رئیس هیات شنا استان کرمانشاه بااشاره به آغاز تمرینات ملی پوشان شنای استان‌های سفید بلحاظ شیوع کرونا، گفت: باتوجه به تعطیلی چندماهه استخرها، ملی پوشان شنای استان از سطح آمادگی خود دورشده‌اند.
کد خبر: ۸۶۵۲۹۳
تاریخ انتشار: ۰۱ تير ۱۳۹۹ - ۱۴:۲۰ 21 June 2020

به گزارش خبرگزاری تابناک کرمانشاه به نقل از ایسنا،پیمان جاویدان با اشاره به وجود 28 استخر در کرمانشاه، اظهار کرد: باتوجه به شیوع بیماری کرونا طی چهار ماه گذشته تمامی استخرهای استان که تقریبا همگی آنها مربوط به بخش خصوصی هستند، تعطیل شده‌اند.

وی تصریح کرد: این روزها هم که فصل گرم سال شروع شده و استخرها باید شلوغ ترین روزهای سال خود را پشت سر بگذرانند، همگی تعطیل هستند و هیچ درآمدی ندارند.

رئیس هیات شنا استان کرمانشاه بابیان اینکه اکثر این استخرها استیجاری هستند، تاکید کرد: تعطیلی چندماهه اخیر زیان مالی بالایی به آنها وارد کرده و با روند فعلی هم مشخص نیست این روند تا کی ادامه پیدا کند.

وی افزود: حتی اگر بصورت خوشبینانه یک ماه دیگر استخرها امکان ادامه فعالیت پیدا کنند، باز ترس روانی بوجود آمده باعث می‌شود تا مردم همانند سالهای گذشته تمایلی برای رفتن به استخر نداشته باشند و این ضربه سنگینی به استخرداران ما وارد خواهد کرد.

جاویدان تاکید کرد: ادامه روند تعطیلی استخرها قطعا ریزش قابل توجه ورزشکاران رشته‌های شنا، شیرجه و واترپلوی استان را بدنبال خواهد داشت.

وی در ادامه به افت سطح آمادگی ورزشکاران رشته شنا هم در این مدت اشاره کرد و گفت: شنا رشته ای است که قابل مقایسه با سایر رشته‌ها مثل دوومیدانی، بسکتبال، والیبال و... نیست، چراکه ورزشکاران رشته‌های دیگر حتی اگر سالن و فضایی هم در اختیار نداشته باشند، می‌توانند تمریناتشان را تا حدودی در منزل انجام دهند، اما شناگران تنها با تمرین در آب می‌توانند سطح آمادگی خود را حفظ کنند.

جاویدان تصریح کرد: در هیات شنای استان سه ورزشکار ملی پوش داریم که مسابقات برون مرزی مختلفی در آینده در پیش دارند و با تعطیلی استخرها از سطح آمادگی که پیش از شیوع کرونا داشتد، دور شده اند.

وی افزود: باتوجه به اینکه در برخی استان‌هایی که وضعیت سفید دارند استخرها باز شده‌اند، ورزشکاران این استان‌ها می توانند به تمریناتشان ادامه دهند و این موضوع باعث می‌شود که ورزشکاران ما از کورس قهرمانی عقب بیفتند.

رئیس هیات شنا استان اضافه کرد: برای حل مشکل ورزشکاران ملی پوش استان با فدراسیون هم رایزنی کردیم، اما آنها هم نتوانستند کاری از پیش ببرند.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار