دستورالعمل ثبت‌نام در آزمون ورودی پایه دهم دبیرستان‌های فرهنگ ویژه دانش‌آموزان رشته ادبیات و علوم انسانی به مناطق تهران ابلاغ و ثبت‌نام از ۱۸ خرداد در این مدارس آغاز شده است و تا ۳۱ خرداد ادامه می‌یابد.
کد خبر: ۸۶۰۸۲۱
تاریخ انتشار: ۲۱ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۳:۵۷ 10 June 2020
جزییات ثبت‌نام در مدارس فرهنگ و نمونه دولتی تهران اعلام شد

تهران- معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش شهر تهران گفت: ثبت‌نام در آزمون ورودی پایه دهم مدارس فرهنگ ویژه رشته ادبیات و علوم انسانی، دبیرستان‌ها و هنرستان‌های نمونه دولتی برای سال تحصیلی ۱۴۰۰-۱۳۹۹ آغاز شده است و دانش‌آموزان می‌توانند برحسب شرایط و علاقه‌مندی در این آزمون‌ها شرکت کنند.

پانته‌آ درّی روز چهارشنبه در گفتوگو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: دستورالعمل ثبت‌نام در آزمون ورودی پایه دهم دبیرستان‌های فرهنگ ویژه دانش‌آموزان رشته ادبیات و علوم انسانی به مناطق تهران ابلاغ و ثبت‌نام از ۱۸ خرداد در این مدارس آغاز شده است و تا ۳۱ خرداد ادامه می‌یابد.
وی، اشتغال به تحصیل در پایه نهم در سال تحصیلی ۹۹-۹۸، کسب حداقل معدل ۱۷ در امتحانات نوبت اول پایه نهم سال تحصیلی ۹۹-۹۸، دارابودن شرایط احراز رشته ادبیات و علوم انسانی در فرم هدایت تحصیلی را از شرایط ثبت‌نام در آزمون ورودی مدارس فرهنگ عنوان کرد و افزود: این آزمون ۱۲ تیرماه برگزار می‌شود.
«درّی» بیان کرد: دانش‌آموزان متقاضی می‌توانند بدون محدودیت منطقه‌ای و محل سکونت از بین مدارس فرهنگ، یک مدرسه را انتخاب و ثبت‌نام کنند و طبق دستورالعمل ابلاغی مندرج در سایت اداره کل آموزش و پرورش شهر تهران، سامانه ثبت‌نام آزمون‌های مدارس، در صورت قبولی امکان جابه‌جایی مدرسه وجود ندارد.
معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش شهر تهران با اشاره به فعالیت ۲۱ مدرسه فرهنگ شامل ۱۲ دبیرستان دخترانه و ۹ دبیرستان پسرانه در پایتخت، اظهار داشت: توزیع این مدارس به گونه‌ای نیست که هر منطقه‌ای الزاما یک مدرسه فرهنگ داشته باشد و با توجه به اینکه محدودیتی برای ثبت‌نام وجود ندارد، دانش‌آموزان می‌توانند براساس علاقه‌مندی یکی از این مدارس را انتخاب کنند.

ثبت‌نام مدارس نمونه دولتی
«درّی» درباره ثبت‌نام آزمون ورودی مدارس نمونه دولتی دوره دوم متوسطه شامل دبیرستان‌ها و هنرستان‌های فنی و حرفه‌ای گفت: دستورالعمل ثبت‌نام در آزمون ورودی این مدارس براساس ابلاغیه وزارت آموزش و پروش از ۱۷ خرداد آغاز شده است و تا ۲۷ خرداد ادامه دارد و دانش‌آموزان می‌توانند از طریق مراجعه به سامانه http://www.azmoon.tehranedu.ir/ در این آزمون ثبت‌نام کنند.
وی، اشتغال به تحصیل در پایه نهم در سال تحصیلی ۹۹-۹۸، کسب حداقل معدل کتبی ۱۷ در ارزشیابی پایانی نوبت دوم (معدل نمرات خردادماه بدون اعمال نمرات تکوینی) را از شرایط ثبت‌نام در آزمون ورودی مدارس نمونه دولتی عنوان کرد.
معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش شهر تهران افزود: دانش‌آموزان می‌توانند در نمون برگ تقاضای ثبت‌نام براساس احراز شرایط در فرم هدایت تحصیلی یک رشته تحصیلی از شاخه نظری(علوم تجربی، ریاضی فیزیک یا ادبیات و علوم انسانی) را انتخاب کنند.
«درّی» با تاکید بر اینکه ثبت‌نام در آزمون ورودی پایه دهم مدارس نمونه دولتی در محدوده همان منطقه محل تحصیل پایه نهم باید انجام شود، اظهار داشت: جابه‌جایی دانش‌آموزان پس از قبولی در دبیرستان‌های نمونه دولتی در محدوده هر منطقه امکان‌پذیر نیست.
وی گفت: دانش‌آموزان و اولیا با توجه به شرایط شیوع بیماری کرونا در صورت بروز هرگونه اشکال و سوال در فرآیند ثبت‌نام می‌توانند به صورت غیرحضوری از طریق اطلاعات تماس در دفترچه راهنمای آزمون که در سایت اداره‌کل آموزش‌وپرورش شهر تهران بارگذاری شده است، اقدام کنند.
معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش شهر تهران بیان کرد: در تمامی مناطق مدارس نمونه دولتی دخترانه و پسرانه فعالیت می‌کند و فقط مناطق سه، ۱۱ و ۱۳ مدرسه پسرانه ندارد که برای آنها هم مناطق متناظر تعریف شده و دانش‌آموزان پسر پایه نهم منطقه سه می‌توانند مدرسه نمونه دولتی امام موسی صدر منطقه یک، دانش‌آموزان پسر پایه نهم منطقه ۱۱، مدرسه نمونه دولتی جاویدان منطقه ۶ و دانش‌آموزان پسر منطقه ۱۳ هم مدرسه نمونه دولتی دکتر حسابی منطقه ۱۴ را انتخاب کنند.
«درّی» درباره ثبت‌نام در آزمون ورودی هنرستان‌های فنی و حرفه‌ای نمونه دولتی گفت: محدودیت منطقه‌ای برای ثبت‌نام در آزمون این مدارس وجود ندارد و دانش‌آموزان متقاضی می‌توانند برحسب احراز شرایط در فرم هدایت تحصیلی، در نمونه برگ ثبت‌نام، یک هنرستان از شاخه فنی و حرفه‌ای را انتخاب کنند.
وی افزود: آزمون ورودی مدارس نمونه دولتی ۲۰ تیرماه به طور همزمان در کشور برگزار می‌شود.
معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش شهر تهران اظهار داشت: آزمون ورودی مدارس نمونه دولتی پایه هفتم امسال برای سومین سالی است که در راستای حذف آزمون‌های زائد برگزار نمی‌شود و مدارس نمونه دولتی دوره اول متوسطه به صورت هیات امنایی اداره می‌شوند اما آزمون ورودی مدارس دوره اول متوسطه استعدادهای درخشان حذف نشده است و طبق اعلام و دستورالعمل وزارت آموزش و پرورش برگزار می‌شود.
«درّی» گفت: دانش‌آموزان پایه نهم مدارس استعدادهای درخشان در صورت داشتن حدنصاب معدل می‌توانند به صورت اتوماتیک در پایه دهم این مدارس تحصیل کنند؛ همچنین ۲۷ تیرماه آزمونی برای دانش‌آموزان پایه نهم که در مدارس غیرسمپاد درس می‌خوانند، برگزار می‌شود تا ظرفیت‌های خالی این مدارس تکمیل شود.

زمان آزمون ورودی مدرسه البرز
وی درباره زمان برگزاری آزمون ورودی پایه دهم دبیرستان پسرانه ماندگار البرز گفت: آزمون این مدرسه با رعایت الزامات و دستورالعمل‌های بهداشتی جمعه ۱۳ تیر برگزار می‌شود و اطلاعات تکمیلی در خصوص زمان برگزاری و ویرایش اطلاعات در سامانه  http://azmoon.tehranedu.ir/ قابل مشاهده است.
معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش شهر تهران ابراز امیدواری کرد: دانش‌آموزان پایه نهم یادگیری باکیفیت داشته باشند، در آزمون‌های حضوری به نتایج قابل قبولی دست پیدا کرده و با دقت رشته تحصیلی خود را انتخاب کنند و در مدرسه‌ای که علاقه‌مندند تحصیل کنند.
درّی اظهار داشت: اگر دانش‌آموز پایه نهمی در آزمون ورودی مدرسه‌ای پذیرفته نشود از شایستگی‌های او کاسته نخواهد شد، ظرفیت‌ها محدود است و همه دانش‌آموزان در دوره اول متوسطه سطح علمی خوبی دارند و مدارس خدمات آموزشی و پرورشی باکیفیتی ارائه می‌دهند اما در رقابت ممکن است افرادی برتری داشته باشند؛ امیدوارم امسال همچون سال‌های گذشته آزمون‌های ورودی مدارس باکیفیت، دقت و آرامش برگزار شود.

حدود یک میلیون و ۲۰۰ هزار دانش‌آموز در ۴ هزار و ۲۰۰ مدرسه پایتخت تحصیل می‌کنند که از این تعداد ۵۰۰ هزار دانش‌آموز تهرانی در دوره متوسطه هستند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار