کد خبر: ۸۵۷۴۹۷
تاریخ انتشار: ۱۳ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۰:۱۲ 02 June 2020

متخصص بیماری‌های عفونی دانشگاه علوم پزشکی بابل با بیان اینکه همه افراد جامعه در خط ناقل بودن کرونا هستند، گفت: نمی‌توان تنها کسانیکه دخانیات مصرف می‌کنند را ناقل این بیماری دانست.

دکتر سیما محسنی آهنگر در گفت‌وگو با ایسنا با اشاره به اینکه کسانیکه دخانیات یا قلیان به صورت مشترک مصرف می‌کنند، شانس انتقال ویروس کرونا در آن‌ها نسبت به سایر افراد بیشتربوده است، اظهار کرد: در ایام بیماری کرونا بیشتر بیمارانی که در خطر ریسک بیماری کرونا قرار داشتند افرادی بودند که دارای بیماری‌های زمینه‌ای مثل  فشار خون بالا، دیابت، سرطان و نارسایی قلبی بودند.

وی با بیان اینکه در مازندران تعداد بیماران تالاسمی زیاد است، تصریح کرد: در ایام بیماری کرونا این افراد کمتر دچار بیماری کرونا شده بودند بنابراین به نظر می‌رسد این افراد در شرایط بحرانی از منزل خارج نشده و مراقبت‌های بهداشتی را جدی گرفتند یا افراد ناقلی با آن‌ها در ارتباط نبودند.

متخصص بیماری‌های عفونی دانشگاه علوم پزشکی بابل خاطرنشان کرد: به غیر از افراد تالاسمی، کسانیکه بیماری زمینه‌ای داشتند و داروهایی را برای خودشان مصرف می‌کردند ( به ویژه بیماران دیابت و فشار خون) خطر ابتلا در آن‌ها به ویروس کرونا نسبت به مردم عادی بیشتر بوده است.

محسنی آهنگر گفت: افرادی که بالای 40 سال سن و چاق بودند در معرض خطر بیشتر این بیماری قرار داشتند و آمارها نشان داده مرگ و میر ناشی از بیماری کرونا بیشتر شامل افراد دیابتیک و فشارخون بالا بود.

وی در خصوص وضعیت بیماری کرونا در مازندران افزود: به نظر می‌رسد وضعیت بیماری کرونا در مازندران کمتر شده و علت آن رعایت و آشنایی بیشتر است چراکه براساس آمار ارائه شده بیماران تهاجمی ما و مرگ و میرهای ناشی از این بیماری در بیمارستان‌ها کتر شده است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار