کد خبر: ۸۴۸۷۹۵
تاریخ انتشار: ۲۲ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۰:۱۸ 11 May 2020
۱۰۲ مخزن آبرسانی اضطراری در تهران به بهره‌برداری می‌رسد

قائم‌مقام شرکت آب و فاضلاب استان تهران گفت: طبق برنامه‌ریزی انجام‌شده تا پایان امسال ۱۰۲ مخزن آب‌رسانی اضطراری در پایتخت در مدار بهره‌برداری قرار خواهد گرفت.

محمدرضا احمدنسب در این باره اظهار داشت: بر اساس اجرای طرح آب‌رسانی اضطراری شهر تهران تا افق طرح ۱۴۰۳ متعهد هستیم در ۳۷۴ نقطه از شهر تهران این مخازن ساخته شود.

وی ادامه داد: سال گذشته در هر یک از شرکت‌های شش‌گانه آب و فاضلاب شهر تهران، پنج نقطه برای مخازن آب‌رسانی اضطراری جانمایی شد و ساخت آن بر اساس بودجه سنواتی در دستور کار قرار گرفت و در حال حاضر این پروژه‌ها در هر یک از مناطق در حال اجراست.

احمدنسب ضمن اشاره به آنکه در حال حاضر تمامی بخش‌های فنی شرکت آب و فاضلاب استان تهران با هم‌افزایی بالا در حال اجرای این پروژه و رفع چالش‌های آن هستند افزود: ۷۲ مخزن آب‌رسانی اضطراری دیگر نیز در نقاط مختلف شهر تهران تا پایان سال ساخته خواهد شد.

وی یادآور شد: از دیگر اقدامات مهم آبفای استان تهران تجهیز مخازن بتنی ذخیره آب شرب به دریچه قطع و وصل خودکار است که تاکنون روی دو مخزن مسگرآباد و شماره ۱۰ این تجهیزات نصب شده است و تا پایان سال روی ۳۰ مخزن دیگر نیز نصب خواهد شد.

وی  توضیح داد: نصب این تجهیزات روی مخازن بتنی این امکان فراهم را می‌سازد تا هنگام وقوع زلزله جریان آب به صورت خودکار قطع شود.

قائم‌مقام شرکت آب و فاضلاب استان تهران ادامه داد: با در مدار بهره‌برداری قرارگرفتن ۳۷۴ مخزن آب‌رسانی اضطراری، تجهیز ۱۲۰ مخزن توزیع آب بتنی و ۱۵۰ حلقه چاه آب شرب، در مجموع حدود ۶۵۰ پایگاه مخازن آب‌رسانی برای شرایط اضطراری در استان تهران با نگاه توزیع عادلانه در افق طرح خواهیم داشت.

احمدنسب با اشاره به این‌که ۵۰ درصد تاسیسات آب شهر تهران از ابتدا در برابر زلزله مقاوم هستند افزود: ۲۵ درصد دیگر تاسیسات مقاوم شده‌اند و ۲۵ درصد دیگر نیز در دست مقاوم‌سازی است.

به گفته قائم‌مقام آب و فاضلاب استان تهران از ابتدای سال ۹۳ تاکنون روی تمامی مطالعات آبفای استان تهران تحلیل لرزه‌ای انجام شده است و تمامی سازه‌ها و تاسیسات این شرکت مطابق استاندارد و مقاوم در برابر زلزله ساخته شده است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار