تهران- مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان تهران با اشاره به اینکه این استان بیشترین مدارس فرسوده کشور را در خود جای داده است، گفت: بازسازی مدارس فرسوده و ساخت مدارس جدید در استان به ۱۲ هزار میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد.
کد خبر: ۸۶۲۲۱۲
تاریخ انتشار: ۲۴ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۷:۰۴ 13 June 2020
بازسازی مدارس تهران به ۱۲هزار میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد

علی شهری روز شنبه اظهارداشت: بازسازی ۲۲ هزار و ۵۰۰ کلاس درس فرسوده تهران بیش از ۶ هزار میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد.

وی گفت: همچنین برای رسیدن این استان به شرایط استاندارد کشوری به ساخت یکهزار مدرسه ۱۵ کلاسه نیاز است که این موضوع هم بیش از ۶ هزار میلیارد تومان اعتبار طلب می‌کند.

«شهری» با اشاره به اینکه در صورت تامین این اعتبارات به شرایط و میانگین کشوری خواهیم رسید، افزود: البته تحقق این موضوع با اعتبارات دولتی سال‌ها به طول خواهد انجامید اما اگر خیران، نهادها و موسسه‌ها به کمک مدرسه‌سازی در استان تهران بیایند، در مدت زمانی کوتاه امکان بازسازی و احداث مدارس به وجود خواهد آمد.

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان تهران بیان کرد: بیش از ۲ میلیون دانش‌آموز در مدارس این استان مشغول تحصیل هستند و این آمار از جمعیت برخی شهرها و استان‌های کشور بیشتر است.

وی اظهارداشت: با توجه به کمبود فضاهای آموزشی، میزان تراکم دانش‌آموزی کلاس‌های درس در شهر و شهرستان‌های استان تهران، ۳۲ نفر در هر کلاس درس است.

شهری گفت: میانگین تراکم دانش‌آموزی کشور ۲۴ نفر در هر کلاس درس را نشان می‌دهد و این آمار یعنی در هر کلاس‌ درس استان تهران هشت دانش‌آموز مازاد وجود دارد.

اجرای طرح «آجر به آجر»

«شهری» با اشاره به اجرای طرح «#آجر به آجر» در سازمان نوسازی مدارس اظهارداشت: خیران همواره در عرصه ساخت و مشارکت فضاهای آموزشی حضور فعال داشته‌اند و بدون کمک آنان با مشکلات فراوانی رو به رو می‌شویم.

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان تهران ضمن قدردانی از اقدامات خیران مدرسه‌ساز گفت: طی سال‌های اخیر خیران بسیاری در نظر داشتند با هزینه‌های خرد و بسیار کم وارد عرصه مدرسه‌سازی شوند که این مهم با طرح «آجر به آجر» به تحقق کامل نزدیک می‌شود.

وی با بیان اینکه در این طرح قصد داریم تا مشارکت حداکثری مردم در عرصه مدرسه‌سازی را به عملیات اجرایی تبدیل کنیم، افزود: این طرح قصد دارد ابتدا فرهنگ مشارکت مردم در ایجاد فضایی امن و آرام برای تحصیل دانش‌آموزان را حتی با خرید یک آجر از یک مدرسه بین مردم نهادینه کند.

«شهری» گفت: بدون‌شک کمک‌های خرد خیران و مردم می‌تواند در ساخت فضاهای آموزشی بیشتر برای دانش‌آموزان تأثیرگذار باشد و این فرهنگ نیز به هم‌نوعان و دیگران نیز منتقل شود.

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان تهران بیان کرد: مدرسه کانون تحولات کودکان و نوجوانان است و هر چقدر فضاهای آموزشی در بهترین شرایط، ایمن، با امکانات جدید و به روز باشد، آینده کشور خودمان را تضمین خواهیم کرد.

۲ میلیون و ۷۵هزار و ۹۴۰ دانش‌آموز در هشت هزار و ۳۱۵ مدرسه استان تهران تحصیل می‌کنند که این مدارس شامل ۷۰هزار و ۱۰۹ کلاس درس است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار