مسئول بیماری‌های واگیر مرکز بهداشت اصفهان از کاهش 15 درصدی ابتلا به سالک در این استان خبر داد و گفت: تعداد افراد مبتلا به این بیماری در سال گذشته نسبت به سال 97 حدود 400 نفر کمتر شد.
کد خبر: ۸۵۸۵۷۰
تاریخ انتشار: ۱۶ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۸:۱۴ 05 June 2020

رضا فدایی اظهارداشت: اواخر سال گذشته با وجود شیوع بیماری کرونا، وضعیت سالک در استان اصفهان بررسی و مشخص شد که حدود ۲ هزار و ۴۰۰ نفر به این بیماری پوستی مبتلا شدند.

وی با بیان اینکه این آمار در سال ۹۷ رقم ۲ هزار و ۸۰۰ نفر بود، تصریح کرد: میزان کاهش آمار ابتلا به سالک، چندان قابل توجه نیست اما از افزایش آن در مناطق سالک‌خیز جلوگیری شد.

فدایی با اشاره به اینکه این بیماری بیشتر در شرق شهرستان اصفهان و شهرستان‌های اردستان، نطنز، برخوار و بخشی از شاهین‌شهر، مشاهده شده است، گفت: تجمع نخاله و زباله و مجاورت خانه‌ها با تاغزارها از جمله عوامل شیوع این بیماری است که هنوز برای حل اساسی آنها، چاره‌اندیشی خاصی نشده است.

وی با تاکید بر اینکه هنوز قدم‌های عمده‌ای برای مبارزه با بیماری سالک در استان اصفهان برداشته نشده است، افزود: برخی قدم‌ها نیز که توسط تعدادی از دستگاه‌های اجرایی برداشته شد، چندان مثمر ثمر نبود.

به گفته وی، بیماری پوستی سالک بدلیل اینکه در میان جوندگان مخزن دارد و عوامل محیطی زمینه‌های مساعد کننده‌ای برای شیوع آن فراهم می‌کنند، ریشه‌کن نمی‌شود اما باید با اقدامات پیشگیرانه از شیوع آن جلوگیری کرد.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار