کد خبر: ۸۴۸۸۰۰
تاریخ انتشار: ۲۲ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۰:۲۲ 11 May 2020

علی نعمت در حاشیه بازدید از مرکز نگهداری و اقامتی شفق اظهار داشت: در آغاز مجدد غربالگری ، ۳۰۰ معتاد متجاهر  جمع آوری شده به مدت ۲ هفته دوره قرنطینه را طی کرده و پس از تست نهایی کرونا در صورت منفی بودن  در مراکز ترک اعتیاد شهرستان ری توزیع خواهند شد.

وی خاطر نشان کرد: پذیرش، ترخیص و بازگشت معتادین متجاهر بر اساس حکم قاضی و دستور قضایی انجام شده که از طرف ستاد مقابله با شیوع کرونا مقرر شده مدت بیشتری در کمپ ها بمانند.

مدیر اداره بهزیستی شهرستان ری عنوان کرد: بازگشت معتادین به سطح شهر موجب بروز مشکلاتی در فضای شهری شد و با توجه به اهمیت سلامت شهروندان و بر اساس تصمیم ستاد ملی مقابله با کرونا و همراهی و همکاری نیروی انتظامی، بهزیستی، شبکه بهداشت و درمان و پلیس مبارزه با مواد مخدر از روز شنبه هفته جاری با مرکزیت مرکز ترک اعتیاد شفق، غربالگری و جمع آوری معتادین متجاهر آغاز شد.

وی با بیان اینکه معتادین کرونایی تحت درمان قرار می گیرند، افزود: معتادین متجاهر جمع آوری شده به مدت دو هفته در مرکز شفق تحت مراقبت و کنترل قرنطینه ای قرار می گیرند و پس از این دوره به سایر مراکز ماده ۱۶ ارجاع داده می شوند.

نعمتی یادآور شد: معتادینی که تست کرونای آنها مثبت باشد جهت درمان های خاص به نقاهتگاه های سپاه پاسداران منتقل می‌شوند.

شهرستان ری (به مرکزیت شهرری) در حدود یک میلیون نفر جمعیت دارد و در جنوب تهران واقع شده است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار