مدیر حمل و نقل پاک شهرداری یزد با اشاره به این که نبود مسیرهای دوچرخه‌سواری بلای جان دوچرخه‌سواران یزدی است، اظهار کرد: در حالی طی ماه‌های اخیر شاهد افزایش حوادث ترافیکی برای دوچرخه‌سواران شهرمان هستیم که کسبه همچنان از عوامل اجرایی نشدن طرح ایجاد مسیرهای دوچرخه‌سواری توسط شهرداری یزد هستند.
کد خبر: ۸۵۶۸۴۸
تاریخ انتشار: ۱۱ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۸:۲۶ 31 May 2020

«مهدی شهریاری» با اشاره به این که ایجاد زیرساخت‌های دوچرخه‌سواری به منظور حفظ ایمنی و امنیت جان دوچرخه‌سواران از مهمترین مطالبات مردم از شهرداری است، اظهار کرد: در حالی مسیرهای دوچرخه‌سواری در شهرهایی مانند قزوین و مشهد و حتی شهرهای کوچک کشورمان در حال توسعه هستند که هنوز چنین امکانی در یزد وجود ندارند.

وی همکاری نکردن کسبه را از عوامل اجرا نشدن طرح مسیرهای دوچرخه‌سواری در یزد دانست و با تاکید بر این که نبود مسیرهای دوچرخه‌سواری ایمن در یزد جان دوچرخه‌سواران را تهدید می‌کند، تصریح کرد: ایجاد مسیرهای دوچرخه‌سواری ایمن و استاندارد باید یکی از اولویت‌های شهرداری باشد ولی ایجاد این مسیرها در گروی همراهی و عزم مسئولان و مشارکت شهروندان است.

شهریاری آگاه‌سازی مردم به ویژه کسبه نسبت به اهمیت ایجاد این مسیرها را یادآور شد و گفت: چنین مسیرهایی برای حفظ جان شهروندان و فرزندانشان در هنگام استفاده آنها از دوچرخه برای تردد در معابر است و جلوگیری از وقوع حوادث ناگوار ترافیکی در ارتباط با دوچرخه‌سواران است.

وی در همین رابطه به افزایش آمار تصادفات دوچرخه‌سواران در شهر یزد به دنبال افزایش استفاده از دوچرخه در روزهای کرونایی اشاره کرد و گفت: متاسفانه در همین ایام ضایعه قطع نخاع و نهایتاً فوت «مهیار فرزانه» ملی‌پوش نوجوانان یزدی به دلیل نبود چنین زیرساخت‌هایی در شهر را شاهد بودیم در حالی که یکی از عوامل بازدارنده از وقوع چنین حوادثی، اجرای طرح مسیرهای دوچرخه‌سواری در یزد است که با وجود این که شهرداری با کمترین هزینه و با همکاری مردم می‌تواند در جهت اجرای این طرح‌ها اقدام کند، اکنون با مخالف کسبه معابر مواجه است.

مدیر حمل و نقل پاک شهرداری یزد به اهمیت ترویج دوچرخه‌سواری ایمن در شهری مانند یزد که از آلودگی هوا و کم تحرکی و بیماری‌هایی مانند دیابت در شهروندان رنج می‌برد، تاکید کرد و گفت: با کاهش مقداری از عرض خیابان‌ها و معابر و اختصاص آن به خطوط وی‍ژه دوچرخه‌سواران، نه تنها جان دوچرخه‌سواران شهر حفظ و از آولدگی‌ا و دیگر مشکلات شهری کاسته خواهد شد بلکه بسیاری از مشکلات ترافیکی شهر که امروز در انحصار خودروهاست نیز مرتفع خواهد شد.

شهریاری در پایان عنوان کرد: شهرداری مسئول برآورده کردن مطالبات شهروندان است و در همین راستا هر روز در جهت هموار کردن مسیری برای رفاه حال و کاهش هزینه‌های مردم هستیم ولی انجام چنین اقداماتی حتماً به مطالبه‌گری و همراهی مردم با شهرداری نیازمند است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار