حدود یک هفته از قطعی و کاهش فشار آب حسن آباد فشافویه شهرستان ری می‌گذرد، مسؤولان انتظار صبوری دارند اما مردم در این روزهای گرم تابستان صبرشان لبریز شده است.
کد خبر: ۸۵۶۶۲۳
تاریخ انتشار: ۱۱ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۰:۵۴ 31 May 2020
آب هست ولی در فشافویه فعلا نیست/ مدیر آبفا منطقه۶ تهران از مردم عذرخواهی کرد

شهرری: حدود یک هفته پیش بود که آب شهر حسن آباد و روستاهای بخش فشافویه به مرور رو به کاستی رفت و کار به جایی رسید که آب تعدادی از محلات پرجمعیت این شهر با مشکل قطعی آب مواجه شدند.

مسؤولان امر دلیل این موضوع را سوختگی پمپ آب چاه مادر عنوان کرده و خواستار صبوری از مردم هستند تا بتوانند در مدت زمان معینی این مشکل رو حل کنند.

هزینه بالای اختصاص حق انشعاب اما کیفیت آب پایین‌تر از تهران

از آن سو علیرضا شیدوش عضو شورای شهر حسن آباد نظر دیگری دارد و معتقد است که سازمان آب باید برای چنین مواقعی یک پمپ یدک در اختیار داشته باشد تا مردم شهر ۵۰هزار نفری حسن آباد به مدت ۳ تا ۴روز محتاج آب آشامیدنی شان نشوند.

حسن ایلانلو عضو دیگر شورای شهر نیز با ابراز گلایه‌مندی از زمان‌بر شدن جایگزینی پمپ آب جدید، می‌گوید: تعرفه آب بهای مصرفی مشترکین فشافویه مطابق با تعرفه آب بهای مشترکین شهر تهران محاسبه می‌شود اما کیفیت آب زمین تا آسمان باهم فرق دارد.

وی ادامه می‌دهد: همچنین سازمان آب علاوه بر هزینه بالای اختصاص حق انشعاب، مبلغ چشم‌گیری از حق توسعه شهری را به خود تخصیص می‌دهد اما امکاناتی که در اختیار مردم شهر حسن آباد قرار می‌گیرد تفاوت فاحشی نیز با امکانات شهر تهران دارد.

فرماندار: با اجرای دو طرح کوتاه و بلند مدت مشکل آب مردم حسن آباد حل می‌شود

حسین توکلی معاون استاندار تهران و فرماندار ویژه شهرستان ری در گفت‌وگو با خبرنگار فارس درمورد مشکل آب اهالی حسن آباد فشافویه اظهار کرد: طی چند روز گذشته ساکنان حسن آباد فشافویه کمبود و افت فشار آب داشتند که پیگیر رفع این مشکل هستیم و در این راستا اقدامات خوبی آغاز شده است. 

وی با اشاره به اینکه تأمین آب فشافویه از سفره‌های زیرزمینی است، گفت: در این منطقه آب سطحی نداریم و در بحث سفره‌های زیرزمینی دچار کمبود آب شده‌ایم که با اجرای طرح کوتاه مدت این مشکل به زودی رفع می‌شود. 

فرماندار ری ادامه داد: در همین راستا امروز جلسه‌ای به درخواست فرمانداری ری در شرکت آب و فاضلاب استان تهران با حضور مهندس بختیاری مدیرعامل آبفا استان تهران و مسؤولان مربوطه تشکیل شد که در این جلسه مشکل کمبود آب حسن آباد بررسی و تصمیمات خوبی برای رفع آن اتخاذ شد. 

توکلی در رابطه با طرح کوتاه مدت برای رفع این مشکل تصریح کرد: با تلاش مسؤولان شهرستان و بخش همچنین نیروهای آبفا منطقه۶ قرار است دو حلقه چاه به این منطقه اضافه شود که به زودی این چاه‌ها وارد مدار می‌شود و با افزایش میزان دبی آب، مشکل کم آبی تا حد زیادی کاهش می‌یابد. 

وی اضافه کرد: در جلسه امروز نسبت به اجرای طرح بلند مدت برای رفع کمبود آب حسن آباد نیز بحث و تبادل نظر شد که قرار شد مطالعات لازم برای این طرح با قید فوریت صورت بگیرد. 

معاون استاندار خاطرنشان کرد: شرمنده مردم هستیم که در این شرایط دچار کمبود آب هستند و برای رفع این مشکل اجرای یک طرح برنامه‌ریزی شده ضرورت دارد و پیگیر این موضوع هستیم تا علاوه بر طرح کوتاه مدت، در بلند مدت آب خوب و گوارا برای مردم حسن آباد تهیه کنیم.

مدیر آبفا منطقه۶ تهران: از مردم عذرخواهی می‌کنیم/ حل مشکل اولیه آب تا ده روز آینده

حسن حقیقی مدیر آبفا منطقه۶ تهران(شهرری) درباره این موضوع در گفت‌وگو با خبرنگار فارس اظهار کرد: برای حل مشکلات افت فشار آب فشافویه روز جمعه از این منطقه بازدید کرده و در این رابطه جلسه‌ای با حضور امام جمعه حسن آباد تشکیل دادیم. 

وی با بیان اینکه مشکل فشار آب از سال‌های گذشته در حسن آباد وجود داشته و امسال تشدید شده است، گفت: افزایش جمعیت، میزان بالای ساخت و سازها و انشعابات غیرمجاز زیاد در روستاها باعث افت فشار آب در این منطقه شده است. 

مدیر آبفا منطقه۶ تهران اضافه کرد: در بسیاری از مناطق تهران الزامات نصب انشعاب آب، نصب مخزن و پمپ است زیرا در خیلی از مواقع مخزن و پمپ مشکل افت فشار را حل می‌کند که این امر در حسن آباد رعایت نشده و اکنون بحران ایجاد کرده است. 

حقیقی با اشاره به اینکه در روزهای گذشته چند چاه از مدار خارج شده و سوخته بود، تصریح کرد: به دلیل افزایش مصرف و بار زیاد تعدادی از چاه‌ها از مدار خارج شده بود که نیروهای آبفا در حال تعمیر هستند و یک چاه جدید نیز طی ۵روز آینده وارد مدار می‌شود. 

وی با بیان اینکه تعمیرات و مشکلات افت فشار تا ۱۰روز آینده برطرف می‌شود، ابراز داشت: در طرح بلند مدت در مسیر باقرشهر و کهریزک تا حسن آباد مشکلات آب این منطقه به صورت اساسی حل می‌شود که با مشارکت نهادهای ذی‌ربط در آینده نزدیک این طرح عملیاتی می‌شود و تا دو سال آینده به نتیجه می‌رسد.

مدیر آبفا منطقه۶ تهران بیان کرد: با تلاش شبانه‌روزی مدیریت می‌کنیم قطعی آب نداشته باشیم و مردم نیز باید در مدیریت مصرف همکاری کنند. 

حقیقی در پایان خاطرنشان کرد: وظیفه ما خدمت به مردم است و خود را بدهکار مردم می‌دانیم و تلاش می‌کنیم مشکلاتشان کمتر شود و از مردم بابت این مشکلات عذرخواهی می‌کنیم.

انتهای پیام/۶۷۰۵۲/گ۱/س

برچسب ها: فشافویه ، ری
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار