نماینده ولی فقیه در استان فارس و امام جمعه شیراز گفت: آمریکا هنوز می‌خواهد بگوید ما ابرقدرتیم درحالی که همه جهانیان دیده‌اند که این کشور دیگر نمی‌تواند تصمیم‌گیرنده مسائل استراتژیک جهان باشد.
کد خبر: ۸۶۴۴۰۵
تاریخ انتشار: ۳۰ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۸:۰۷ 19 June 2020

تابناک فارس به نقل از ایرنا:آیت‌الله لطف‌الله دژکام در خطبه‌های نماز جمعه ۳۰ خردادماه اضافه کرد: برای اذیت کردن مومنان یدی طولانی داریم، به محض اینکه می گویند نقد کنیم، بد می‌گوییم؛بد گفتن به معنای نقد کردن نیست و این موضوع را رهبری نیز تذکر داده‌اند.

وی افزود: اینکه گاهی داد می‌زنیم، همیشه به این خاطر نیست که گوش کسی بدهکار نیست، بلکه گاهی به این دلیل است که فرد مشکلی در روحش دارد.

امام جمعه شیراز با اشاره به آغاز دهه کرامت با شروع ماه ذی‌القعده عنوان کرد: سعی کنیم در ایامی که میلاد حضرت معصومه (س)، بزرگداشت احمدبن‌موسی (ع) و میلاد امام رضا (ع) است، مومنی را دلخوش کنیم. از همین رو سعی شود دستکم در دهه کرامت دلی را شاد کنیم و منتظر تحفه‌های خداوند باشیم.

نماینده ولی فقیه در استان فارس با اشاره به صبغه فرهنگی و تاریخی و هنری شهر شیراز، ابراز داشت: شیراز به واسطه اینکه شهر فضل و هنر و ادب است، باید جلودار این حرکت فرهنگی و اخلاقی شود. حوزه‌ها، روحانیت، فرهنگ‌دوستان پیش آیند و سعی کنیم اشتباهات را توجیه نکنیم و ضمن اینکه مجال برای سخن‌گفتن آزادانه بر کسی نبیندیم، زیبا و مودبانه سخن گفتن را هم بیاموزیم.

آیت الله دژکام با یادکرد از عالم‌گیری سخن سعدی گفت: سعدی در طریق سخن خود، لطافت و ادب دارد؛ از همین رو گویندگان باید زیباسخن گفتن و شنوندگان زیباپاسخ دادن را تمرین کنند؛ چراکه زیبا و باادب حرف زدن حرام نیست و با بی‌ادبی حرف زدن مطالبه نیست.

وی ادامه داد: اینکه قلم را به دست کسی دهیم که هرچه خواست روی کاغذ و یا در سایت‌ها بنویسد و از خدا نترسد از اینکه جلو چشم امام زمان (عج) مومنی را هتک می‌کند، به معنای انقلابی‌بودن نیست.

لزوم انصاف نزد قاضی و حمایت قوه قضاییه از جهش تولید

امام جمعه شیراز در ادامه به آغاز هفته قوه قضاییه و سالگرد شهادت شهید بهشتی و یاران همراهش نیز اشاره و اظهار کرد: کار قضاوت بسیار دشوار است و نیاز به علم و حلم و اخلاق به‌صورت ویژه دارد؛ از همین رو، از همه عزیزان دستگاه قضا خواهش می‌کنیم ولو در مواجهه با ناملایمت‌ها و خلاف ادب ارباب رجوع، در مقام داوری و قضاوت، خدمت و انصاف را از دست ندهند.

نماینده ولی فقیه در استان فارس با اشاره به سفر حجت‌الاسلام‌والمسلمین رئیسی رییس قوه قضائیه در هفته گذشته به شیراز، گفت: رهبری سال ۹۹ را باعنوان جهش تولید نامگذاری کرده‌اند؛ برهمین اساس، هم مدیریت‌های اجرایی باید برمبنای این مساله حرکت کنند و هم دستگاه قضایی باید حمایت کند و حتی اگر از ناحیه‌ای دیگر کوتاهی است از ناحیه قضات جبران شود.

وی عنوان کرد: نمایندگانی که وارد دستگاه مقننه شده‌اند نیز باید جهش تولید را اولویت اول قرار دهند؛ زیرا رهبری فرموده است اگر این مساله را حل کنیم بقیه مسائل هم حل می‌شود.

تبلیغات موثر و کیفی لازم است

آیت‌الله دژکام در ادامه سخنان خود به مناسبت روز اول تیرماه "روز تبلیغ و اطلاع‌رسانی دینی" نیز اشاره کرد و ضمن تقدیر از خدمات سازمان تبلیغات اسلامی، بیان داشت: در تبلیغ مسائلی که مربوط به اسلام و نظام اسلامی است، بین آنچه در سطح بین‌الملل انجام می‌دهیم درمقایسه با آنچه نیاز داریم، فاصله دارد.

امام جمعه شیراز اظهار کرد: طلبه‌های ما در برخی مناطق جهان در راه تبلیغ دین کشته می‌شوند. در کشورهای برخوردار از وسعت و جمعیت که انسان‌هایی در آنجا زندگی می‌کنند که تا به حال سخن اهل بیت به گوششان نرسیده است، باید تبلیغ کنیم.

نماینده ولی فقیه در استان فارس اظهار کرد: در کشورمان هم به مقتضای وضعیت درون کشور نیاز به تبلیغ داریم و گوشه‌ای از این کار بر عهده سازمان تبلیغات است و امیدواریم از این به بعد نیروهای کیفی تبلیغی تربیت کنیم و این مسیر را ادامه دهیم.

آمریکا دیگر تصمیم‌گیرنده مسائل استراتژیک جهان نیست

آیت‌الله دژکام همچنین در خطبه‌های نماز جمعه به چالش‌هایی که آمریکا در این روزها با آن مواجه است اشاره کرد و گفت: آمریکا در درون کشور خود با مشکلاتی همچون ناتوانی در کنترل بیماری کرونا و نژادپرستی مواجه است و از نظر سیاسی فرافکنی می‌کند تا خود را از این گرفتاری و مشکل داخلی کشور نجات دهد؛ از همین رو برای جهان خط ونشان می‌کشد.

وی افزود: آمریکا هنوز می‌خواهد بگوید ما ابرقدرتیم درحالی که همه جهانیان دیده‌اند که این کشور دیگر نمی‌تواند تصمیم‌گیرنده مسائل استراتژیک جهان باشد.

امام جمعه شیراز بیان کرد: صراحتا به دستگاه هیات حاکمه آمریکا چه جمهوری‌خواهان و چه دموکرات‌ها اعلام می‌کنیم که پنبه را از گوش بیرون آورید صدای خرد شدن و فروپاشی آمریکا در همه جهان به گوش می‌رسد و فریاد ملت ایران که در طول ۴۰ سال جلودار مبارزه با آمریکا بود، امروز از زبان خود آمریکایی ها شنیده می‌شود که مرگ بر آمریکا.

امام جمعه شیراز با اشاره به ناآرامی‌های آمریکا در اعتراض به نژادپرستی، عنوان کرد: انسان برای عشق ورزیدن به دیگران آفریده شده است؛ چرا اینقدر هیات حاکمه آمریکا و دستگاه‌های نژادپرست پلیس آمریکا با بشریت بد رفتار می‌کنند؟

وی با یادکرد از حدیثی از امام علی (ع) این افراد را انسان‌هایی وارونه خواند و گفت: فطرت این انسان‌ها وارونه شده است و شهوت‌ها و دنیاطلبیشان به جای عقلشان بر آن‌ها حکومت می‌کند، دوست داشتن خدا و دوستان خدا در قاموس آن‌ها نیست و برعکس خدا و دوستان خدا را دشمن می‌دارند.

آیت‌الله دژکام بیان داشت: اگر مراقب نباشیم، در یک لحظه شیطان ما را وارونه می‌کند. مپندارید افرادی که اهل و مسجد و نماز هستند، در امان‌اند هستیم، شیطان در یک لحظه کاری می‌کند که جایمان در قعر جهنم باشد و این کار را از طریق لجبازی کردن انجام می‌دهد.

نماینده ولی فقیه در استان فارس گفت: در دعوت به خیر، امر به معروف و نهی از منکر و همدلی و خیررسانی نباید لجبازی دخالت داشته باشد، برای خدا وظیفه‌ای داریم و باید آن را انجام دهیم با لجبازی کار را خراب نکنیم.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار