تهران- رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان تهران گفت: همزمان با روزهای ۱۴ و ۱۵ خرداد و با هدف زنده نگاه داشتن یاد و خاطره امام راحل و قیام ۱۵ خرداد برنامه‌های فرهنگی متعددی در استان تهران برگزار می‌شود.
کد خبر: ۸۵۶۶۲۷
تاریخ انتشار: ۱۱ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۰:۵۹ 31 May 2020

حجت الاسلام سید محسن محمودی روز یک‌شنبه در جمع خبرنگاران اظهار کرد: به منظور گرامیداشت ایام الله ۱۵ خرداد و سالگرد ارتحال امام راحل، ویژه برنامه‌های متعددی با رعایت پروتکل‌های بهداشتی در مناطق مختلف استان تهران اجرا می‌شود تا نسل جوان و آینده ساز ایران اسلامی، بیش از گذشته با شخصیت امام راحل و ابعاد مختلف قیام ۱۵ خرداد سال ۴۲ آشنا شوند.
وی افزود: هر چند که به دلیل شیوع ویروس کرونا، امکان برگزاری مراسم میدانی مراسم ارتحال حضرت امام در مرقد مظهر ایشان مسیر نیست ولی تلاش می‌شود تا با فعالیت در فضای مجازی و استفاده از ظرفیت رسانه‌ها، شخصیت امام و بخش‌های مختلف وصیت‌نامه سیاسی – الهی ایشان تبیین شود.
وی با اشاره به سخنرانی رهبر معظم انقلاب در روز ۱۴ خرداد و پخش مستقیم از شبکه‌های مختلف صدا و سیما گفت: از آنجا که سالگرد ارتحال امام راحل با سی‌ویکمین سالگرد زعامت رهبر معظم انقلاب اسلامی تقارن دارد، پرداختن به جایگاه ولایت فقیه در نظام اسلامی و نقش بی بدیل حضرت آیت الله خامنه‌ای در هدایت کشتی انقلاب اهمیت ویژه‌ای دارد.
محمودی با اشاره به پنجاه و هفتمین سالگرد قیام خونین ۱۵ خرداد سال ۴۲ مردم دشت ورامین گفت: هر چند که در سراسر استان تهران با تبلیغات شهری، نام و خاطره شهدای این قیام زنده نگاه داشته می‌شود ولی ، ۱۵ خرداد با نام ورامین گره خورده، امام راحل در خصوص مردم این دیار فرمودند که" آقایان و جوانان معظم ورامین به ما حق ویژه ای دارند، آنان در ۱۵ خرداد زحمت کشیدند و مقام معظم رهبری نیز در جریان به ورامین فرمودند خرداد ورامین یک خاطره فراموش نشدنی است؛ به همین خاطر هرساله ویژه برنامه های متعددی در دشت ورامین و دیار کفن پوشان ۱۵ خرداد برگزار می‌گردد.
وی با تأکید بر این که به دلیل رعایت مسائل بهداشتی، راهپیمایی ۱۵ خرداد امسال برگزار نمی‌شود افزود:عیادت از بیماران در بیمارستان شهدای ۱۵ خرداد، تقدیر از خانواده شهید خدمت و مدافعان سلامت، نشست پرچم‌داران انقلاب اسلامی در نهضت امام خمینی(ره) برپایی نمایشگاه اسناد ۱۵ خرداد،برپایی مراسم گرامیداشت یاد و خاطره شهدای ۱۵ خرداد در گلزار شهدای روستای محمدآباد عرب‌ها از جمله برنامه‌هایی است که به مناسبت ۱۵ خرداد در ورامین برگزار می‌شود.
رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان تهران افزود: برگزاری نشست هنرمندان جبهه انقلاب در حرم مطهر امامزاده جعفر(ع) پیشوا ، گلباران قتلگاه شهدای ۱۵ خرداد در پل باقر آباد، پخش برنامه عطر عاشقی در عصرجمعه ۱۶ خرداد از شبکه ۵ سیما و عطر ولایت از شبکه دو سیما از دیگر برنامه‌هایی است که به مناسبت ۱۵ خرداد در شهرستان ورامین اجرا می‌شود.
وی افزود: امروز تمامی فعالان حوزه فضای مجازی باید وارد میدان شده و با تبیین ابعاد مختلف زندگی امام راحل و قیام خونین ۱۵ خرداد، شیوع ویروس کرونا را به فرصتی برای ارائه مطالب بیشتر در فضای مجازی تبدیل کنند.
به گزارش ایرنا، در جریان قیام خونین ۱۵ خرداد سال ۴۲ مردم ورامین، هفت جوان به نام های سیدمرتضی طباطبایی، حسن خانی، عزت الله رجبی، امیرهوشنگ معصومشاهی، جعفر عرب مقصودی، مسیب مهابادی و ابوالقاسم اردستانی به درجه رفیع شهادت نائل آمدند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار