چهار رودخانه استان فارس با تلاش گروه‌های گشت و بازرسی آب منطقه‌ای استان از تصرف آزاد شد.
کد خبر: ۸۵۱۴۳۷
تاریخ انتشار: ۲۸ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۹:۱۰ 17 May 2020

تابناک فارس به نقل از روابط عمومی آب منطقه‌ای فارس، معاون حفاظت و بهره‌برداری آب منطقه ای فارس اظهار داشت: تصرفات غیرمجاز در حریم و بستر رودخانه‌های تنگ سرخ در شیراز، تنگ رغز در داراب، قره آغاج در شهرستان خفر و چاه مروارید در شهرستان جهرم برطرف شد و وضع این رودخانه‌ها به حالت سابق بازگشت.

کرامت‌اله کریمی مزیدی افزود: گروه‌های گشت و بازرسی آب منطقه‌ای فارس با هماهنگی دستگاه قضایی و همکاری نیروی انتظامی در چهارعملیات، آزادسازی این رودخانه‌ها را انجام دادند.

 

وی گفت : افرادی در حریم و بستر رودخانه تنگ سرخ شیراز با فنس‌کشی، دیوار کشی و درختکاری قصد تصرف و تملک بخشی از رودخانه را داشتند که در حضور مامورین رفع تخلفات شهرداری شیراز از این فعالیت غیرمجاز جلوگیری شد. در رودخانه تنگ رغز در فسارود داراب ، متخلفین حریم و بستر این رودخانه را با تسطیح و خاکریزی و کاشت درخت در حریم و بستر رودخانه تصرف کرده بودند که این رودخانه هم آزاد شد.

کریمی مزیدی افزود: بخشی از رودخانه قره آغاج در شهرستان خفر و در روستای صغاده جریان دارد که حریم و بستر این رودخانه هم دستخوش تصرف افراد بی مسئولیت قرار گرفته بود. طی عملیاتی وضع رودخانه قره آغاج هم به حالت قبل از تصرف بازگشت.

وی بیان کرد: در رودخانه چاه مروارید در شهرستان جهرم بخش کردیان متخلفین با نصب یک بندخاکی غیرمجاز ، حریم و بستر این رودخانه را تصرف کرده بودند که گروه‌های گشت و بازرسی آب منطقه‌ای استان این بند خاکی غیرمجاز را تخریب و حریم و بستر رودخانه را آزاد کردند.

معاون حفاظت و بهره‌برداری آب منطقه ای فارس تاکید کرد : تصرف، ساخت و ساز غیرمجاز و کاشت درخت و درحریم وبستر رودخانه‌ها از جمله جرائم حوزه منابع آب محسوب می‌شود که متخلفان را با برخورد قضایی مواجه می‌سازد. اینگونه دخل و تصرف در حریم وبستر رودخانه زمینه‌ساز خسارت‌های جانی و مالی در هنگام بلایی همچون سیل است.

برچسب ها: رودخانه ، رفع تصرف ، فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار