معاون تربیت بدنی و سلامت آموزش و پرورش مازندران گفت: تمامی معلمان مدارس استان برای حضور بر سر کلاس درس باید گواهی سلامت جهت غربالگری ویروس کرونا دریافت کنند.
کد خبر: ۸۴۹۹۳۱
تاریخ انتشار: ۲۴ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۶:۱۴ 13 May 2020

معاون تربیت بدنی و سلامت آموزش و پرورش مازندران گفت: تمامی معلمان مدارس استان برای حضور بر سر کلاس درس باید گواهی سلامت جهت غربالگری ویروس کرونا دریافت کنند.

سید علی ساداتی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: تمامی معلمان باید در سامانه سلامت به نشانی http://salamat.gov.ir ثبت نام کرده و گواهی سلامت جهت عدم ابتلا به ویروس کرونا دریافت کنند.

وی با بیان اینکه گواهی سلامت برای دانش اموزان ، مدیران مدارس و نیروهای خدماتی مدرسه الزامی است ، افزود: حتی معلمان و دانش آموزانی که دارای بیماری زمینه ای هسند نیز نباید در مدرسه حاضر شوند.

معاون آموزش و پرورش مازندران گفت: منظور از بیماری شامل بیماری‌های قلبی-عروقی، سرطان های بدخیم و خوش خیم، دیابت ،خود ایمنی و موارد دیگر می شود.

ساداتی افزود: این دسته از معلمان و دانش آموزان باید همانند روال سابق از طریق ارتباط مجازی کلاس های درسی خود را برگزار نمایند و از بابت غیبت آنان نیز مسئله ای وجود ندارد.

هیچ دانش آموز مبتلا به کرونا در مازندران مشاهده نشد

معاون تربیت بدنی و سلامت آموزش و پرورش مازندران اظهار داشت: از ابتدای شیوع ویروس کرونا تا به امروز هیچ مورد مشکوک یا مبتلا قطعی به ویروس کرونا در میان دانش آموزان استان مازندران مشاهده یا گزارش نشده است.

ساداتی با بیان ارتباط مستمر معلمان ، مدرسه با دانش اموزان و والدین آنها افزود: دانش اموزان به صورت مستمر توسط معلمان و مدیران مدارس نظارت می شوند.

معاون سلامت آموزش و پرورش مازندران تعطیلی مدارس را یکی از مهم ترین اقدامات برای پیش گیری از شیوع ویروس کرونا در مدارس عنوان کرد وگفت: البته تا به امروز دانش اموزان و کودکان و نوجوانان سن پایین کمترین میزان ابتلا به ویروس کرونا را در جهان داشتند.

ساداتی با اشاره بازگشایی مدارس از هفته آینده گفت: در ۲ ماه گذشته تمامی مدارس استان در چندین نوبت صدعفونی و گندزدایی شدند و جای هیچ نگرانی برای بازگشایی وجود ندارد.

مازندران بیش از ۵۳۶ هزار دانش آموز دارد که اکنون سومین ماه تعطیلی کرونایی خود را پشت سر گذاشته است.

شیوع ویروس کرونا در مازندران از روزهای نخست اسفند سال پیش آغاز شد و تاکنون دهها هزار نفر در این استان دارای علائمی از ویروس کرونا بودند که پس از قرنطینه و بستری در بیمارستان بهبود یافتند و اکنون نیز حدود 370 بیمار کرونایی در مراکز درمانی و بیمارستان‌ها بستری استان هستند.

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار