سرپرست اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی آذربایجان شرقی به تشریح آخرین وضعیت کارگران کارخانه های بلیرینگ سازی، چینی ارس و کمپرسورسازی پرداخت و گفت: تعدیل نیروی کار ناشی از بیماری کرونا در سطح استان کمترین میزان را در میان استان‌های کشور دارد.
کد خبر: ۸۶۰۱۴۰
تاریخ انتشار: ۲۰ خرداد ۱۳۹۹ - ۰۹:۲۹ 09 June 2020

حسین فتحی امروز در دیدار فعالان جامعه کارگری و بازنشستگان استان آذربایجان شرقی با اشاره به نقش مهم تشکل های صنفی اظهار داشت: وجود این تشکل ها به عنوان نمایندگان کارگران، بازنشستگان و کارفرمایان می تواند بسترهای مناسب کاری را برای فعالیت این اداره کل در جهت رفع مشکلات جامعه کار و تولید فراهم کند.

وی حضور تشکل های صنفی استان در آغاز مسئولیت جدیدش در این اداره کل مشوق و دلگرم کننده عنوان کرد و گفت: خدمتگزاری به مردم مهمترین وظیفه خود و اداره کل  تعاون کار و رفاه اجتماعی استان آذربایجان شرقی می باشد که باید در اولویت امور قرار گیرد.

فتحی در ادامه به موضوع بیماری کرونا اشاره کرد و گفت: بروز این بیماری سبب شد تا برخی از واحدهای تولیدی در سطح استان به ویژه واحدهای زیر 50 نفر عملا  فرصت فروش و صادرات محصولات خود را در حدود 5 ماه از دست بدهند.

وی افزود: این موضوع با تحریم ها و وضعیت اقتصادی نامناسب نیز همراه بوده اما با تدابیر مسئولان استانی و نجابت کارگران که بخشی از حقوق خود را دریافت نکردند واحدهای تولیدی استان آذربایجان شرقی با آرامش همراه بود.

فتحی با بیان اینکه تعدیل نیروی کار ناشی از بیماری کرونا  در سطح  استان آذربایجان شرقی کمترین میزان  در میان استان های کشور را دارد تصریح کرد: حدود 45 هزار نفر برای برخورداری از بیمه بیکاری ناشی از بیماری کرونا ثبت نام کرده اند که البته اخراج کامل هم نیستند و با رفع مشکلات دوباره سرکار بازخواهند گشت.

سرپرست اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان آذربایجان شرقی در ادامه به وضعیت برخی از واحدهای مشکل دار در استان اشاره کرد و گفت: یکی از این واحدها کارخانه بلیرینگ سازی بود که با واگذاری آن به فعال صنعتی نه تنها اخراجی رخ نداد بلکه 40 نفر کارگر جدید نیز در این واحد تولیدی استخدام شد.

وی رفع مشکلات مربوط به کمپرسورسازی و واگذاری آن به فردی با اهلیت  را از دیگر اقدامات جدید اداره تعاون کار و رفاه اجتماعی استان آذربایجان شرقی بر شمرد و گفت: یکی دیگر از اقدامات جدید در زمینه واحدهای مشکل دار در سطح استان مربوط به کارخانه چینی بهداشتی ارس بود که با توجه به ضرورت تغییر و نوسازی خط تولید آن، هماهنگی های لازم بین مدیریت جدید و قبلی به عمل آمد و مقرر شد ظرف سه ماه با نوسازی ماشین آلات این کارخانه  مجددا راه اندازی شود.

فتحی فعال بودن کمیسیون کارگری را از اولویت های کاری خود عنوان کرد و گفت: نمایندگان کارگری در این  کمیسیون حضور فعالی دارند و تلاش می شود تا در صورت  طرح مسایل جامعه کارگری در این کمیسیون مانع از احقاق حقوق جامعه کارگری شویم.

سرپرست اداره کل تعاون کار و رفاه اجتماعی استان آذربایجان شرقی در خاتمه سخنان خود بر ضرورت  همکاری میان تشکل های کارگری، کارفرمایی و بازنشستگان  تاکید کرد و گفت: تلاش خواهد شد تا از ظرفیت های این تشکل ها به نحو مقتضی استفاده و از تجارب ارزنده بازنشستگان بهره لازم برده شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار