مسؤول کارآفرینی واشتغال دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه، از پرداخت تسهیلات به صاحبان کسب و کارهای بخش خصوصی سلامت آسیب‌دیده از شیوع ویروس کرونا خبر داد.
کد خبر: ۸۶۴۷۷۸
تاریخ انتشار: ۳۱ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۴:۴۰ 20 June 2020

به گزارش خبرگزاری تباناک کرمانشاه به نقل از فارس،محمدرشیدی اظهار داشت: به صاحبان کسب و کارهای بخش خصوصی سلامت آسیب‌دیده از شیوع ویروس کرونا تسهیلات ویژه پرداخت می‌شود.

وی ادامه داد: در اجرای مصوبات ستاد ملی مدیریت بیماری کرونا با هدف حمایت و پشتیبانی از کسب و کارهای به شدت آسیب‌دیده از شیوع ویروس کرونا، وزارت بهداشت درمان وآموزش پزشکی با همکاری وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی امکان ثبت‌نام کارفرمایان مشمول این حمایت را در سامانه کارا فراهم کرده است.

مسؤول کارآفرینی واشتغال دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه تصریح کرد: صاحبان واحدهای کسب و کار خصوصی و تعاونی و کارفرمایان و خویش‌فرمایان مشمول، مشمول طرح در حوزه وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی که در بازه زمانی اسفندماه 98 و فروردین‌ماه 99 فعال بوده و دارای کد بیمه نزد سازمان تامین اجتماعی هستند و مبادرت به حفظ اشتغال موجود کرده‌اند، مشمول این تسهیلات هستند.

وی افزود: موسسات خصوصی دارای پروانه بهره‌برداری ازوزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی که در حوزه‌های درمانی و تشخیصی اعم از آزمایشگاهی و پاراکلنیک‌های فعال در صورت داشتن شرایط و ضوابط اعلامی شامل این تسهیلات خواهند بود.

رشیدی ادامه داد: صاحبان کسب و کارهای بخش خصوصی سلامت آسیب‌دیده از شیوع ویروس کرونا می‌توانند برای دریافت تسهیلات در سامانه کارا به آدرس اینترنتی kara.mcls.gov.ir نسبت به ثبت‌نام اولیه اقدام کنند.

وی گفت: ثبت‌نام در این سایت هیچ حقی را برای متقاضی ایجاد نمی‌کند و واحدهای مشمول حتما، باید لیست بیمه شاغلین مربوط به اسفندماه 98 را به سازمان تامین اجتماعی ارائه کرده باشند.

این مسؤول تصریح کرد: در صورتی که شاغل واحدهای مشمول از مقرری بیمه بیکاری در ماه‌های فروردین، اردیبهشت و خردادماه امسال استفاده کنند، مشمول بهره‌مندی از این تسهیلات نخواهد شد.

وی افزود: در پرداخت تسهیلات اولویت با واحدهایی خواهد بود که لیست بیمه شاغلین مربوط به فروردینماه را تا پایان اردیبهشت‌ماه 99 به سازمان تامین اجتماعی ارائه کرده باشند.

رشیدی در پایان، گفت: میزان تسهیلات به ازای هرشاغل 12 میلیون تومان هست که بانرخ سود 12 درصدو مدت بازپرداخت 24 ماهه در نظر گرفته شده است.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار