معاون اقتصادی اداره کل امور اقتصادی و دارایی استان کرمانشاه به افراد توصیه کرد فرصت خریداری مرحله اول سهام شرکت‌های دولتی یا ETF را که تا 31 اردیبهشت ماه است، از دست ندهند.
کد خبر: ۸۴۸۹۲۶
تاریخ انتشار: ۲۲ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۴:۳۰ 11 May 2020

به گزارش خبرگزاری تابناک کرمانشاه به نقل از ایسنا،فرید خلیلی ، با اشاره به تصمیم دولت مبنی بر واگذاری سهام برخی شرکت‌های دولتی از طریق بازار سرمایه، اظهار کرد: این کار قرار است در چند مرحله صورت گیرد و امکان خرید این سهام برای همه مردم فراهم شود.

وی ادامه داد: در مرحله نخست دولت قصد دارد سهام برخی بانک‌ها و بیمه‌های دولتی شامل بانک‌های صادرات، ملت و تجارت و همچنین بیمه‌های البرز و اتکایی امین را واگذار کند که این کار نیز طریق صندوق سرمایه‌گذاری ETF انجام خواهد شد.

خلیلی تاکید کرد: ویژگی بارز این واگذاری، بهره‌مندی کلیه افراد از تخفیف 20 درصدی است، بگونه‌ای که سرمایه‌گذاری در این صندوق با تخفیف 20 درصدی برای همه همراه خواهد بود.

معاون اقتصادی اداره کل امور اقتصادی و دارایی استان کرمانشاه با بیان اینکه برای هر کدملی امکان سرمایه‌گذاری تا سقف دو میلیون تومان وجود دارد، یادآور شد: فرصت سرمایه‌گذاری در این صندوق و خرید سهام دولتی از 14 اردیبهشت ماه فراهم شده و تا 31 اردیبهشت ادامه دارد.

وی یادآور شد: اشخاص حقوقی امکان خرید این سهام را ندارند.

خلیلی با بیان اینکه پذیره نویسی واحدهای این صندوق از دو طریق انجام خواهد شد، عنوان کرد: در یک روش کلیه افراد حقیقی می‌توانند از طریق درگاه های غیرحضوری و حضوری بانک‌های ملی، سپه، مسکن، کشاورزی، رفاه کارگران، ملت، تجارت، صادرات و قرض الحسنه مهر ایران و همچنین از طریق سامانه‌های زیر مجموعه این بانک‌ها نظیر اپلیکیشن‌های سکه، آپ، بله، و آیوا اقدام کنند.

به گفته معاون اقتصادی اداره کل امور اقتصادی و دارایی استان کرمانشاه، در روش دیگر متقاضیانِ دارای کد معاملاتی(کد بورسی) می‌توانند از طریق کارگزاری‌های بورس و سامانه‌های آنلاین معاملاتی، پذیره نویسی سهام را انجام دهند.

وی اضافه کرد: متقاضیان برای انجام معامله این واحدها که از حداقل دو ماه بعد از تخصیص امکانپذیر است، می توانند به تدریج طی ماه‌های آینده نسبت به ثبت‌نام در سامانه سجام و دریافت کد بورسی اقدام کنند.

خلیلی به افراد توصیه کرد، بجز در موارد ضروری از مراجعه حضوری به شعب بانک‌ها و کارگزاری‌ها خودداری کرده و پذیره نویسی را از طریق مراجعه غیرحضوری به کارگزاری‌ها، سامانه‌های آنلاین معاملاتی و درگاه های غیرحضوری بانک ها انجام دهند.

وی اطلاعات مورد نیاز برای پذیره نویسی را شامل نام، نام خانوادگی، شماره ملی، تاریخ تولد، نام پدر، کد پستی و شماره تلفن همراه اعلام کرد.

وی تاکید کرد: اگر متقاضی به درگاه‌های غیرحضوری و حضوری بانک منتخبی که در آن بانک فاقد حساب است مراجعه کند، بانک‌ها مکلف به پذیرش و دریافت اطلاعات وی هستند.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار