سالن ورزشی دهستان سلیمان آباد از توابع بخش مرکزی شهرستان تنکابن که بر اثر سیل سال ۹۷ دچار تخریب شد برای بازسازی در انتظار تخصیص اعتبار است.
کد خبر: ۸۴۸۴۴۸
تاریخ انتشار: ۲۱ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۵:۳۳ 10 May 2020

دهستان تاریخی سلیمان آباد که محل تلاقی ۴۰ روستای بخش مرکزی شهرستان تنکابن است دارای جمعیتی بالغ بر سه هزار و ۲۶۵ نفر است که با ورود خوش نشین ها به این منطقه این تعداد جمعیت تا ۲ برابر نیز افزایش می یابد.

در سال های گذشته به منظور ترغیب جوانان این منطقه به ورزش کردن ، سالنی به همین منظور در مرکز دهستان ساخته و رقابت های زیادی نیز در آن برگزار شد که از مهمترین آنها می توان به جشنواره ورزش های بومی و محلی و کشتی محلی اشاره کرد که با استقبال خوبی هم همراه شد.

در مهرماه سال ۹۷ و با وقوع سیل ویرانگر در غرب مازندران دهستان سلیمان آباد در کانون این سیلاب قرار گرفت و طغیان رودخانه های این منطقه خسارت های زیادی به همراه داشت که منجر به تخریب بخشی از سالن ورزشی شد به طوری که امکان فعالیت ورزشی در این مکان عملا غیر ممکن شد.

با فروکش کردن سیلاب و شروع بازسازی های مناطق آسیب دیده ناشی از سیل ، بازسازی سالن ورزشی سلیمان آباد نیز در اولویت برنامه ها قرار گرفت و بازدید های زیادی هم توسط مسئولان استانی و در راس آن محمد اسلامی استاندار وقت مازندران صورت گرفت و همگی بر ضرورت تسریع در روند بازسازی تاکید داشتند اما متاسفانه با گذشت حدود ۲۰ ماه هنوز اقدامی در این زمینه صورت نگرفته است.

در حال حاضر روند دیواره سازی رودخانه کنار این سالن ورزشی نیز نیمه کاره رها شده و با وجود آنکه حجم آب رودخانه بسیار پایین است فرصت بسیار خوبی فراهم گردیده تا این پروژه در سریع ترین زمان ممکن به اتمام برسد اما این اتفاق هم نیافتاد.

گلایه اهالی

یکی از اهالی دهستان سلیمان آباد با انتقاد از عملکرد مسئولان نسبت به بازسازی نشدن سالن ورزشی گفت : پس از وقوع سیل ۹۷ اعتبارات خوبی از سوی دولت برای بازسازی مناطق سیلزده این شهرستان اختصاص یافت و اقدامات خوبی هم صورت گرفت اما نمی دانم چرا این سالن ورزشی مورد بی مهری مسئولان واقع شد.

هادی رضایی در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود : با توجه به جمعیت جوان ساکن در این منطقه ، وجود این سالن ورزشی بسیار ضروری است و طولانی شدن روند بازسازی آن غیر قابل قبول است.

وی اظهار داشت : تا قبل از تخریب این سالن ورزشی ، جوانان زیادی در این مکان ورزش می کردند و رقابت های مختلفی نیز در آن برگزار می شد اما پس از تخریب دیگر قابل استفاده نیست و سالن دیگری نیز در منطقه وجود ندارد.

رضایی افزایش مکان های ورزشی و ترغیب جوانان به ورزش کردن را در کاهش گرایش آنها به مصرف دخانیات موثر دانست و خاطر نشان کرد : اگر می خواهیم جوانانی با نشاط و سالم به جامعه معرفی کنیم باید زمینه لازم را در تحقق آن فراهم نماییم که یکی از آنها ایجاد سالن های ورزشی است.

وی یادآور شد : بازسازی سالن ورزشی دهستان سلیمان آباد مطالبه به حق مردم منطقه است و مسئولان مربوطه نیز باید بیش از پیش نسبت به این موضوع حساس باشند تا بتوانند اعتبارات لازم را در این زمینه جذب نمایند.

بسیاری از کارشناسان و صاحبنظران حوزه اجتماعی معتقدند که سرمایه ‌گذاری در ورزش کاهش آسیب‌های اجتماعی، افزایش سلامت جامعه و کاهش بیماری و هزینه ‌های درمانی را به دنبال دارد.

آنها بر این باورند که توسعه ظرفیت های ورزشی گام اصلی در ساختن جامعه ای پویا است و دولت تاکنون اقدامات ارزشمندی در این زمینه برداشته است.

کرونا اعتبار بازسازی سالن ورزشی را بلعید

رییس اداره ورزش و جوانان شهرستان تنکابن درباره بلاتکلیف ماندن سالن تخریب شده دهستان سلیمان آباد گفت : این سالن ورزشی با قدمت ۱۵ ساله بر اثر سیل سال ۹۷ دچار تخریب شد و پس از آن جلسات متعددی پیرامون بازسازی آن برگزار گردید و تصمیماتی نیز در این زمینه گرفته شد.

روح ا... امین شکوهی در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود : برآورد اولیه خسارت این سالن حدود ۷۵۰ میلیون تومان بود که در سال ۹۷ مبلغ ۲۵۰ میلیون تومان از طریق اوراق سررسید ۱۴۰۰ اختصاص یافت اما متاسفانه مورد استقبال پیمانکاران قرار نگرفت.

وی اظهار داشت : سرانجام با رایزنی های متعددی که صورت گرفت توانستیم پیمانکاری را برای این پروژه معرفی نماییم و بخشی از تجهیزان مورد نیاز از جمله کف پوش نیز خریداری شده است.

امین شکوهی با بیان اینکه در سال ۹۸ برای این پروژه مبلغ ۴۰۰ میلیون تومان دیگر از محل مالیات بر ارزش افزوده اختصاص یافت ، خاطر نشان کرد : با شیوع کرونا و افزایش هزینه های درمانی ، دولت تصمیم گرفت که ردیف اعتباری مالیات بر ارزش افزوده را به ستاد مقابله با کرونا انتقال دهد و همین مسئله باعث شد تا روند این پروژه به طور کامل متوقف شود.

وی تصریح کرد : البته قول هایی داده شده که این میزان اعتبار از محل کمیته ستاد بحران اختصاص یابد اما تاکنون چنین اتفاقی صورت نگرفته است.

پیگیری برای تامین اعتبار

فرماندار ویژه شهرستان تنکابن نیز در این باره گفت : بعد از سیل ۹۷ بارها سالن ورزشی دهستان سلیمان آباد را از نزدیک بازدید کردیم و وعده های زیادی هم داده شد اما متاسفانه هیچ اتفاقی نیافتاد .

سید امیر حسینی جو با بیان اینکه بازسازی سالن ورزشی از اولویت های این منطقه است ، افزود : موضوع اعتبار انتقال داده شده را از طریق استانداری پیگیری خواهیم نمود و مکاتبات لازم در این زمینه صورت خواهد گرفت.

وی اظهار داشت : جوانان ما نیاز به چنین مکان هایی دارند تا دچار مشکلات اجتماعی نشوند و این موضوع را در سال جاری با جدیدت پیگیری خواهیم نمود تا هر چه سریعتر بازسازی سالن ورزشی به اتمام برسد و جوانان منطقه از آن بهره مند شوند.

شهرستان ۱۷۰ هزار نفری تنکابن در غرب مازنردان قرار دارد.
ایرنا

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار