کد خبر: ۸۶۰۸۱۳
تاریخ انتشار: ۲۱ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۳:۵۲ 10 June 2020
۱۸۰ هزار تن گندم در تهران ذخیره می‌شود

تهران- مدیرکل هماهنگی امور اقتصادی استانداری تهران گفت: پیش‌بینی می‌شود از ۲۵۰ هزار تن گندم برداشت شده در سطح این استان، ۱۷۰ تا ۱۸۰ هزار تن از کشاورزان خریداری و ذخیره شود.

علیرضا قاسمی فرزاد شامگاه سه‌شنبه در نشست کارگروه آرد و نان با اشاره به شروع ذخیره گندم در استان تهران، اظهار داشت: امسال میزبان بازدهی و بهره‌وری کشت گندم به دلیل بارش‌های مناسب عالی بوده و اداره‌کل غله در ۱۱ مرکز در سطح استان مشغول خرید و جمع‌آوری گندم است.

وی ادامه داد: اداره‌کل غله موظف است تا گندم خریداری شده را برای بخش نانوایی ذخیره و به سیلوها تحویل دهد تا به مرور مورد استفاده استان قرار گیرد.

مدیرکل امور هماهنگی اقتصادی استانداری تهران اعلام کرد: در مورد خریداری آرد توسط کارخانه‌داران نیز نکاتی مطرح شد تا برای مصرف صنفی و صنعتی خودشان خرید را انجام دهند و کارگروه مجوز این اقدام را صادر کرد.

قاسمی فرزاد با اشاره به مشکلات در حوزه حمل‌ونقل آرد گفت: مقرر شد تا پیگیری لازم برای ورود ماشین‌های حمل‌بار به طرح ترافیک بر اساس هماهنگی با معاونت حمل‌ونقل شهرداری انجام و مشکلات در این زمینه مرتفع شود.

به گزارش ایرنا طی سال ۱۳۹۸ نیز همین میزان گندم به صورت تضمینی با نرخ ۲ هزار و ۵۰۰ تومان از کشاورزان استان تهران خریداری و ذخیره شد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار