هزار مورد برسانیم.

وی افزود: هرچه انجام آزمایشات و بیماریابی کرونا تقویت شود، کنترل این بیماری در سطح جامعه هم بهبود می یابد.

با ادامه ترددهای غیرضروری با افزایش مبتلایان مواجه می‌شویم

رییس دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه از افزایش مبتلایان کرونا در استان خبر داد وافزود: مردم باید بدانند که کرونا هنوز در سطح جامعه جولان می‌دهد و باید مراقبت های بهداشتی را با دقت بیشتری انجام دهند.

این مسئول با انتقاد از افزایش ترددهای غیرضروری در سطح جامعه، گفت: متاسفانه مردم این روزها مثل شرایط عادی تردد می کنند و این امر می تواند زنگ خطری برای همه باشد و با ادامه این روند افزایش مبتلایان را شاهد خواهیم بود.

وی خاطرنشان کرد: در حال حاضر تعداد مبتلایان بستری کرونا در استان وضعیت ثابتی دارد، اما هیچ چیزی قابل اطمینان نیست که این روند ادامه داشته باشد و اگر مردم احتیاط نکنند، قطعا افزایش مبتلایان را شاهد خواهیم بود

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار