کد خبر: ۸۶۴۸۱۹
تاریخ انتشار: ۳۱ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۵:۱۸ 20 June 2020
 
تابناک/دو نمایشنامه از مهدی خلیل‌زاده، نویسنده و نمایشنامه‌نویس اردبیلی از سوی نشر عنوان وارد بازار کتاب شد.
دو کتاب از نمایشنامه‌نویس اردبیلی منتشر شد
به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در اردبیل، نمایشنامه «هفت تن و دو دست و دو پا» و نمایشنامه عروسکی «نام مرا باد می‌برد» دو اثر جدید مهدی خلیل‌زاده است که در قالب کتاب از سوی نشر عنوان وارد بازار نشر شد.
 
خلیل‌زاده، متخصص نویسندگی، کارگردانی و بازیگری است. وی دکترای تخصصی زبان و ادبیات فارسی، کارشناسی‌ارشد ادبیات نمایشی و کارشناسی نمایش و بازیگری را در کارنامه آکادمیک خود دارد.

دانه‌ها و دام‌ها، رویای سپیده‌دمان، این قلب دربه‌در، بر آستان شفق، گلین، منم که بی تو و آی ایشیق از جمله کارهایی است که با نویسندگی خلیل‌زاده روی صحنه رفته و کارگردان برخی از آنها نیز خود وی بوده است.

پیش از این تنها «نمایش‌واره‌ای مهجور» از خلیل‌زاده در فصلنامه تخصصی «تئاتر صحنه» و دومین شماره »الفتا» از نشر عنوان به چاپ رسیده است.

رتبه اول نویسندگی، اول کارگردانی و دوم بازیگری در جشنواره‌های دانش‌آموزی، سوم بازیگری در سومین جشنواره تئاتر استان اردبیل، سوم بازیگری در نخستین جشنواره سراسری تئاتر نماز زاهدان، بازیگر برگزیده در نخستین یادواره تئاتر محراب، دوم بازیگری در دوازدهمین جشنواره سراسری تئاتر استان‌های کشور در گیلان، هنرمند برتر تقدیری استان اردبیل، نویسنده برتر در نخستین دوره نمایشنامه‌خوانی دانشگاه آزاد اسلامی واحد بوشهر، سوم بازیگری در اولین دوره نمابشنامه‌خوانی دانشگاه آزاد اسلامی واحد بوشهر، کارگردانی برتر در اولین دوره نمابشنامه‌خوانی دانشگاه آزاد اسلامی واحد بوشهر و دوم نوبسندگی در دومین جشنواره خصوصی تئاتر عنوان، بخشی از کارنامه هنری وی را رقم می‌زنند.

نویسندگی، کارگردانی هنری، برنامه‌ریزی و بازی در سریال‌های تلویزیونی، بازی در آثار بلند و کوتاه سینمایی، عضویت شورای آموزش و پژوهش انجمن هنرهای نمایشی استان اردبیل، کارشناس نقد و بررسی جشنواره‌های تئاتر استان اردبیل و مدرس تئاتر و سینما در مراکز آموزش علمی-کاربردی تهران، از دیگر فعالیت‌های مهدی خلیل‌زاده در عرصه‌های ادبی و هنری است.

به تازگی از این نویسنده نمایشنامه‌ عروسکی «نام مرا باد می‌برد» در 30 صفحه و قطع پالتویی با قیمت 15 هزار تومان و نمایشنامه «هفت تن و دو دست و دو پا» در 48 صفحه و قطع پالتویی به قیمت 18 هزار تومان ازسوی نشر عنوان منتشر و وارد بازار کتاب شده است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار