سجاد طاهری در گفتگو با تابناک:
مدیرعامل صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان کرمانشاه گفت: سقف حق بیمه روستاییان،کشاورزان و عشایربه ۸۴۰ هزارتومان افزایش یافت.
کد خبر: ۸۴۹۳۱۴
تاریخ انتشار: ۲۳ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۰:۳۰ 12 May 2020

سجاد طاهری در گفتگو با خبرنگار تابناک کرمانشاه اظهار داشت:صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، بر گرفته از اصل 29 قانون اساسی است که برخورداری از بیمه‌های اجتماعی را حقی همگانی و وظیفه دولت‌ها می‌داند.

وی خاطر نشان کرد:امسال پانزدهمین سال تشکیل صندوق واز دستاوردهای نظام مقدس جمهوری اسلامی ارائه خدمات بیمه اجتماعی به اقشاری که عموما از این خدمات بهره زیادی نداشته‌اند است.

مدیرعامل صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان کرمانشاه افزود: در صندوق بیمه روستاییان، از 15 درصد حق بیمه‌ای که تعیین شده، 5 درصد توسط بیمه شده و 10 درصد توسط دولت پرداخت می‌شود. بنابراین دولت به نوعی نقش کارفرمایی صندوق را برعهده دارد و به همین دلیل، تعیین سطوح درآمدی صندوق تابع محاسبات مشخصی است و نمی‌توان با برداشتن سقف سطوح درآمدی، بار بدهی دولت به صندوق را افزایش داد.

طاهری در ادامه تصریح کرد:گذاشتن بار تعهدات بدون پشتوانه بر دوش صندوق‌ها، یکی از چالشهای امروز صندوق‌های بازنشستگی در کشور است. صندوق بر اساس قوائد و اصول کارشناسی حاکم بر آن، میزان ورودی هر سال را متناسب با ردیف بودجه خود تنظیم می‌کند چراکه هدف قانون‌گذار از تاسیس این نهاد بیمه گر اجتماعی، ارائه خدمات طولانی‌مدت به بیمه‌شدگان خود بوده و به همین دلیل، تعادل و پایداری صندوق اهمیت زیادی دارد.

وی ابراز کرد: حق بیمه هر ساله تغییر و به طور سالیانه دریافت می شود که ۸ سطوح دارد که بالاترین سقف آن برای امسال  ۸۴۰ هزار تومان است هر مبلغی که بیمه شده پرداخت می کند ۲ برابر آن را دولت یعنی ۷۰ درصد آن را پرداخت می کند و تنها ۳۰ درصد آن را خود بیمه کننده پرداخت می کند .

طاهری در ادامه از افزایش سطوح بیمه در هر سال خبر داد وگفت:سطوح درآمدی صندوق هر ساله افزایش پیدا می کند امسال از ۳۳۰ تا ۸۴۰ هزارتومان افزایش پیدا کرده است در این اختلاف سطوح برای اینکه  افرادنیز بی بضاعت بتواند حق بیمه را پرداخت کنند از ۳۳۰ هزار تومان شروع و تا ۸۴۰ هزار تومان است و تفاوت پرداخت این مبلغ در زمان حقوق  گرفتن مشخص می شود.

وی در ادامه افزود: ۷۸ هزار و ۱۹۸ خانوار از ابتدای تاسیس صندوق در استان در سال ۸۴ تا کنون تحت پوشش بیمه هستند

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار