رصد‌خانه «تابناک» خبر‌هایی از اخبار روز برای مخاطبان آماده می‌کند که غیررسمی هستند، یا اینکه کمتر از اهمیت خود، مورد توجه قرار می‌گیرند. تیتر‌هایی مانند: برگزاری ۳۰۰ مجلس احیا ماه مبارک رمضان بر بستر فضای مجازی / فریدون مجلسی: در ایران حمله کنندگان به سفارت مصونیت دارند نه دیپلمات‌ها / نظر جنجالی رئیس اسبق صداوسیما درباره رئیس جمهور و ... رصد‌خانه امروز تابناک را تشکیل می‌دهند.
کد خبر: ۸۵۰۴۴۳
تاریخ انتشار: ۲۵ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۲۲:۱۵ 14 May 2020
تحولات در گذر است و اخبار روز هیچ گاه متوقف نخواهد شد؛ خبر‌هایی رسمی و گاه غیر رسمی؛ خبر‌هایی که مورد توجه قرار می‌گیرد یا ممکن است همه به راحتی از کنار آن بگذرند. رسانه‌های خبری هر یک به فراخور وابستگی جناحی خود، خبر‌هایی را برجسته می‌کنند و در مواردی هم از کنار آن می‌گذرند. اگر خبر به‌ما‌هو خبر موضوعیت داشته باشد، وابستگی جناحی نباید در کمرنگ و پر رنگ منتقل کردن آن تأثیری داشته باشد.
رصد‌خانه «تابناک»؛ جایی است که خبر‌هایی گاه غیررسمی و گاه اخباری که مورد توجه قرار نمی‌گیرد، برای مخاطبان آماده می‌کند؛ خبر‌هایی که گاه به ملاحظه جناح‌های سیاسی مورد توجه قرار نمی‌گیرند و گاه به دلیل کم توجهی رسانه‌ها به حاشیه می‌روند، ولی همین خبر‌ها، اخباری هستند که مخاطبان را از پشت پرده جریانات سیاسی آگاه می‌کنند. در رصدخانه، تیتر و خلاصه‌ای از مهم‌ترین اخباری که اطلاع از آن‌ها ممکن است برای مخاطبان مهم و قابل توجه باشد، در اختیار مخاطبان قرار می‌گیرد و اینک رصدخانه تابناک را می‌بینید.
 
توئیت معنادار میرسلیم درباره ریاست مجلس یازدهم

منتخب مردم تهران برای یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی می‌گوید قرار نیست به جای نمایندگان مجلس عده دیگری گزینه‌ای برای ریاست مجلس انتخاب کنند. سید مصطفی میرسلیم در توئیتر نوشت: قرار نیست عده‌ای به جای نمایندگان گزینه‌ای برای ریاست مجلس انتخاب کنند؛ اگر اقدامی هم می‌شود برای سنجش اولیۀ تمایل نمایندگان است. این تمایل قطعا در جلسۀ اکثریت معلوم خواهد شد و هر اظهارنظر دیگری قبل از آن فقط گمانه‌زنی است و اعتباری ندارد.افرادی که نامزد شده‌اند هرکدام از ویژگی‌های مثبتی برخوردارند و قابل احترامند و تشخیص این‌که کدام فرد مطلوب اکثریت است به آراء آزادانۀ نمایندگان برمی‌گردد. /ایسنا
 
حمله تندِ محسن چاوشی به ابی، عارف و برخی دیگر از خوانندگان آن‌ورِ آب

محسن چاوشی، با انتشار یک متن در فضای مجازی، ضمن پاسخ به همسر یکی از خوانندگان آن ورِ آب، از سفر تعدادی از خوانندگان لس‌آنجلسی به عربستان انتقاد کرد. پس از حمله مهشید حامدی (همسر ابراهیم حامدی) به محسن چاوشی، این خواننده پاپ کشورمان، در متنی شعرگونه، از آن دسته خوانندگان خارج از کشور که برای کنسرت به عربستان سعودی سفر کردند یا علیه اعتقادات مذهبی مردم ایران موضع گرفتند، به شدت انتقاد کرد. ابی، شهرام شب‌پره، شادمهر عقیلی، آرش و اندی از جمله خوانندگانی بودند که در جده عربستان، کنسرت دادند. عارف هم دیگر خواننده خارج از کشور است که در یک کنسرت، به مقدسات اسلامی توهین کرد که البته با انتشار متنی، بابت آن عذر خواست.
 
کروناویروس هرگز از بین نخواهد رفت

مایک رایان، متخصص فوریت‌های پزشکی سازمان بهداشت جهانی هشدار داد که این ویروس نیز مانند ویروس ایدز باقی خواهد ماند و نیازمند تلاش گسترده برای مقابله با آن خواهیم بود. /ایسنا
 
برگزاری ۳۰۰ مجلس احیا ماه مبارک رمضان بر بستر فضای مجازی

هیئت‌های مذهبی و مساجدی که تا کنون مجالس متعددی را به کمک پخش زنده آپارات برگزار کرده بودند، در اولین شب احیا ماه مبارک رمضان بیشترین میزبانی از شرکت کنندگان را برعهده داشتند. این هیئت‌ها، مساجد و محافل مذهبی که مراسم خود را از سراسر کشور و بر بستر پخش زنده آپارات برگزار می‌کنند، سه‌شنبه گذشته و مصادف با اولین شب احیا ماه مبارک رمضان ۱۴۴۱، بیش از ۶ ساعت مجالس مذهبی از سراسر کشور را در پخش زنده آپارات اجرا کردند. همچنین طی بیش از سیصد مجلس برگزار شده در شب ۱۹ ماه مبارک رمضان، بالغ بر ۱۲۳ هزار شرکت کننده مجازی در سایت آپارات و دیگر سایت‌های خدمت گرفته از سرویس پخش زنده آپارات مانند سایت محافل، سایت فطرس و ... به انجام اعمال مذهبی شب‌های قدر پرداختند. / ایرنا
 
فریدون مجلسی: در ایران حمله کنندگان به سفارت مصونیت دارند نه دیپلمات‌ها

فریدون مجلسی، دیپلمات پیشین در این باره برای با اشاره به ماجرای غرامت ایران به انگلستان بابت حمله به سفارت در سال ۹۱ در سایت «آزادی» نوشت: حمله به سفارت‌ها چندین آسیب برای کشور به همراه دارد، اما قبل از بررسی آن خوب است بدانیم که ایران یکی از نخستین کشور‌های دنیا است که روابط دیپلماتیک را با دیگران برقرار کرد و در جا‌هایی سفیر دائم داشت. ایران سال‌ها پیش از آنکه کشور دیگری دارای شرایط خاص و منسجم از جمله دیوان‌سالاری باشد و آن وقتی که در این بخش دنیا روم وارث حکومت مصر و فرهنگ یونانی بود و ایران به موازات آن وارث امپراطوری‌های ماد، پارس، آشور و بابل و ... بود با این کشور گروه‌های سفارت حتی سفارت دائمی را مبادله می‌کرد. ایران در همان زمان با حکومت‌ها هند –، چون در نقاطی از هند چند حکومتی بود- و چین روابطی داشت و نماینده و سفیر فرستاده بود. در عرصه جدید که کشور‌های بیشتر و روابط دیپلماتیک جدی‌تر شد و به تبع آن اصل مصونیت دیپلماتیک طرح شد، ایران بار‌ها این مصونیت را مخدوش کرد و از این لحاظ سابقه بدی دارد. تکلیف حمله کنندگان به سفارت‌ها هم که هیچ وقت روشن نمی‌شود. گویی مصونیت دیپلماتیک در ایران مخصوص کسانی است که به سفارت می‌کنند نه کسانی که به آن‌ها حمله شده است و دیپلمات‌ها. ما خودمان شاهد بودیم و آن روزی که سفارت انگلستان اشغال شد در تلویزیون دیدیم که پلیس آنجا حضور دارد و تنها لبخند می‌زند. آن آقایی که رهبری ماجرا را به عهده داشت الان یک چلوکبابی بزرگی در کرج دارد و از دوستان آقای قالیباف سردار بزرگ ایران است.

اعلام وضعیت قرمز در بهبهان

شهردار بهبهان وضعیت این شهرستان را قرمز اعلام کرد و گفت: از مردم می‌خواهیم قرنطینه خانگی را صد در صد رعایت کنند و خیابان‌ها خلوت شود. البته دستور خاموشی چراغ پارک‌ها و انسداد راه آرامستان نیز فوراً صادر شد. علیرضا بهادری در جمع خبر نگاران اظهار داشت: با کمال تاسف وضعیت شهرستان را قرمز اعلام کرده، چون تست‌های مثبت کرونا به وضعیت قرمز رسیده است. وی افزود: از مردم می‌خواهیم قرنطینه خانگی را صد در صد رعایت کنند و خیابان‌ها خلوت شود. البته دستور خاموشی چراغ پارک‌ها و انسداد راه آرامستان نیز فوراً صادر شد. بر اساس این گزارش، شهر بهبهان از شهر‌های در وضعیت زرد بود که پس از یک دوره ۱۰ روزه و عاری از بیمار کرونایی، مجددا روند ابتلا به این ویروس رو به افزایش است.

نظر جنجالی رئیس اسبق صداوسیما درباره رئیس جمهور

عزت‌الله ضرغامی در حساب توئیترش نوشت: شاید کمتر کسی مانند روحانی به اصولگرایان خدمت کرده باشد. معتقدم عملکرد او بزرگترین ضربه را به "اصلاح‌طلبان" وارد کرده است. اصولگرایان نباید نقش اسپانسر خود را در پیروزی‌های سیاسی فراموش کنند. کلید روحانی بخت آنان را در مقابل اصلاح‌طلبان باز کرد.

نماینده مجلس: چرا مدارک تحصیلی رئیس جمهور و برادر وی را بررسی نمی‌کنید؟

سید محمدجواد ابطحی نماینده خمینی شهر در مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری فارس با بیان اینکه جعل مدرک و سرقت علمی که از سوی برخی افراد و حتی مقامات انجام می‌شود، آثار سویی در جامعه دارد، گفت: در بررسی مدارک تحصیلی مقامات و مسئولین و اینکه مدارک چه کسی جعلی است یا غیر جعلی، اول باید مدرک تحصیلی رئیس جمهور و برادر وی بررسی شود. وی افزود: آقای روحانی در دوره‌های مختلف فعالیت سیاسی خود مدارک تحصیلی متفاوت ارائه می‌کرد. مثلا در یک دوره انتخابات خود را دکترا حقوق معرفی، اما دوره بعد فوق لیسانس ارائه می‌کرد. عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس تصریح کرد: سوال این است که اگر آقای روحانی از اول دکترا داشت چرا بعد از چهار سال نمایندگی، برای دوره بعد فوق لیسانس ارائه می‌کرد. ابطحی همچنین به خدشه مدرک تحصیلی و دکترا حسین فریدون برادر رئیس جمهور اشاره کرد و افزود: گزارش مدرک تحصیلی دکترای برادر رئیس جمهور هم در کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس بررسی شد که نحوه تحصیل وی در دانشگاه مورد تائید قرار نگرفت. وی اضافه کرد: سوال این است که چرا قوه قضائیه و شورای نگهبان تاکنون مدارک تحصیلی رئیس جمهور و برادر وی را بررسی نکرده است. عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس با بیان اینکه آب از سرچشمه گل آلود است، گفت: ابتدا باید مدرک تحصیلی رئیس جمهور و بعد باید مدارک تحصیلی همه مسئولین، مقامات، مدیران کل و نمایندگان مجلس و منتخبان مجلس یازدهم بررسی شود.
 
تصمیمات جدید برای برگزاری اختتامیه مجلس دهم

عضو هیئت‌رئیسه مجلس شورای اسلامی جزئیاتی از مراسم اختتامیه دهمین دوره پارلمان را تشریح کرد.اکبر رنجبرزاده عضو هیئت‌رئیسه مجلس شورای اسلامی در گفتگو با تسنیم از برگزاری مراسم اختتامیه دهمین دوره مجلس در روز ۳۱ اردیبهشت خبر داد و گفت: براساس تصمیمات جدید هیئت‌رئیسه مجلس مقرر شده که آخرین جلسه دوره دهم پارلمان دروز سه‌شنبه هفته آینده (۳۱ اردیبهشت ۹۹) برگزار شود.وی با اشاره به جزئیاتی از برگزاری مراسم اختتامیه دهمین دوره مجلس، اظهارداشت: قرار است در این نشست آقای لاریجانی رئیس مجلس گزارشی از مهم‌ترین تصمیمات، مصوبات و اقدامات مجلس دهم به نمایندگان و مردم که از رادیو در جریان مشروح مذاکرات قرار می‌گیرند، ارائه دهد.عضو هیئت‌رئیسه مجلس ادامه داد: همچنین قرار است در مراسم اختتامیه دوره دهم مجلس، روسای کمیسیون‌ها نیز گزارشی از ۴ سال فعالیت کمیسیون‌هایشان ارائه دهند.رنجبرزاده اضافه کرد: در آخرین جلسه مجلس دهم که سه‌شنبه آینده برگزار می‌شود، هیچ مصوبه‌ای نداریم و فقط مصوبات قبلی و ایرادات احتمالی اعاده شده از سوی شورای نگهبان مورد بررسی قرار می‌گیرد.عضو هیئت‌رئیسه مجلس در پایان خاطرنشان کرد: پیش از پایان آخرین جلسه مجلس در دوره دهم، نمایندگان با رئیس مجلس و دیگر اعضای هیئت‌رئیسه عکس یادگاری می‌گیرند.

غیبت برخی نمایندگان در جلسات مجلس پس از انتخابات!

سخنگوی هیئت رئیسه مجلس از ارسال اسامی نمایندگان بی نظم و دارای بیشترین غیبت در صحن علنی به هیئت نظارت بر رفتار نمایندگان خبر داد.اسدالله عباسی سخنگوی هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان، از ارسال اسامی نمایندگان بی انضباط به هیئت نظارت بر رفتار نمایندگان خبر داد.او افزود: قرار است که هیات نظارت بر رفتار نمایندگان علل غیبت این نمایندگان را بررسی کند تا موجه یا غیر موجه بودن آن مشخص شود.عباسی تصریح کرد: برخی نمایندگان از بعد از برگزاری انتخابات مجلس اصلا در جلسات صحن علنی مجلس حضور نیافته اند که این امر اصلا وجهه خوبی ندارد و نیازمند بررسی جدی است.سخنگوی هیئت رئیسه مجلس بیان کرد: پس از بررسی‌های هیئت نظارت بر رفتار نمایندگان، اسامی نمایندگان بی انضباط که دارای غیبت‌های غیر موجه زیادی هستند؛ هفته آینده اعلام خواهد شد.
 
پیشنهاد متفاوت به قالیباف برای ریاست مجلس یازدهم

محمد قمی نماینده پاکدشت و عضو فراکسیون امید مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار اعتمادآنلاین، با اشاره به تحرکات برخی منتخبان مجلس یازدهم برای رسیدن به صندلی ریاست، گفت: آقای قالیباف تجربه‌ای در مجلس شورای اسلامی ندارد، در حالی که رئیس مجلس باید بر آیین‌نامه‌ها مسلط باشد و روش‌های کاربردی آن را بداند. همچنین رئیس مجلس باید میان نماینده‌ها مقبولیت داشته باشد.او خطاب به قالیباف گفت: پیشنهاد می‌کنم آقای قالیباف طی سال اول خودش را برای ریاست مجلس مطرح نکند؛ ابتدا با مجلس آشنایی پیدا کند و بعد از آن برای ریاست مجلس کاندیدا شود.حاجی‌بابایی برای ریاست مجلس گزینه مناسبی است.این نماینده اصلاح‌طلب مجلس تاکید کرد: به نظر من آقای حاجی‌بابایی برای ریاست مجلس گزینه مناسبی است. حاجی‌بابایی هم سابقه وزارت را در کارنامه خود دارد و هم سابقه حضور در مجلس را دارد. او چند دوره در مجلس شورای اسلامی و در کمیسیون آیین‌نامه حضور داشته و به آیین‌نامه اشراف دارد، بنابراین گزینه مناسبی برای ریاست مجلس شورای اسلامی است.به نظر من آقای حاجی‌بابایی برای ریاست مجلس گزینه مناسبی است. حاجی‌بابایی هم سابقه وزارت را در کارنامه خود دارد و هم سابقه حضور در مجلس را دارد.قمی به کاندیدای دیگر کرسی ریاست مجلس یازدهم اشاره کرد و گفت: آقای زاکانی نیز سابقه حضور در مجلس را دارد، اما سابقه آقای حاجی‌بابایی بیشتر از آقای زاکانی است.

او با انتقاد از کاندیداتوری منتخبان مسن برای ریاست مجلس یازدهم عنوان کرد: آقای میرسلیم توان لازم را برای ریاست مجلس ندارد و نباید کاندیدا شود.این عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی مرتضی آقاتهرانی را گزینه نامناسبی برای ریاست مجلس یازدهم به حساب آورد و توضیح داد: از نظر من ایشان مناسب ریاست مجلس نیستند. تمامی گزینه‌های ریاست مجلس یازدهم از نظر سیاسی با من فاصله دارند، اما آقای آقاتهرانی اخلاق و برخورد خوبی ندارد.تمامی گزینه‌های ریاست مجلس یازدهم از نظر سیاسی با من فاصله دارند، اما آقای آقاتهرانی اخلاق و برخورد خوبی ندارد.

توصیه انتخاباتی بیادی به محسن هاشمی

یک فعال سیاسی گفت: جریان قوی سیاسی پشت محسن هاشمی حضور ندارد و حتی باور نیست که حتی کارگزاران روی طناب او رخت پهن کند.پرونده انتخابات مجلس بسته شد و اواخر اردیبهشت یا اوایل خرداد سال آینده انتخابات ریاست جمهوری برگزار می‌شود. اصلاح طلبان در کنار دو چهره بالفعل یعنی اسحاق جهانگیری و محمدرضا عارف، روی سایر گزینه‌ها نیز سبک و سنگین می‌کنند. از جمله این افراد محسن هاشمی رفسنجانی است که نشان داده می‌تواند در قامت رئیس جمهور ظاهر شود، اما حسن بیادی دیدگاه دیگری دارد.حسن بیادی در گفتگو با نامه نیوز درباره نامزدی محسن هاشمی رفسنجانی برای انتخابات ریاست جمهوری سال ۱۴۰۰ گفت: او از دوستان نزدیک من است و اگر در رقابت حضور پیداکنند بیایند خوشحال خواهم شد، اما معتقدم به دلیل معضلات سیاسی و اجتماعی و مشکلات بغرنج اقتصادی و عدم موفقیت مدیریت شهری به همراه جریان سیاسی حاکم و بالا بودن نارضایتی مردم حتما نامزد ریاست جمهوری نخواهند شد.وی افزود: علیرغم بعضی از شایستگی و توانمندی‌هایی که در آقای محسن هاشمی سراغ دارم، اما موضوع نامزدی محسن هاشمی در انتخابات ریاست جمهوری را نباید براساس شاخصه‌های فردی او ارزیابی کرد بلکه باید در قالب یک جریان سیاسی مورد تحلیل قرار داد. تحلیل بنده این است که یک جریان قوی سیاسی و منسجم با جایگاه مردمی بعنوان پشتیبان و حامی ایشان حضور ندارد و بر این باورم که حتی مجموعه کارگزاران نتوانند کاری برای او انجام دهند.
 
روایت فتاح از دستور رهبر انقلاب درباره کمک در دوران کرونا

رئیس بنیاد مستضعفان با اشاره به واکنش رهبر انقلاب درباره تعیین حد و مرز کمک‌های بنیاد برای حمایت از اقشار آسیب دیده از شیوع کرونا گفت: من از رهبر انقلاب درباره حد و حدود کمک‌های بنیاد سوال کردم و ایشان به من فرمودند که هیچ حدی برای کمک کردن ندارد.سید پرویز فتاح با اشاره به هدیه ۵۰۰ هزار تومانی بنیاد مستضعفان به تمام ایتام و کودکان دارای سرپرست ناتوان تحت پوشش کمیته امداد و بهزیستی در سراسر کشور اظهار کرد: در مسیر رسیدگی به اقشار آسیبدیده از کرونا، با همکاری کمیته امداد امام خمینی (ره) و سازمان بهزیستی در این شب‌هایی که مصادف است با لیالی قدر و شهادت امیرالمومنین (ع)، بنیاد مستضعفان هدیه‌ای ۵۰۰ هزار تومانی به ۱۶۶ هزار فرزند یتیم دختر و پسر سراسر کشور که تحت پوشش این دو نهاد هستند، پرداخت کرد.رئیس بنیاد مستضعفان افزود: بنیاد مستضعفان مجموعاً مبلغ ۸۳ میلیارد تومان را برای این موضوع به حساب کمیته امداد و سازمان بهزیستی واریز کرده و بر اساس آماری که شب گذشته از استان‌های مختلف گرفتم، این مبلغ به حساب همه این افراد واریز شده است.

وی خاطرنشان کرد: خدا را شاکریم که در ادامه خدمت رسانی به مردم توانستیم این خدمت را در ایام شهادت ابوالایتام انجام دهیم.فتاح با اشاره به تسهیلات ۳۲۵ میلیارد تومانی بنیاد مستضعفان که به صورت قرض الحسنه در اختیار اقشار آسیب دیده از کرونا قرار خواهد گرفت، گفت: بنیاد مستضعفان در بانک سینا، بانک رسالت و صندوق قرض الحسنه امداد ولایت، این مبلغ را سپرده گذاری کرده و قرار است این مبلغ برای جبران بخشی از خسارت وارد شده به اقشار آسیب دیده از کرونا، به صورت قرض الحسنه در اختیار این اقشار قرار گیرد.وی با تأکید بر اینکه برای هر یک از اقشار مورد نظر، سهیمه خاصی از این تسهیلات قرض الحسنه در نظر گرفته شده است، افزود: بر اساس سهمیه در نظر گرفته شده، افراد معرفی شده از سوی دستگاه‌های مرتبط، وام قرض الحسنه بدون کارمزد و تا سقف ۵ میلیون تومان دریافت خواهند کرد که بازپرداخت آن نیز پس از چند ماه تنفس، طی مدت ۲۴ ماه خواهد بود.به گفته رئیس بنیاد مستضعفان، مددجویان کمیته امداد و بهزیستی، بخشی از تاکسیرانان و تعداد قابل توجهی از زندانیان نیازمند، از جمله این اقشار هستند.

آغاز پوست‌اندازی در جریان اصلاحات

محمدرضا خباز درباره انتخاب اصلاح طلبان میان محمدجواد ظریف و محسن هاشمی رفسنجانی برای انتخابات ریاست جمهوری ۱۴۰۰ گفت: صحبت درباره انتخاب کدام شخصیت و چهره، اینکه شناخته شده باشد یا نباشد و یک مرتبه مطرح شود، خیلی اهمیت ندارد. نخست باید جریان اصلاحات یک تصمیم مهم و راهبردی بگیرد.وی افزود: حمایت‌های بی دریغ اصلاح طلبان در انتخابات ریاست جمهوری سال ۹۶، باعث شد عده‌ای همه کاسه و کوزه‌های را سر اصلاح طلبان می‌شکنند. همه ناکامی‌ها را به پای اصلاح طلبان می‌نویسند و کامیابی‌ها را به اسم خود و جریان خودشان می‌گذارند بنابراین نوعی بی رغبتی داخل جامعه به وجود آمده است و نمونه اش را در انتخابات مجلس شاهد بودیم که مردم در کل کشور ۴۲ درصد مشارکت کردند.

عضو شورای حزب اعتماد ملی با بیان اینکه ۵۸ درصد مردم امیدی به اصلاح امور از کانال قوه مقننه ندارند، یادآور شد: اصلاح طلبان در این شرایط باید تغییر رویه بدهند، اگر بر مبنای روش‌ها گذشته وارد انتخابات ۱۴۰۰ شوند، مطئمنا نتیجه‌ای بهتر از انتخابات مجلس یازدهم برای شان رقم نخواهد خورد.وی ادامه داد: تا فرصت از دست نرفته، اصلاح طلبان بعد از ماه رمضان و رفع ممنوعیت اجتماعات به محوریت رئیس دولت اصلاحات تشکیل دهند و مانیفست خود را تدوین کنند تا یک پوست اندازی اساسی در این جریان سیاسی اتفاق بیفتد. یعنی تجربه گذشته را داشته باشند، اما روش گذشته را کنار بگذارند.فعال سیاسی اصلاح طلب درباره حمایت حزب کارگزاران سازندگی از جراحی پرخونریزی در جریان اصلاحات اظهار کرد: حالا من از واژه «پوست اندازی» استفاده کردم و آن‌ها تعبیر به «جراحی» داشتند، حالا فرقی نمی‌کند. با روش گذشته به انتخابات ریاست جمهوری ورود کنیم پاسخ نمی‌گیریم، ولی تجربیات گذشته ارزشمند بود آن‌ها را باید روی میز قرار داد و درباره شان بحث کرد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار