علیرضا زالی روز شنبه در حاشیه جلسه ویدئوکنفراس ستاد ملی کرونا با استانداران به خبرنگاران اظهار داشت: طی ۲۴ ساعت گذشته تعداد ۱۸۶ بیمار جدید در بخش عادی و ۷۰ بیمار هم در بخش‌های ویژه بیمارستان‌های پایتخت بستری شدند.
کد خبر: ۸۶۲۱۵۲
تاریخ انتشار: ۲۴ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۶:۲۷ 13 June 2020
زالی: تهران در ثبات ملایم مواجهه با کرونا قرار دارد

تهران- فرمانده ستاد مقابله با ویروس کرونا در کلانشهر تهران با بیان اینکه تفاوت چشمگیری در زمینه تعداد بستری و فوت بیماران کرونایی نسبت به ۲۴ ساعت گذشته نداشتیم، گفت: پایتخت در یک ثبات ملایم در مواجهه با بیماری کروناست.

علیرضا زالی روز شنبه در حاشیه جلسه ویدئوکنفراس ستاد ملی کرونا با استانداران به خبرنگاران اظهار داشت: طی ۲۴ ساعت گذشته تعداد ۱۸۶ بیمار جدید در بخش عادی و ۷۰ بیمار هم در بخش‌های ویژه بیمارستان‌های پایتخت بستری شدند.

وی تصریح کرد: این شرایط می‌تواند شکننده باشد زیرا بیش از پنج درصد از افرادی که برای تست کرونا به بخش‌های درمانگاهی تهران در ۲۴ ساعت گذشته مراجعه کردند، بستری شدند که قبلا سه‌ونیم درصد بود و این موضوع جای تحلیل و بستری دارد.

«زالی» در خصوص امکانات تهران برای استمرار مبارزه با کرونا نیز گفت: در زمینه تخت‌های تخصیص‌یافته برای بیماران کرونایی نسبت به اسفند سال گذشته وضعیت مطلوب‌تری داریم و تیم‌های پزشکی و درمانی ما نیز آماده است.

وی تاکید کرد: ما همیشه با یک معضل مزمن کمبود زیرساخت‌های درمانگاهی در استان تهران با توجه به نسبت جمعیت این استان روبرو بودیم اما خوشبختانه با استفاده از امکانات مراکز درمانی نیروهای مسلح، شهرداری، تامین اجتماعی، بنیاد شهید و دیگر نهادها  کمبودها برطرف شد.

زالی یادآور شد: با توجه به استمرار شیوع کرونا، بحث فرسودگی امکانات، کمبود مالی و نیاز برای جبران زحمت تیم‌های بهداشتی و درمانی ضروری است و از سوی دیگر نیز باید توسعه بخش مراقبت‌های ویژه در سه دانشگاه علوم پزشکی مدنظر قرار گیرد که البته در این رابطه تلاش‌هایی در حال انجام است.

نسخه‌ای قطعی برای درمان کرونا وجود ندارد
فرمانده ستاد مقابله با ویروس کرونا در کلانشهر تهران در خصوص کشف داروی کرونا نیز گفت: هیچ دارویی که درمان قطعی برای کووید ۱۹ باشد، همچنان کشف نشده و تمام تلاش‌ها در بخش سنجش بالینی بوده است.

وی ادامه داد: درمان بیمار کرونا نیاز به یک الگوی درمانی جامع دارد زیرا کووید ۱۹ بیماری چند وجهی است و با یک دارو درمان نمی‌شود؛ خوشبختانه تلاش‌های خوبی در این زمینه توسط تیم‌های علمی و درمانی ایرانی در حال انجام است.

به گفته این مقام مسئول در شهر تهران ۱۲۸ تیم معتبر در حال بررسی و پژوهش هستند و پژوهش‌هایی را بر روی ترکیبات دارویی انجام می‌دهند که به محض قطعیت، نتایج اعلام خواهد شد.

«زالی» همچنین به تجمع‌های شهری و تردد بی‌شمار در پایتخت اشاره و آن را نگران‌کننده خواند و یادآور شد: شخص رئیس‌جمهوری نیز در این خصوص تذکر دادند و نباید تلقی کرد که کرونا تمام شده است.

وی خاطر نشان کرد: تقلیل فاصله‌گذاری اجتماعی را در تهران شاهد هستیم که موضوعی نگران‌کننده است و این امر منجر به افزایش شیوع کرونا خواهد شد.

بنابر اعلام وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی تا ظهر ۲۳ خرداد، ۱۸۲ هزار و ۵۴۵ نفر در کشور به طور قطعی به ویروس کرونا مبتلا شده‌اند و تعداد جان باختگان کرونا در کشور به هشت هزار و ۶۵۹ نفر رسیده است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار