تعیین تکلیف محل احداث بنیاد البرزشناسی به عنوان نماد شاخص پژوهشی البرز بیش از شش سال و بیشتر از عمر مدیریت دو استاندار به طول انجامیده است.
کد خبر: ۸۵۹۱۹۴
تاریخ انتشار: ۱۸ خرداد ۱۳۹۹ - ۰۹:۱۱ 07 June 2020

به گزارش «تابناک البرز»؛ به جرأت می‌توان بنیاد البرزشناسی را شاخص‌ترین مرکز تحقیقی و پژوهشی در زمینه مطالعات تاریخی، جغرافیایی، فرهنگی و... استان البرز دانست.

بنیادی که اعضای آن تمام تلاش خود را برای استان شدن البرز به کار گرفتند و عقاب پرطلایی، درخت اورس و محوطه ازبکی با تلاش این بنیاد به ترتیب به عنوان نماد جانوری، گیاهی و المان البرز به کشور و جهان معرفی شدند تا استان نوپای البرز در زمزه معدود استان‌های دارای نماد کشور قرار بگیرد.

اما این بنیاد باوجود اهمیت بالا و بی منازع خود فاقد مکانی معین و سامان یافته است.

از بدو تأسیس بنیاد البرزشناسی جانمایی آن با پیگیری‌های رئیس این بنیاد در دستور کار سید طاهر طهایی، استاندار اسبق البرز قرار گرفت و ساختمان نیمه‌کاره‌ای در محل پارک استاد شهریار به عنوان محل این بنیاد درنظر گرفته شد اما پیچ و خم اداری این سازه از عمر مدیریت وی بیشتر بود و پیگیری مسئله مذکور به دوره نجفی، استاندار بعدی البرز موکول شد.

با تصویب قانون منع به‌کارگیری بازنشستگان در مجلس شورای اسلامی، نجفی نیز البرز و ساختمان نیمه کاره بنیادش را رها کرد تا نوبت به عزیزالله شهبازی، استاندار حال حاضر البرز برسد و این گونه بود که برای تعیین تکلیف این ساختمان بیش از شش سال سپری شده است.

مهراب رجبی، رئیس بنیاد البرزشناسی در تشریح علت مسیر پرپیچ و خم و عدم تعیین تکلیف ساختمان نیمه کاره این بنیاد در گفت و گو با خبرنگار ما گفت: شورا و شهرداری کرج با تکمیل ساختمان و واگذاری آن به بنیاد البرزشناسی مشکلی ندارند و حتی این موضوع در صحن شورا نیز مصوب شده است اما مشکل اصلی آن است که بخشی از زمین در قید مالکیت راه و شهرسازی قرار دارد.

رجبی افزود: نمایندگان کرج در مجلس دهم و آقای دکتر شهبازی در تلاش بودند تا تحویل دادن ساختمان مذکور به بنیاد البرزشناسی در هیئت وزیران مصوب و موانع حقوقی آن از میان برداشته شود.

او افزود: با توجه به آغاز فعالیت مجلس یازدهم و عدم تعیین دومین نماینده مردم کرج، فردیس و اشتهارد در مجلس شورای اسلامی، احتمالا تعیین تکلیف ساختمان یادشده تا پایان سال به طول انجامد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار