پیش بینی می شود در شش ماه دوم سال، بازنشستگان به بخشی از حقوق مندرج خود در برنامه ششم توسعه دست یابند
کد خبر: ۸۵۹۶۹۳
تاریخ انتشار: ۱۹ خرداد ۱۳۹۹ - ۰۸:۴۱ 08 June 2020

طی روزهای اخیر محمدرضا پورابراهیمی نماینده کرمان در مجلس از دو راهکار برای تحقق حقوق بازنشستگان سخن به میان آورده بود که براساس آن دولت بخشی را که می‌تواند عملیاتی و بخش دیگر را به عنوان دیون خود مشخص کند تا در زمان و وضعیت مناسب، معوقات خود را بپردازد. در این زمینه روزنامه خراسان با پورابراهیمی گفت وگو کرده است.

پورابراهیمی با بیان این که دولت را از تصمیم مجلس دراین زمینه آگاه کرده ایم،تصریح کرد: مذاکراتی با دولت دراین زمینه داشته ایم هرچند دولت نظر مثبتی به طرح ندارد اما مخالفت احتمالی دولت با آن هم منطقی نخواهد بود.


پورابراهیمی خاطرنشان کرد: در هر دو طرح پیشنهادی مجلس ، دولت آن بخش از مطالبات بازنشستگان را که قادر به پرداخت است، تسویه می کند و برای باقی مانده مطالبات طبق قانون ملزم به پرداخت بدهی خواهد بود.
رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس دهم یادآورشد: با توجه به این که هنوز کمیسیون ها آغاز به کار نکرده اند، این طرح طی هفته های آینده در کمیسیون بررسی و پیش بینی می شود حداکثر در اواسط یا اواخر تیر در صحن بررسی و تصویب شود.
وی با بیان این که پیش بینی می شود در شش ماه دوم سال، بازنشستگان به بخشی از حقوق مندرج خود در برنامه ششم توسعه دست یابند، تصریح کرد: پیش بینی می کنیم بازنشستگان تقریبا بین 20 تا 30 درصد حقوق مربوط به همسان سازی را دریافت کنند و باقی مانده حقوقشان هم به عنوان طلب از دولت برای آن ها محفوظ خواهدبود.
نماینده کرمان در مجلس خاطرنشان کرد: امتیاز اصلی قانون شدن این طرح، ایجاد تعهد برای دولت نسبت به حقوق بازنشستگان چه به صورت پرداخت سنواتی و چه با پذیرش دیون خود به این قشر است. وقتی دولت طبق قانون خود را متعهد و بدهکار مجموعه ها و دستگاه های مختلف می بیند چرا دیوار بازنشستگان باید از همه کوتاه تر باشد و حقوق آن ها تضییع شده باقی بماند؟

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار