سید سعید شاهرخی با بیان اینکه بهترین نوع خدمت، خدمت به خلق خدا است، فرصت خدمتگزاری را یک نعمت الهی دانست و خطاب به امدادگران بیان کرد: با توجه به نوع کاری که در جمعیت هلال احمر انجام می‌شود یکی از بزرگترین فرصت‌ها و نعمت‌های الهی پیش روی شما قرار داده شده است.
کد خبر: ۸۴۸۳۲۳
تاریخ انتشار: ۲۱ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۲:۱۸ 10 May 2020
استاندار همدان با بیان اینکه پس از سیل سال گذشته و در بخش مسکن ۱۹ هزار واحد بازسازی یا نوسازی شد، گفت: این اقدام بزرگی در راستای خدمت به مردم استان همدان بود.

به گزارش مهر، شاهرخی گفت: همه مردم شاهد درخشش امدادگران هلال‌احمر در عرصه‌های مختلف خدمت‌رسانی در حوادث، بحران‌ها و بلایای مختلف طبیعی و غیرطبیعی بوده‌اند.

وی با بیان اینکه بهترین نوع خدمت، خدمت به خلق خدا است، فرصت خدمتگزاری را یک نعمت الهی دانست و خطاب به امدادگران بیان کرد: با توجه به نوع کاری که در جمعیت هلال احمر انجام می‌شود یکی از بزرگترین فرصت‌ها و نعمت‌های الهی پیش روی شما قرار داده شده است.

استاندار همدان خاطرنشان کرد: از هر کسی که به هر نحوی چه به‌عنوان کادر رسمی و چه به‌عنوان نیروی خودجوش و داوطلب با جمعیت هلال‌احمر همکاری می‌کند، از صمیم قلب تشکر می‌کنم.

وی با بیان اینکه همه ما باید قدر این موقعیت و قدر جایگاه رفیع هلال‌احمر را بدانیم، عنوان کرد: از آنجا که شاکله هلال‌احمر به‌وسیله خود مردم شکل می‌گیرد، مورد اعتماد و اطمینان مردم است و بر ما است که با همت و قدرت مضاعف، برای حفظ این سرمایه ارزشمند اجتماعی تلاش کنیم.

شاهرخی به لزوم برنامه‌ریزی هدفمند از سوی معاونت‌های داوطلبان و جوانان هلال‌احمر به‌عنوان دریچه‌هایی برای جذب جوانان و خیرین اشاره و اظهار کرد: در فاز بعدی، آموزش این نیرو‌های داوطلب مردمی مورد اهمیت قرار می‌گیرد تا بتوانند در مواقع بروز بحران، مفیدتر واقع شوند.

استاندار همدان با اشاره به خدمات جمعیت هلال‌احمر استان همدان در زلزله سرپل‌ذهاب و خدمت‌رسانی به سیل‌زدگان سال گذشته در استان‌های لرستان، کرمانشاه و گلستان، گفت: گرچه همدان از نظر موقعیت جغرافیایی در شرایطی قرار گرفته و دارای ثبات است، اما تلاش کرده‌ایم به‌عنوان یک استان معین و مطمئن در غرب کشور، هر جا که نیاز شد وارد عمل شویم.

وی با بیان اینکه سال گذشته استان همدان دومین استان پر باران در کشور بود، اظهار کرد: به سبب سطح بالای آمادگی که برای مقابله با بحران در استان وجود داشت و با اقدامات به موقعی که صورت گرفت، کمترین خسارات را شاهد بودیم و در حال حاضر با بازسازی یا نوسازی ۱۹ هزار واحد مسکونی، بخش زیادی از این خسارات جبران شده است.

شاهرخی با بیان اینکه استانداری همدان با تمام توان در کنار نهاد خدمت‌رسان هلال‌احمر که فعالیت آن فرابخشی، عامه و فراگیر است قرار دارد، از مدیران ارشد این نهاد مردمی خواست با حفظ استقلال هلال‌احمر، برای ارتقای سطح اعتماد مردم به آن تلاش کنند.

سرپرست جمعیت هلال‌احمر استان همدان نیز با بیان اینکه امسال روز هلال‌احمر را نیز با حادثه شروع کردیم، گفت: هفته هلال‌احمر با زلزله تهران شروع شد، ولی نیرو‌های استان همدان از آمادگی خوبی برخوردار بودند و در لحظات اول تیم‌های واکنش سریع آماده اعزام به تهران و امدادرسانی شدند.

علی سنجربیگی با ابراز خرسندی از اینکه این زمین لرزه‌ها تلفات و خساراتی به بار نیاورد، اظهار کرد: داوطلبان و نجات گران و کارکنان جمعیت هلال‌احمر استان همدان دوشادوش هلال‌احمری‌های سراسر کشور به‌طور شبانه‌روزی آماده خدمت‌رسانی هستند.

سنجربیگی با بیان اینکه در هفته هلال‌احمر طرح تقدیر از حافظان سلامت را در دو بخش کادر درمانی بیمارستان‌ها و داوطلبان مجری طرح غربالگری اجرا خواهیم کرد، افزود: با توجه به اینکه نیرو‌های خدماتی بیشتر از سایر نیرو‌ها در معرض ابتلاء به کرونا ویروس قرار داشتند و با تمام توان کار رسیدگی و نظافت بیماران را انجام می‌دادند، در نظر داریم در طرحی نمادین از این نیرو‌های خدماتی به‌طور ویژه تقدیر کنیم.

وی نشست با اصحاب رسانه را از برنامه‌هایی عنوان کرد که قرار است در روز‌های باقی‌مانده از هفته هلال‌احمر برگزار شود و عنوان کرد: آمار عملکرد سال گذشته هلال‌احمر نشان‌دهنده آماده بودن این سازمان یا نهاد مردمی است.

کانون طلاب تمام توان خود را در بحران کرونا به کار بستند

مسئول دفتر نمایندگی، ولی فقیه در هلال‌احمر استان همدان نیز افزود: این جمع خدمتگزار هلال‌احمری با اقتدا به مولای متقیان و امام حسن مجتبی (ع) خود را برای مقابله با هر نوع سوختی آماده کرده و برای نجات مردم از قله کوه‌ها گرفته تا عمق دریاها، نیروی متخصص تربیت کرده‌اند.

حجتالاسلام ثابتی این میزان از خدمت‌رسانی را توفیقی از سوی پروردگار باری‌تعالی دانست که نصیب هلال‌احمری‌ها شده و افزود: با توجه به سیره امیرالمومنین (ع) که در آن به رسیدگی به نیازمندان توجه ویژه شده است، معاونت داوطلبان جمعیت هلال‌احمر استان همدان همه ساله با پهن کردن سفره‌های افطار، طرح اکرام نیازمندان و ایتام را برگزار می‌کند.

وی با اشاره به اینکه در بحران کرونا کانون طلاب معاونت جوانان هلال‌احمر همدان وارد صحنه شد و در مدت ۲ ماه تمام توان خود را به‌کار بست، گفت: خدمات خوبی از سوی این عزیزان به آسیب‌دیدگان از کرونا ویروس ارائه شد.

مسئول دفتر نمایندگی، ولی فقیه در جمعیت هلال‌احمر استان همدان تصریح کرد: با ریشه‌کن شدن کرونا شاهد برگزاری دوباره مراسم مذهبی از جمله نماز‌های جماعت که افزایش همدلی مردم و هم افزایی نیرو‌ها را به همراه دارد باشیم.

براساس گزارش مهر، استاندار و معاون امور عمرانی استانداری همدان در این مراسم داوطلب افتخاری جمعیت هلال‌احمر شدند.

در پایان این مراسم با اهدای کاور جمعیت هلال‌احمر به استاندار و معاون امور عمرانی استانداری همدان و با رونمایی از کارت عضویت نمادین استاندار، هر ۲ نفر به جمع داوطلبان افتخاری جمعیت هلال‌احمر استان همدان پیوستند.

گرامی‌داشت یاد خادم‌الحسین علی‌اکبر شاهمردی‌راد، رئیس جمعیت هلال‌احمر شهرستان فامنین که اخیراً به لقاء الله پیوست و قرار گرفتن سبد گل و قاب عکس وی در کنار دیگر رؤسای شعب این جمعیت از دیگر بخش‌های این مراسم بود.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار