رضا نقدی خبر داد:
به گزارش تابناک سمنان: رضا نقدی سرپرست دانشگاه فنی و حرفه ای استان سمنان گفت: شورای گسترش آموزش عالی وزارت علوم تحقیقات و فناوری، با تاسیس 10 رشته برای سال تحصیلی ۱۴۰۰ - ۱۳۹۹ موافقت کرد.
کد خبر: ۸۵۵۲۰۶
تاریخ انتشار: ۰۷ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۱:۵۱ 27 May 2020
موافقت وزارت علوم با تاسیس ۱۰ رشته در دانشگاه فنی و حرفه‌ای استان سمنان
سرپرست دانشگاه فنی و حرفه‌ای استان سمنان با اشاره به اینکه در مقطع کارشناسی پیوسته، رشته طراحی لباس برای اولین بار در دانشگاه فنی و حرفه‌ای استان سمنان اخذ شد، گفت: این دانشگاه از مهرماه ماه در ۱۰ رشته جدید متناسب با بازار کار در مقطع کاردانی و کارشناسی دانشجو جذب می‌کند.
وی با اشاره به جذب ۶۵ درصدی فارغ التحصیلان دانشگاه فنی و حرفه‌ای در بازار کار خاطرنشان کرد: این دانشگاه یکی از مراکز آموزشی و مهارتی است که نقش مهمی در حوزه اشتغال و کارآفرینی دارد.
رضا نقدی افزود: دانشگاه فنی و حرفه‌ای استان سمنان در حال حاضر با داشتن بیش از ۴ هزار دانشجو و ۴ دانشکده در شهرستان‌های سمنان، شاهرود و امیرآباد دامغان با هدف تربیت نیروی انسانی متخصص، کارآفرین و متناسب با فرصت‌های جدید شغلی برای پاسخگویی به نیاز‌های بازار کار در حوزه‌های مهارتی و تکنولوژی و همچنین افزایش اشتغال مولد و کاهش بیکاری، رسالت و ماموریت خود را دنبال می‌کند.
مقطع کارشناسی پیوسته رشته طراحی لباس برای اولین بار در دانشگاه فنی و حرفه‌ای استان سمنان اخذ شد
نقدی با عنوان این مطلب که رشته‌های جدید این دانشگاه عبارت است از انرژی تجدیدپذیر خورشیدی، تبرید، گرافیک، تربیت بدنی، معماری، هنر‌های تجسمی-نقاشی، تولید و بهره برداری گیاهان دارویی و معطر در مقطع کاردانی است، تصریح کرد: کارشناسی مهندسی مکانیک خودرو و حسابداری بصورت ناپیوسته و طراحی لباس بصورت پیوسته نیز تصویب شده است.
وی افزود: با اضافه شدن این ۱۰ رشته به سبد آموزشی این دانشگاه، تعداد رشته‌های این دانشگاه به ۵۸ رسیده است.
سرپرست دانشگاه فنی و حرفه‌ای استان سمنان با بیان اینکه در سال تحصیلی جاری ۱۴۰۰-۱۳۹۹ در این رشته‌ها دانشجو می‌پذیریم، تصریح کرد: رشته‌های جدید با توجه به سند آمایش استان، چشم انداز ۵ ساله و صنایع موجود ایجاد شده است.
نقدی گفت: این دانشگاه تلاش می‌کند از طریق تربیت تکنسین‌ها و مهندسان ماهر، شایسته و کارآفرین و نیز تعامل با مراکز صنعتی و بخش‌های دولتی و خصوصی، زمینه‌های لازم را برای کسب مهارت، ایجاد اشتغال و کارآفرینی برای جوانان سرافراز میهن اسلامی فراهم کند.
وی با اشاره به اهمیت تربیت نیروی ماهر و آماده کار در دانشگاه ها، تصریح کرد: خود اشتغالی، کارآفرینی و کمک به بهره وری نیروی کار، هدف اصلی دانشگاه فنی و حرفه‌ای است.
سرپرست دانشگاه فنی و حرفه‌ای استان سمنان تاکید کرد: آموزش‌های مهارتی نقش مهمی در دسترسی دانش آموختگان به اشتغال و درآمد پایدار دارد و از همین رو این موضوع باید مورد توجه ویژه قرار گیرد.
نقدی تصریح کرد: نیاز امروز جامعه به تربیت افراد در دوره کاردانی است و این مهم به همت این دانشگاه شتاب بیشتری خواهد گرفت تا بتوان علاوه بر تربیت دانشجو، متخصص مورد نیاز جامعه را نیز با علم و فنون روز تربیت و وارد بازار کار کرد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار