گروه استان‌ها- نماینده مردم ورامین، پیشوا و قرچک در مجلس با تأکید براینکه مطالبه جدی مردم در احداث مترو گفت: پروژه متروی قرچک، ورامین و پیشوا ۱۲ سال تأمین اعتبار شده اما با انحراف در اجرای پروژه به قطار حومه‌ای تبدیل شده است.
کد خبر: ۸۶۰۸۱۸
تاریخ انتشار: ۲۱ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۳:۵۴ 10 June 2020
تهران| آیا پروژه متروی دشت ورامین احیا می‌شود؟

حسین نوش‌آبادی با اشاره به تذکر به وزیر راه و شهرسازی در مورد عدم تحقق پروژه مترو به قرچک، ورامین و پیشوا اظهار داشت: تذکری به وزیر راه و شهرسازی در ارتباط با موضوع مترو به عنوان یک نیاز بسیار حیاتی و مطالبه جدی مردم دیار 15 خرداد داده شد.

وی ادامه داد: بنده با استناد بر اینکه طرح مترو حدود 12 تا 13 سال قبل و در دورهای که نماینده مردم این منطقه بودم پیگیری شد و حتی در سفر رئیس ‌جمهور پیشین به‌عنوان یکی از مصوبات سفر ایشان قرار گرفت و 130 میلیارد تومان نیز در آن زمان اعتبار تعلق گرفت و مقرر شده بود  ظرف 36 ماه پروژه تحویل داده شود که در واقع باید سه ساله عملیاتی و تحویل داده می‌شد و در سال 89 نیز به بهره‌برداری می‌رسید اما این امر محقق نشد.

نماینده مردم ورامین، پیشوا و قرچک در مجلس تصریح کرد: متأسفانه این پروژه مسیر دیگری را طی کرده و با بی‌توجهی و مسامحه اصل پروژه مترو به قطار حومه‌ای تبدیل شد و این چیزی نبود که خواست مردم، ما و آن مصوبه باشد ولی براساس آن آمدند و  اقدامات و ریل‌گذاری‌هایی انجام دادند که قطار حومه‌ای دایر شد و اصل پروژه به انحراف رفت که به مورد خواست مردم‌ نبود.

نوش‌آبادی افزود: اگر چه با قطار حومه‌ای حداقل‌های رفت و آمد فراهم می‌شود اما این کافی نیست و به  وقت نیز اعلام کردیم مترویی که ما برای منطقه می‌خواهیم ‌باید مانند متروی تهران و کرج باشد و حتی در سفر رئیس ‌جمهور وقت آن مطالبات مردم نیز قرائت شد و ایشان نیز اعلام کردند پروژه همان پروژه مترو و مصوبه  همان متروی مدنظر است.

وی بیان کرد: ما به‌دنبال همان پروژه‌ای هستیم که مشابه متروی تهران است ولی متأسفانه این پروژه به قطار محلی تبدیل شده که برخلاف نیّت، خواست و مطالبات مردم است چرا که مردم‌ مترو می‌خواهند و هر چند کار سخت و دشوار شده است اما همچنان به‌دنبال تحقق مطالبه مردم مبنی بر احداث مترو هستیم.

نماینده مردم ورامین، پیشوا و قرچک در مجلس با اشاره به تأثیر حمل و نقل در توسعه شهرها گفت: حمل و نقل پایه توسعه و زیربنای هر منطقه است و حمل و نقل ریلی به‌ویژه مترو خیلی در توسعه منطقه مهّم است که پیگیری خواهیم کرد‌ تا این پروژه که به سمت زیرساخت‌های قطار حومه‌ای پیش رفته، به سمت پروژه احداث مترو تغییر جهت دهد و  در این راستا از هیچ تلاشی فروگذار نخواهیم بود، همچنان که نخستین اقدام بنده تذکر به وزیر راه بود و اگر به نتیجه نرسیم تبدیل به سوأل خواهد شد‌‌.

نوش‌آبادی ادامه داد: راه‌آهن زیر نظر وزارت راه است و مترو زیر نظر شهرداری است ولی وزارت راه باید پاسخ دهد که چرا این پروژه تبدیل به قطار حومه‌ای شده است‌ و شاید وزارت راه بگوید ما متولی امر نیستیم اما در مسیر راه آهن است و ذی‌نفع محسوب می‌شود، بنابراین باید پاسخگو باشند‌ که اگر به نتیجه نرسیم با توجه به اینکه شرکت مترو به نام تهران و حومه است و به نوعی زیرنظر وزارت کشور است از وزیر کشور نیز سوأل خواهد شد‌.

وی ادامه داد: علی‌رغم اینکه در این زمینه فرصت‌سوزی شده است و فرصت‌های خوبی از دست رفته است اما امیدواریم بتوانیم مترو را در مسیر خودش قرار داده و آنچه که مردم‌ می‌خواهند عملیاتی شود و حتی اگر لازم باشد از رئیس جمهور دعوت می‌کنیم که اعتبار لازم برگردد و بودجه مناسب احیا شود.

نماینده مردم ورامین، پیشوا و قرچک در مجلس ادامه داد: ‌سوأل این است پروژه مترو تأمین اعتبار شده بود اما چرا اعتبارش برگشت خورد؟ اعتبار 130 میلیارد تومانی به کجا رفته است؟ و به چه سمت و سویی هدایت شده است؟ و چرا از همین اعتبار و بودجه مصرف نشده است؟ که دولت باید به این سوألات پاسخ دهد‌.

نوش‌آبادی با اشاره به احتمال سفر رئیس جمهور به پیشوا، ورامین و قرچک تصریح کرد: ما به دور از مسائل شخصی نگاه می‌کنیم و براساس پیام رهبر معظم انقلاب در شروع به‌کار مجلس که گفتند بدون حُبّ و بغض شخصی و جناحی موضوعات کشور را پیگیری کنید، ما نیز کاری به مواضع فکری و سیاسی دولت نداریم و از دولت کار می‌خواهیم و به‌دنبال این هستیم که به دور از جناح‌بندی‌ها و مسائل سیاسی، مطالبات مردم را دنبال کنیم و رئیس‌ جمهور به‌عنوان بالاترین مقام اجرایی کشور و بالاترین مقام کشوری پس از رهبری وظایف و مسئولیت‌هایی برعهده دارد.

وی در پایان خاطرنشان کرد: مردم ورامین، پیشوا و قرچک به‌عنوان دیار 15 خرداد حق و حقوقی دارند و اگر از طریق وزیر به‌جایی نرسیم امکان تذکر و یا سوأل از رئیس‌ جمهور هم وجود دارد که البته حداقل تذکر را به ایشان خواهیم داد.

انتهای پیام

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار