ساخت و ساز غیرمجاز همواره به عنوان یکی از مهم ترین دغدغه های شهروندان شهرهای مختلف کشور مطرح می شود و به طبع کلانشهر کرج نیز از این قاعده مستثنی نیست.
کد خبر: ۸۶۲۵۸۴
تاریخ انتشار: ۲۵ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۳:۱۳ 14 June 2020

دریافت جریمه از متخلفان حوزه ساخت و ساز برای شهرداری سود دارد؟

به گزارش «تابناک البرز» نوع برخورد با ساخت و ساز غیرمجاز در دو حالت خلاصه می شود اولی تخریب و دومی جریمه سازنده است که هر دو مورد با صدور رای کمیسیون ماده صد شهرداری متشکل از نماینده وزارت کشور، نماینده دادگستری و یک عضو شوراهای شهر اعمال می شود.از آن جا که پرداخت جریمه برای شهرداری ها درآمدی را به دنبال دارد بنابراین این گمان در اذهان شهروندان وجود دارد که غالب آرای کمیسیون ماده صد در محکوم کردن متخلفان به پرداخت جریمه خلاصه می شود.

معاون شهرسازی و معماری شهرداری کرج با اشاره به اینت موضوع در گفت و گو با خبرنگار ما گفت: درصورت ساخت ساختمانی به صورت غیرمجاز پس تشکیل پرونده، موضوع در کمیسیون ماده صد شهرداری مطرح می شود و اگر ساخت سازه به صورت اصولی و با مهندسی صحیح انجام شده و تنها مشکل آن افزایش طبقات ساختمان باشد، کمیسیون یاد شده رای به پرداخت جریمه می دهد.

احد الله پرگو با بیان این که رای کمیسیون ماده صد، رای شبه قضایی است، افزود: اگر ساخت و ساز غیراصولی باشد کمیسیون ماده صد رای به تخریب بنای احداث شده می دهد.

معاون شهرسازی و معماری شهرداری کرج با بیان این که هر متر ساخت و ساز غیرمجاز بیش از سه برابر سود سازنده، شهرداری را متضرر می کند، گفت: هر متر ساخت و ساز غیرمجاز شاید دو میلیون تومان برای سازنده سود به همراه داشته باشد اما از آن جا که در هرواحد یک خانوار زندگی می کند ما موظف هستیم به ازای هر نفر دوازده متر امکاناتی مانند فضای سبز و... درنظر بگیریم بنابراین دریافت جریمه از متخلفان حوزه ساخت و ساز اصلا به نفع شهرداری نیست. 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار