معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمانشاه از اتخاذ تصمیماتی به منظور تنگ کردن عرصه برای فعالیت خانه مسافرهای غیرمجاز سطح استان خبر داد.
کد خبر: ۸۶۲۰۵۶
تاریخ انتشار: ۲۴ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۳:۴۵ 13 June 2020

به گزارش خبرگزاری تابناک کرمانشاه به نقل از ایسنا،علی صابر ، بااشاره به تبعات منفی فعالیت خانه مسافرهای غیرمجاز در سطح استان، اظهارکرد: هر چند درحال حاضر بیش از 50 خانه مسافر دارای مجوز در استان فعالیت می‌کنند، اما در مقابل تعداد زیادی هم خانه مسافر غیرمجاز داریم که فعالیت آنها مشکلات امنیتی، اجتماعی، فرهنگی و صنفی را بدنبال دارد.

وی به تشدید اقدامات برای شناسایی خانه مسافرهای غیرمجاز سطح استان از ابتدای امسال اشاره کرد و گفت: متاسفانه علیرغم فعالیت‌های گسترده ای که برای شناسایی این مراکز اقامتی غیرمجاز داریم، اما به دلیل وجود پاره ای مشکلات کماکان شاهد ادامه فعالیت آنها هستیم.

معاون گردشگری استان اضافه کرد: براساس مصوبه سال 1394 هیات وزیران، ادارات کل میراث فرهنگی موظف هستند پس از شناسایی تاسیسات گردشگری غیرمجاز، آنها را به پلیس اماکن معرفی کنند تا با آنها برخوردهای لازم صورت گیرد.

وی بابیان اینکه میراث فرهنگی کرمانشاه بصورت مستمر اقدام به شناسایی خانه مسافرهای غیرمجاز و معرفی آنها به پلیس اماکن می‌کند، تاکید کرد: پلیس اماکن بدون دستور قضایی نمی‌تواند برای برخورد و پلمب این واحدها اقدام کند و باتوجه به اینکه حجم فعالیت های دادسرا هم زیاد است، صدور دستور برای برخورد با این واحدها زمانبر بوده و با تاخیر انجام می‌گیرد.

صابر تصریح کرد: به منظور تنگ کردن عرصه برای فعالیت خانه مسافرهای غیرمجاز و سوق دادن گردشگران به سمت خانه مسافرهای مجاز، بویژه در شهر کرمانشاه، تصمیماتی گرفته‌ایم که از جمله آنها می توان به راه اندازی یک ایستگاه راهنمای مسافر در تاق بستان اشاره کرد که در ایام پیک سفر مستقر خواهد شد.

وی افزود: مقرر شده این ایستگاه لیست خانه مسافرهای مجاز را در اختیار گردشگران قرار دهد تا راه برای فعالیت خانه مسافرهای غیرمجاز سخت شود.

معاون گردشگری استان اضافه کرد: همچنین تصمیم گرفته شده تا شرکت مجری طرح ساماندهی خانه مسافرها در کرمانشاه هم اقدام به تهیه لیست خانه مسافرهای مجاز، همراه با آدرس و شماره تماس به شکل بروشور کرده و آن را در مناطق گردشگرپذیر سطح استان توزیع کند. در این بروشور در خصوص ویژگی‌هایی همچون داشتن بیمه، امن بودن، خدمات و امکانات و... که یک خانه مسافر مجوزدار باید داشته باشد، اطلاعاتی به گردشگران داده می‌شود.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار