مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی استان ایلام:
مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی استان ایلام ،با بیان اینکه در سال گذشته 17 طرح در نواحی صنعتی شرکت های صنعتی استان ایلام به بهره برداری رسید، گفت: در این سال بودجه این شرکت رشد ۷۲ درصدی داشت.
کد خبر: ۸۵۰۷۹۳
تاریخ انتشار: ۲۷ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۳:۰۰ 16 May 2020

به گزارش تابناک ایلام؛ اقبال اسماعیلی اظهار کرد: صنوف آلاینده شهر ایلام به شهرک ویژه این صنوف در زمینی به مساحت13 هکتار با تمام شرایط ویژه شهرک ها و نواحی صنعتی منتقل خواهند شد که هزینه اختصاص یافته به این ناحیه صنفی بیش از ۱۰ میلیارد تومان است که تاکنون بالغ بر 5 میلیارد تومان در این شهرک هزینه شده است.

وی گفت: انتقال این اصناف با اولویت جوشکاران، آلومینیوم و کابینت کاران و درودگران است که با توجه به ضعیف بودن این قشر از نظر اقتصادی و تاکیدات استاندار محترم استان، سعی برآن شده قیمت زمین واگذاری حداقل در نظر گرفته شود.

مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی استان تاکید کرد: انتقال صنوف آلاینده و مزاحم باعث ارتقا سیمای شهر، و نیز ایجاد کارگاه‌های تخصصی، تسهیل در کسب و کار و توجه جدی و زیربنایی به بهداشت عمومی، صنفی و اجتماعی می شود و دیگر مزیت انتقال صنوف مزاحم و آلاینده به شهرک های صنفی علاوه بر بازگشت آرامش به شهر و زیبا سازی آن، موجب روان سازی ترافیک، کاهش حجم مراجعات روزمره مردم به مرکز شهر و نقاط پر تردد می شود.
اوی گفت: ۶۰ درصد واحد های تولیدی در شهرک ها و نواحی صنعتی استان ایلام فعال اند و تعدادی از واحدها به خاطر رسوب بدهی بانکی ، عدم تهیه لوازم بدلیل تحریم های یک جانبه و سایر مشکلات واحد فاقد فعالیت ندارند که در تلاش هستیم بتوانیم برخی از آنها را به چرخه تولید بازگردانیم.

اسماعیلی با بیان اینکه کارخانه شیر ایلام و شرکت باختر گستر پارسیان نمونه ای از واحدهای فعال دارای برند معتبر در بازارهای جهانی است، تصریح کرد: واحد های تولید خرد از ظرفیت فوق العاده ای در مرز بین المللی مهران برای صادرات محصولات به کشور عراق برخوردار هسنتد.

مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی استان ایلام به برطرف شدن مشکل برق کارخانه فولاد ایوان پس از ده سال اشاره کرد و گفت : خوشبختانه یک پست برق 12 مگاوات اختصاصی به این کارخانه اختصاص یافته است.

وی گفت: در سال گذشته 69 قرارداد احداث واحدهای تولیدی در شهرک ها و نواحی صنعتی استان منعقد شده که نسبت به سال های گذشته رشد چشم گیر 230 درصدی داشته است.

اسماعیلی تصریح کرد: زمینه واگذاری زمین در نواحی صنعتی از رشد خوبی برخوردار بوده و با اختصاص حدود ۷ میلیارد تومان در سال 98 بودجه این شرکت نسبت به سال 97 رشد 72 درصدی داشته است./ح

 

ایسنا

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار