با توجه به این نکته که گیاهان و مراتع مناطق سردسیری کمی دیرتر از مناطق گرمسیری خشک و قابل اشتعال می شوند ، اکنون بیم آن می رود که آتش سوزی ها در این مناطق شروع شود چنانکه لحظاتی پیش گزارش آتش سوزی شدید در مناطقی از دنا گزارش شده است.
کد خبر: ۸۵۹۴۵۱
تاریخ انتشار: ۱۸ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۸:۰۹ 07 June 2020

در حالی که طی چند هفته گذشته آتش سوزی های مناطق گرمسیری استان به یک بحران تبدیل شد خبرها از شروع این آتش سوزی ها در مناطق سردسیری حکایت دارد. با توجه به این نکته که گیاهان و مراتع مناطق سردسیری کمی دیرتر از مناطق گرمسیری خشک و قابل اشتعال می شوند ، اکنون بیم آن می رود که آتش سوزی ها در این مناطق شروع شود چنانکه لحظاتی پیش گزارش آتش سوزی شدید در مناطقی از دنا گزارش شده است.
به گزارش تابناک کهگیلویه و بویراحمد ، رئیس اداره منابع طبیعی شهرستان دنا از وقوع یک فقره آتش سوزی شدید در جنگل‌ها و مراتع این شهرستان از ساعتی پیش خبر داد.
«قربانعلی فلسفی» افزود: این آتش سوزی از حدود یک ساعت پیش در جنگل‌ها و مراتع روستای "تمنک" آغاز شده و از نیروهای مردمی و ادارات و دستگاهها درخواست کمک داریم.
وی در خصوص علت آتش سوزی اظهارکرد: طبق شواهدی که وجود دارد یک موتورسوار که برای شکار به کوه رفته بود عامل این آتش سوزی است که پس از آتش زدن جنگل‌ها و مراتع متواری شده و در حال شناسایی این فرد هستیم.
رئیس اداره منابع طبیعی شهرستان دنا بیان کرد: نیروهای مردمی و منابع طبیعی در حال مهار آتش هستند اما درخواست کمک داریم.
آتش سوزی گسترده است
«عبدالحمید پناهی»، فرماندار شهرستان دنا که در حال عزیمت به محل آتش سوزی بوده در گفت و گو با خبرنگار ایسنا گفت: به اعضای ستاد بحران شهرستان از جمله محیط زیست، منابع طبیعی، آتش نشانی پاتاوه جهت کمک به مهار آتش سوزی اطلاع رسانی شده است.
وی افزود: از ایستگاه فشارقوی گاز در محدوده شهر پاتاوه تقاضای کمک شده که با یک دستگاه بولدوزر اقدام به آتش بر در برخی مناطق کند تا از پیش روی آتش جلوگیری شود.
پناهی تصریح کرد: از آتش نشانی یاسوج نیز درخواست کمک کرده ایم که نیروهای آتش نشانی در عزیمت به محل آتش سوزی هستند.
فرماندار شهرستان دنا بیان کرد: آتش سوزی گسترده است که پس از بررسی دقیق وضعیت آتش در جنگل‌ها و مراتع منطقه در صورت نیاز درخواست کمک بیشتر از مرکز استان خواهیم کرد.
پناهی تاکید کرد: با توجه به اینکه آتش سوزی در ارتفاعات روستای "تمنک" این شهرستان رخ داده در صورتی که کار مهار با کُندی پیش برود و آتش سوزی وسیع و گسترده شود نهایتا درخواست بالگرد نیز خواهیم کرد.
وی بیان کرد: علت آتش سوزی هنوز بصورت دقیق مشخص نیست و در حال بررسی است.
اولین آزمون جدی آتشنشانان تهرانی در استان
به گزارش تابناک کهگیلویه و بویراحمد تیم های آتشنشانی که با رایزنی های حسین کلانتری با شهردار تهران و برای کمک به اطفاء حریق وارد استان شده اند امروز به مناطق دچار آتش سوزی اعزام شدند تا اولین عملیات جدی خود در کهگیلویه و بویراحمد را پیش رو داشته باشند.
محمد رستمی، مدیرعامل آتش نشانی یاسوج هم در این زمینه گفت: طی هماهنگی های صورت گرفته از سوی معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار کهگیلویه و بویراحمد، با توجه به صعب العبور بودن منطقه دچار آتش سوزی شده "تمنک" شهرستان دنا تیم های مشترک آتش نشانی یاسوج و تهران که در یاسوج مستقر هستند با ۲۵ نفر نیرو و ۵ خودرو کمک دار در حال عزیمت به منطقه برای کمک به مهار آتش سوزی هستیم.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار