کد خبر: ۸۵۲۲۸۳
تاریخ انتشار: ۳۰ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۵:۴۰ 19 May 2020

ظرفیت فرآوری محصولات کشاورزی گیلان به ۱.۷ میلیون تن افزایش یافت

تابناک/مدیر صنایع تبدیلی و غذایی جهاد کشاورزی گیلان گفت: باصدور ۳۰ پروانه بهره برداری در بخش صنایع تبدیلی و غذایی در سال گذشته ظرفیت فرآوری محصولات کشاورزی به ۱.۷۵ میلیون تن افزایش یافت.

به گزارش خبرنگار مهر، قاسم جواد زاده امروز (سه شنبه) در جمع خبرنگاران با اشاره به افزایش ظرفیت فرآوری محصولات کشاورزی در واحدهای صنایع تبدیلی و غذایی گیلان، اظهار کرد: در سال گذشته ۳۰ پروانه بهره برداری رد این بخش صادر شده است.

وی با بیان اینکه صدور این تعداد پروانه بهره برداری در صنایع تبدیلی و غذایی فرآوری محصولات کشاورزی گیلان را به میزان ۱۷۴.۵ هزار تن افزایش داده است، افزود: در مجموع ظرفیت فرآوری در واحدهای صنایع تبدیلی و غذایی به میزان ۱.۷۵ میلیون تن افزایش یافته است.

جواد زاده با اشاره به تجهیز و نوسازی و اصلاح ساختار ۴۷۰ واحد شالیکوبی در استان گیلان و با بیان اینکه از این تعداد ۲۷ واحد سال گذشته انجام شده است، گفت: با اصلاح ساختار در این واحدهای شاهد کاهش ضایعات به ۳۰ هزار تن برنج هستیم.

وی در ادامه به جذب ۹۹۸ میلیارد ریال سرمایه گذاری در بخش خصوصی و با اشتغال زایی برای ۴۱۷ نفر اشاره و تصریح کرد: این میزان ۶۵ درصد مجموع سرمایه گذاری‌های انجام شده در استان گیلان است.

مدیر صنایع تبدیلی و غذایی سازمان جهاد کشاورزی با اشاره به معرفی ۸۵ طرح صنایع تبدیلی و غذایی به بانک برای دریافت هزار و ۴۱۳ میلیارد ریال تسهیلات احداث، توسعه، بازسازی و نوسازی از محل بند الف تبصره ۱۸، رفع موانع تولید، فنی و اعتباری، ادامه داد» تاکنون حدود ۵۸۰ میلیارد ریال از این اعتبار جذب شده است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار