طرح تحول سلامت از اردیبهشت سال ۱۳۹۳ به اهتمام دولت یازدهم در کشور اجرا شد و کاهش پرداختی مردم به مراکز درمانی دولتی، بهبود هتلینگ بیمارستانی و افزایش جمعیت زیر پوشش خدمات درمانی به‌ویژه در مراکز کم برخوردار و حاشیه شهر و سکونتگاه‌های غیررسمی از جمله نتایج آن است.
کد خبر: ۸۴۸۵۱۷
تاریخ انتشار: ۲۱ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۶:۵۱ 10 May 2020

به گفته یک کارشناس سیاستگذاری سلامت، طرح تحول سلامت با نوسازی بیمارستان‌ها، افزایش ۲۵ درصدی تخت‌های بیماستانی و ۴۲ درصدی تخت‌های مراقبت ویژه نقش مهمی در کیفیت خدمات درمانی در بحران کرونا ایفا کرد.

احمد نجاتیان افزود: آنچه در این بحران قابل ملاحظه است کمکی است که طرح تحول نظام سلامت به مهار و مقابله این بیماری کرد.

وی با بیان اینکه سیستم درمانی کشور و بیمارستان‌ها قبل از سال ۱۳۹۲ تقریبا فرسوده و ناکار آمد بود، گفت: تعداد تخت‌های بیمارستانی در طرح تحول نظام سلامت از حدود ۱۰۸ هزار به بیش از ۱۳۰ هزار افزایش یافت یعنی حدود ۲۵ درصد افزایش تخت، همچنین حدود ۵۰ هزار تخت قدیمی بازسازی و نوسازی شد و تخت‌های مراقبت‌های ویژه در کشور از پنج هزار و ۸۲۰ تخت به هشت هزار و ۲۷۳ تخت افزایش یافت که این میزان افزایش، رشدی ۴۲ درصدی را در حوزه تخت‌های مراقبت ویژه نشان می‌دهد.

این کارشناس سیاستگذاری سلامت ادامه داد: معنی این آمار این است که با توجه به اینکه تقریبا همه تخت‌های بیمارستانی و بخش‌های مراقبت ویژه در استان‌های درگیر در اپیدمی کرونا پر از بیمار شدند اگر طرح تحول سلامت نبود حداقل ۲۵ درصد این بیماران نمی‌توانستند تختی برای بستری پیدا کنند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار