رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری قرچک و ورامین از رفع تصرف ۱۰هکتار از اراضی ملی ورامین واقع در پلاک حصارگلی خبر داد.
کد خبر: ۸۵۹۴۷۱
تاریخ انتشار: ۱۸ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۸:۴۷ 07 June 2020

اصغر سپه وند رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری قرچک و ورامین امروز در جمع خبرنگاران اظهار کرد: با هدف حفظ انفال و عرصه‌های ملی ۱۰هکتار از اراضی ملی شهرستان ورامین واقع در پلاک حصارگلی باز پس‌گیری و به دولت بازگردانده شد.

وی افزود: این اراضی تصرف شده در راستای اجرای تبصره ذیل ماده ۵۵قانون حفاظت از جنگل‌ها و مراتع و با حضور عوامل یگان حفاظت منابع طبیعی شهرستان ورامین رفع تصرف شده است.

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری قرچک و ورامین از فعالیت ۲۴ ساعته کشیک‌های اطفاء حریق عرصه‌های منابع طبیعی خبر داد و ادامه داد: با توجه به گرم شدن هوا و افزایش آتش سوزی‌های احتمالی، کشیک‌های اطفاء حریق عرصه‌های منابع طبیعی با حضور نیروهای یگان حفاظت منابع طبیعی و با همکاری دستگاه‌هایی همچون محیط زیست، جهاد کشاورزی و شهرداری در سطح شهرستان ورامین تشکیل شده است که در مواقع اضطراری تیم‌های اطفاء حریق با آمادگی کامل به محل حادثه اعزام خواهند شد.

سپه وند عنوان داشت: خوشبختانه تاکنون هیچ گونه آتش‌سوزی در عرصه‌های طبیعی نداشته‌ایم و امیدوار هستیم با رعایت نکات ایمنی از سوی شهروندان و گردشگران خطر آتش‌سوزی به حداقل برسد.

وی با اشاره به اینکه شهرستان ورامین دارای ۱۹۰هزار هکتار مرتع است، اضافه کرد: با توجه به بارش‌های مناسب و پوشش مطلوب مراتع، در فصل چرا بهره‌برداری خوبی برای تعلیف دام‌ها صورت گرفت که این اقدام نقش مهمی در پیشگیری و کاهش خطرات ناشی از حریق داشته است.

 رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری قرچک و ورامین در پایان ابراز داشت: شهرستان ورامین دارای ۲۲۰هزار هکتار اراضی ملی است که تاکنون برای حدود ۹۸درصد این اراضی سند مالکیت دفترچه‌ای صادر شده و در اجرای طرح کاداستر اراضی ملی تاکنون ۳۲هزار هکتار از این اراضی دارای اسناد تک برگ کاداستری شده است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار